بررسي بودجه 92 در صحن علني/

بندهاي مراعا مانده لايحه بودجه 92 تعيين تکليف شد + جزييات

نمايندگان درپايان نوبت صبح جلسه علني امروز(دوشنبه)، 6 مورد از بندهاي ماده واحده لايحه بودجه را بررسي و اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمايندگان در پايان نوبت صبح جلسه علني امروز(دوشنبه) برخي بندهاي مراعا مانده ماده واحده لايحه بودجه را اصلاح و تصويب کردند.  
 
براين اساس در بند 19 ماده واحده لايحه، عبارت "صرفا از آن تاريخ به بعد شرکت از شمول مقررات فوق مستثني بوده و تابع قانون تجارت خواهد بود"، حذف مي‌شود.  
 
براين اساس بند 19 به شرح زير اصلاح شد: 

تمامی شرکت‌های دولتي مندرج در پيوست شماره 3 مندرج در اين قانون که در فهرست واگذاري سال 1392 قرار دارند، مکلفند يک دوازدهم ماليات و سود سهام پيش‌بيني شده در بودجه اين قانون را در مقاطع ماهانه به حساب درآمد عمومي رديف‌هاي درآمدي 130101 و 110102 جدول شماره 5 اين قانون تا زمان واگذاري و اخذ ثمن حاصل از فروش و ابلاغ قرارداد حاصل از انتقال سهام توسط سازمان خصوصي‌سازي را به حساب خزانه واريز نمايند.  
 
همچنين در بند 20 اين ماده واحده، عبارت "در هر دستگاه و هر فصل" بعد از عبارت "طرح‌هاي تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي" اضافه شد و بند 20 به شرح زير اصلاح گرديد: 
 
به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور اجازه داده می‌شود به منظور تامین پیش پرداخت ریالی طرح‌هایی که از منابع تسهیلات مالی خارجی فاینانس استفاده می‌‌کنند، نسبت به جابه‌جایی اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در هر دستگاه و هر فصل اقدام نمایند.
 
نمايندگان در ادامه بند 53 ماده واحده را اصلاح و متن زير را جايگزين کردند:

در سال 1392 دولت به منظور تامين مسجد و واحدهاي آموزشي مورد نياز درشهرک‌هاي مسکوني جديد در شهرهايي با جمعيت بيش از 200 هزار نفر ، سازندگان مکلفند در مجموعه‌هاي مسکوني با بيش از يک هزار واحد مسکوني، نسبت به احداث و تامين هزينه‌هاي مسجد و واحدهاي آموزشي مورد نياز براساس استاندارد آموزش و برآورد اداره کل نوسازي مدارس استان مربوط اقدام نمايند.  
 
صدور پروانه و گواهي پايان کار توسط شهرداري‌ها در اين مجتمع‌ها منوط به اخذ تاييديه احداث، تعيين و يا اعلام هم نياز واحدهاي آموزشي توسط اداره کل نوسازي مدارس استان ذيربط مي‌باشد.  
 
تبصره- به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده مي‌شود تا پروژه‌هاي نيمه تمام دولتي را براساس آيين‌نامه‌اي که به تصويب هيئت وزيران مي‌رسد با استفاده از مشارکت خيرين مدرسه ساز تکميل نمايد.  
 
به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اجازه داده مي‌شود پروژه‌هاي نيمه تمام دولتي را با استفاده از مشارکت خيرين مدرسه ساز تاسيس نمايد.  
 
وکلاي ملت در ادامه، پاراگراف آخر بند 69 ماده واحده را اصلاح کردند: اعتبارمورد نياز تا سقف 20 ميليارد ريال از محل صرفه‌جويي اعتبارات بنياد شهيد و امور ايثارگران توسط اين بنياد پرداخت مي‌شود.  
 
بند 69 تصريح مي‌کرد: تحصيل ايثارگران و مشمولان بند "ک" ماده 20 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي و موسسات پژوهشي دولتي رايگان است.  
 
هزينه‌هاي مربوط به دانشگاه پيام نور، دانشگاه علمي و کاربردي، دوره‌هاي شبانه و همچنين مراکز آموزشي و پژوهشي غيردولتي از طريق دستگاه‌هاي ذيربط اعم از بنياد شهيد و امور ايثارگران، سازمان بهزيستي و کميته امداد امام خميني(ره) در ابتداي هر نيمسال تحصيلي پرداخت مي‌شود.  
 
آيين‌نامه اجراي اين بند به پيشنهاد دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط با تاييد معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور به تصويب هيئت وزيران مي‌رسد.  
 
نمايندگان همچنين بندهاي 97، 114 و 115 قانون بودجه سال 1391 در سال 1392 را تفويض کردند.   
 
نمايندگان در پايان جزء زير را به بند 97 الحاق کردند. 

کارکنان شاغل در شهرهاي زير 12 هزار نفر جمعيت دستگاه‌هاي موضوع ماده 5 قانون مديريت خدمات کشوري از امتيازات کارکنان شاغل در روستاهاي همان شهرستان‌ها برخور دارند.  
انتهاي پيام/
برچسب ها: مجس ، بودجه ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار