"عشق آباد" در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت رسيد

نام عشق آباد پايتخت ترکمنستان به سبب فراواني ساختمان هايي در اين شهر که با سنگ مرمر سفيد ساخته شده اند، روز شنبه در کتاب رکوردهاي گينس به ثبت رسيد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کريگ گلندي Craig Glenday ناشر کتاب رکوردهاي گينس در ديدار با رجب گلدي نورمحمد اف شهردار عشق آباد گفت : «نام پايتخت ترکمنستان به سبب تعداد فراوان ساختمان هايي که نماي آنها با مرمر سفيد ساخته شده اند در کتاب گينس به ثبت رسيد؛ در حال حاضر نماي 543 ساختمان در اين شهر يعني مساحتي حدود چهار ميليون و 514 هزار متر مربع از سنگ مرمر سفيد پوشانده شده است که در نوع خود، بزرگترين مورد در سرتاسر جهان محسوب مي شود.»
مقامات اين جمهوري سابق اتحاد جماهير شوروي سابق که سرشار از منابع غني گاز است، ميلياردها دلار براي تغيير شکل شهر عشق آباد، شهري با يک ميليون نفر جمعيت، هزينه مي کنند.
اين در حالي است که قربانقلي بردي محمد اف رئيس جمهور اين کشور سال گذشته بزرگترين چرخ و فلک با کابين هاي شيشه اي در جهان را در اين شهر افتتاح کرد و نام اين چرخ و فلک نيز در کتاب گينس ثبت شد.
يک برج تلويزيوني 211 متري نيز در عشق آباد به شکل يک ستاره ساخته شده است که نام اين سازه به عنوان بزرگترين ساختمان ستاره اي شکل در جهان در گينس به ثبت رسيده است.
به گفته مسئولان کتاب گينس، بزرگترين فرش جهان در ترکمنستان بافته شده است و بزرگترين ميله پرچم در دنيا که 133 متر طول دارد نيز در اين کشور قرار دارد./ي2

برچسب ها: عشق آباد ، ترکمستان ، گینس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار