قاضي‌زاده در نشست خبري:

با عزت و اقتدار از جلیلی حمایت می‌کنیم/ ستاد‌هاي لنکراني در اختيار جليلي خواهد بود

سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: ما با عزت و اقتدار از جلیلی حمایت می‌کنیم چرا که غرب از جلیلی بعنوان یک نیروی ایدئولوژیک انقلابی یاد می‌کند و با توجه به فرمایشات آیت‌الله مصباح، جلیلی در اصول و مبانی ضعف ندارد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "سید امیرحسین قاضی زاده" سخنگوی جبهه پایداری در نشست خبری که ظهر امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: ما از یک سال اخیر براساس معیارها و شاخص‌های کلان به مقایسه افراد پرداخته و به گزینه اصلح که باقری لنکرانی بود رسیده بودیم و برنامه‌های خود را برای دولت یازدهم ارائه کردیم اما لنکرانی با توجه به شرایط کشور تصمیم گرفت به نفع جلیلی کنار رود.

وی افزود: بعد از انصراف لنکرانی شورای مرکزی جبهه پایداری بعنوان مشاورین شورای فقها موضوع را بررسی کردند تا بتوانند به تصمیم درستی برسند.

قاضی‌زاده ادامه داد: در این ایام جلسات متعددی از سوی شورای مرکزی برگزار و رایزنی‌هایی با عناصر فعال حزب‌اللهی صورت گرفت.

سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: طی بررسی‌های انجام شده از سوی این جبهه، آقایان سعید جلیلی و غلامعلی حداد عادل افرادی که به گفتمان انقلاب اسلامی و جبهه پایداری نزدیکتر بودند.

قاضی‌زاده با اشاره به جلسه شب گذشته این جبهه با جلیلی گفت: جلسه شب گذشته با حضور 5 نفر از اعضای شورای مرکزی برگزار شد و بخاطر اهمیت این مسئله صبح امروز نیز یک جلسه اضطراری تشکیل شده تا نتایج جلسه شب گذشته به سمع و نظر شورای فقها رسید .

قاضی زاده اظهار داشت: جبهه پایداری بعد از انصراف برادر مومن انقلابی آقای لنکرانی به طور رسمی از سعید جلیلی حمایت می‌کنند چرا که این فرد در جریان افراد فرد اصلحی است.

وی افزود: جبهه پایداری از بین دو نفر جلیلی و حداد‌عادل با توجه به شرایط موجود و مسائل بین‌المللی به این جمع‌بندی رسید که حمایت از جلیلی کار صحیح‌تری است و این حمایت به معنی نفی توانایی سایر افراد نیست چرا که آنها نیز مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفتند.

وی افزود: ما یک جریان تکلیفی هستیم و براساس این تکلیف انتظار از ما نمی‌رفت که بعد از انصراف لنکرانی سکوت کنیم.

سخنگوی جبهه پایداری اظهار داشت: ستادهای لنکرانی، طبقه فرهیخته روحانیت و افکار عمومی از ما انتظار داشتند تا به طور رسمی اعلام نظر کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تحولات اخیر و هجوم استکبار جهانی علیه نظام و انقلاب نباید فضای انتخابات را خالی کرده و به نفع خواسته‌های آنها کار کنیم.

قاضی زاده افزود: ما با عزت و اقتدار از جلیلی حمایت می‌کنیم چرا که غرب از جلیلی بعنوان یک نیروی  ایدئولوژیک انقلابی یاد می‌کند چرا که با توجه به فرمایشات آیت‌الله مصباح، جلیلی در اصول و مبانی ضعف ندارد.

سخنگوی جبهه پایداری اظهار داشت: جلیلی به طور مستقل آمده و ستاد‌ها و تیم خود را دارد اما ستاد‌های لنکرانی در اختیار وی خواهد بود.

وی افزود: آیت‌الله مصباح درباره جلیلی گفت، جلیلی در مواردی مانند پایبندی به دین، ولایت، جدیت در اجرای احکام و اهتمام به ارزش‌های اسلامی بیش از حد نصاب را دارد.

قاضي زاده در پاسخ به اين سوال که آيا جليلي در کابينه اش از لنکراني استفاده خواهد کرد؟ گفت: ما جريان تکليف هستيم نه قدرت طلب و اميدواريم وي از تمام افراد توانمند و ظرفيت هاي نظام استفاده کند.

سخنگوي جبهه پايداري افزود: رئيس ستاد جليلي به لنکراني پيشنهاد شده بود و وي اعلام آمادگي کرد که در زمان تبليغات براي پيشبرد اهداف گفتمان در کنار جليلي فعاليت کنند.

قاضي زاده درباره اينکه آيا جبهه پايداري برنامه‌هايش را به جليلي نيز ارائه خواهد کرد؟ گفت: ما برنامه پيشنهادي اين جبهه را آماده کرديم و اگر جليلي از ما بخواهد، حاضريم در اختيارش بگذاريم تا در حوزه‌هاي مختلف از آنها استفاده کند.

وي درباره علت رفت و برگشت جبهه پايداري از لنکراني به جليلي اظهار داشت: بعد از انصراف لنکراني ، علامه مصباح براي اينکه شناخت بيشتري از جليلي کسب کنند، به بررسي پرداخته و اظهارنظر را به تعويق انداختند.

سخنگوي جبهه پايداري درباره علت لغو جلسه هفته گذشته بين جليلي و آيت الله مصباح، گفت: در آن روز آيت الله مصباح در محل کار حاضر نبودند و جلسه کوتاهي داشتند و با توجه به اينکه اين جلسه قبل از انصراف لنکراني تنظيم شده بود، احتمالا آيت الله مصباح براي شناخت عميق تر جليلي، اين جلسه را به تاخير انداختند.

قاضي زاده درباره سعيد جليلي گفت: ما براي شناخت جليلي پارادايم فکري، دوستان - دشمنان، آرايش جريان‌هاي همراه وي را بررسي کرديم و ديديم که دوستان ناب وي از طرفداران پابرهنه مستضعف و مدافع انقلاب هستند و تفکر حاکم وي در عرصه سياسي و اجرايي انقلابي و اسلامي است.

وي درباره اينکه آيا ممکن است جبهه پايداري نظر خود را تغيير دهد، گفت: ما بعد از به يقين رسيدن درباره اصلح بودن جليلي نظر خود را براي وي اعلام کرديم، چرا که جليلي داراي مباني فکري و توان اجرايي بالايي است و ارتباط وي با ولايت و ميزان تبعيتشان از رهبر معظم انقلاب به اثبات رسيده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سخنگوی ، جبهه ، پایداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار