مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی:

سامانه بانک جامع اطلاعاتی و سامانه ارزی کشور در حال تدوین است/ مطرح ساختن عدالت ساختاری از سوي جليلي

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی گفت: نگاه جلیلی این است که کلی گویی و تکرار برنامه کنونی کشور کار رئیس‌جمهور نیست بلکه کار رئیس‌جمهور اجرای قانون است.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "قانعی" مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، از برگزاری کنفرانس خبری تیم اقتصادی جلیلی طی روزهای آینده خبر داد و درباره رویکرد این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری نسبت به برنامه اظهار داشت: بسیاری از کاندیداها طی این روزها برنامه‌های خود را طی جزواتی مطرح کردند اما نگاه جلیلی به برنامه این است که ما در حال حاضر در کشور برنامه‌های کلان و اسناد بالا‌دستی زیادی داریم.

قانعي گفت: لذا اینکه ما بگوییم یک برنامه مدون برای کشور داریم بیشتر یک شعار انتخاباتی بوده و حرفی است که چندان وجاهت علمی و عملی ندارد.

وی ادامه داد: نگاه جلیلی این است که کلی گویی و تکرار برنامه کنونی کشور کار رئیس‌جمهور نیست بلکه کار رئیس جمهور اجرای قانون است.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی با بیان اینکه جلیلی در نحوه اجرای برنامه‌ها در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های جلیلی در حوزه‌ اقتصادی، شفافیت اقتصادی است.

قانعی گفت: برای این منظور چند کار در سیستم شورای عالی امنیت ملی انجام شده است و در پرونده سه هزار میلیارد تومانی نیز استراتژی جلیلی برعکس احمدی‌نژاد خیلی بر اساس افشاگری نیست و وی بیشتر در حوزه اقتصادی به عمل ترجیح دارد و در پرونده سه هزار میلیاردی هم تأکید داشت که رسانه‌ای نشود.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی وابسته به هیچ قوه‌ای نیست و از تمامی قوا افراد بلند پایه در‌آن شرکت می‌کنند، ادامه داد: جلیلی با مصوبه‌ای که از شورای عالی امنیت ملی گرفت به این مطلب رسید که ما در کشورمان یک فرار مالیاتی بزرگ داریم.

قانعی تأکید کرد: جلیلی با طراحی‌هايي که انجام داده، گام‌های آخر خود را طی می‌کند لذا به دنبال این است که با سامانه‌های مختلف نرم‌افزاری که در کل دنیا هم جواب داده است بتواند شفافیت اقتصادی را بوجود آورد.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی در ادامه توضیح این مطلب گفت: علاوه بر سامانه ذکر شده، سامانه بانک جامع اطلاعاتی کشور و سامانه ارزی کشور هم در حال تهیه و تدوین است که به زودی از آنها رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در سامانه پورتال ارزی سامان دادن ارز، چگونگی مصرف و غیره به صورت روشن مشخص می‌شود، ادامه داد: برنامه‌های جلیلی بر سه اصل متکی است، اصل اول مبتنی بر کار آمدی دولت، اصل دوم اولویت بندی برنامه‌ها، و اصل سوم مربوط به ساختار و ماشین فرسوده دولت است که می‌خواهد بحث عدالت ساختاری را مطرح کند.

قانعي تأکید کرد: کارآمدی دولت به این معنا است که دولت به مثابه یک ماشین باید با حرکت رو به جلوی خود بتواند مشکلات را حل کند و دولت فعلی هم از این ماشین پیاده شده و با سفر به استان‌ها قصد دارد خود مستقیما مشکلات را حل کند.

وي با بیان اینکه طبق گزارشات دولت تورم سال گذشته 50 درصد بود و مي‌گفتند که شاید فراتر از آن هم برود، ادامه داد: شورای امنیت می‌تواند برای مسائل امنیتی مصوبه بدهد و از این رو تورم را یک مقوله وابسته به امنیت دانست و شورای امنیت با وجود حاشیه‌هایی که با دولت داشت اما به دلیل پیروی از عدم ایجاد دوگانگی با دولت توانست با این تورم مبارزه کند.

قانعي با بين اينکه زاهدی وفا که معاون وزارت اقتصاد بود در روزهای آینده برخی مباحث اقتصادی را ارائه خواهد کرد، در پاسخ  به سوالی درباره  برنامه‌های جلیلی اظهار داشت: با وجود اینکه برنامه‌های بالادستی و راهبردی در کشور وجود دارد که به شکل قانونی نیز تدوین شده مطرح کردن برنامه‌ای جدید یک نظام انتخاباتی است چرا که رئیس‌جمهور باید برنامه‌های موجود را عملی کند.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی جلیلی گفت: ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای امنیت ملی مسئول رفع تحریم‌ها در کشور بود و از این رو برنامه‌ ویژه‌ای داشت که در این مقطع نیز با اصلاحات صورت گرفته به روز می‌شود. از این رو حدود یک سال و نیم است که آقای جلیلی و تیمش در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در حال تدوین برنامه بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه جلیلی از مدت‌ها قبل قصد ورود به انتخابات را داشت اما با توجه به آرایش صحنه احساس تکلیف می‌کرد که وارد شود یا خیر افزود: ورود ایشان به عرصه انتخابات با ورود برخی افراد صورت گرفت.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اینکه آيا با رد صلاحيت برخي کانديداها  باز هم جلیلی احساس تکلیف می‌کند؟ گفت: بنده نه در خصوص آرایش صحنه انتخابات و نه کاندیداهای رد صلاحیت شده صحبت کردم از این رو جلیلی با مشاهده آرایش فعلی صحنه احساس کرد که خودش می‌تواند پرچمدار گفتمان انقلاب باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: قانعی ، نشست ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار