در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

ناگفته‌های جليلی از پرسش و پاسخ با كاترين اشتون / نظر جليلی در خصوص حضور بانوان در کابينه

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره نظر وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص انتخابات ایران گفت: موضوع انتخابات در آمریکا همواره مورد سؤال بود و من حتی این موضوع را از خانم اشتون پرسیدم که چرا در آمریکا با 200 سال قدمت و 250 میلیون جمعیت در هر انتخابات فقط به دو نامزد اجازه ورود داده می‌شود.

"سعید جلیلی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با تأکید بر گفتمان اسلام ناب اظهار داشت: گفتمان اسلامی و ارزش‌های دینی باعث پیشرفت می‌شود و دولت باید بتواند ساختاری ایجاد کند که این مهم محقق شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در ساختار دینی دولت نه تنها مانع ظرفیت‌های مردم نمی‌شود بلکه کمک می‌کند این ظرفیت‌ها آزاد شوند.

وی در پاسخ به این سوال که نامزدی شما در انتخابات با برنامه قبلی بود یا دفعتا صورت گرفت، تصریح کرد: هیچ‌کدام از این دو نبود، چرا که عرصه ریاست‌جمهوری بسیار مهم است و نمی‌توان بدون بررسی وارد آن شد و به کاری پروسه‌ای نياز دارد، باید در یک نقطه به جمع‌بندی رسید و آن را انجام داد، من نیز در آن روز ثبت‌نام به این جمع‌بندی رسیدم و آن را انجام دادم.

جلیلی درباره مهم‌ترین برنامه اقتصادی دولت خود گفت: تورم، هدفمندی یارانه‌ها و مشارکت دادن مردم در اقتصاد سه موضوع مورد تأکید بنده است، ولی مهم‌تر از اینها چگونگی ساختار اجرایی دولت است که ظرفیت این سه اولویت را محقق کند.

وی درباره نظر وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص انتخابات ایران اذعان داشت: موضوع انتخابات در آمریکا همواره مورد سؤال بود و من حتی این موضوع را از خانم اشتون پرسیدم که چرا در آمریکا با 200 سال قدمت و 250 میلیون جمعیت در هر انتخابات فقط به دو نامزد اجازه ورود داده می‌شود.

جلیلی افزود: آیا در آمریکا هیچ اندیشمند و یا فردی ظرفیت حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را ندارد، با این سوال‌ها می‌توان فهمید که امروز آمریکا باید به جهان پاسخگو باشد که با چه منطقی ادعای دموکراسی می‌کند.

این نامزد انتخاباتی تصریح کرد: آمریکا با دو حزب که در مسائل اساسی نیز با یکدیگر اختلاف نظر ندارند کاندیداهایی را به مردم معرفی می‌کند که غیر از اتصال به منابع قدرت و ثروت، مجال و امکان ظهور پیدا نمی‌کنند.

وی درباره حضور بانوان در کابینه خود تصریح کرد: بحث اساسی در نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلام نگاه به بانوان است به نظر من آن چیزی که اهمیت دارد ظرفیت زنان است که باید باعث پیشرفت آنها می‌شود.

جلیلی همچنين خاطرنشان کرد: برخی از سؤالات مبنای غلطی دارد، چرا که پارادایم غرب را مطرح می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: گفتگوی ، اختصاصی ، جلیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار