مقابله با پديده دلالي در حوزه زمين، نيازمند بسترسازي است

مديركل راه و شهرسازي استان كردستان با اشاره به اينكه مقابله با پديده دلالي نيازمند بسترسازي است گفت: تامين زمين مورد نياز مردم، جلو دلالي را مي گيرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهر سازي استان كردستان، محمد صادق وجدي روز يكشنبه در سمينار توسعه عمران راه و شهرسازي استان در سنندج با اشاره به نامگذاري سال جاري به عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري گفت: توسعه، يك فرايند طولاني مدت است و به آساني به دست نمي آيد.

وي توسعه پايدار در منطقه غرب كشور را مهم ارزيابي كرد و گفت: تقويت برنامه هاي جامع شهري و توجه به مقوله مسكن به عنوان يكي از زير ساخت هاي توسعه منطقه، بايد مورد توجه قرار گيرد.

قائم مقام وزير در كردستان افزود: در فرايند توسعه، بايد مزيت هاي نسبي در حوزه زاگرس و استان هاي همجوار در مطالعات آمايشي غرب كشور مورد توجه قرار گيرد.

وي تاكيد كرد: توجه به الگوهاي توسعه، نگاه به فرهنگ مدنيت، استعدادهاي محلي و تقويت پيوندهاي غرب كشور سبب ارتقاي استان مي شود.

وجدي از صنايع كوچك به عنوان يك مزيت نسبي ياد كرد و گفت: صنايع كوچك، بخش كشاورزي، محصولات باغي، دامداري و صنايع وابسته، صنايع بينابيني و صنعت گردشگري مزيت هاي با ارزش استان است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

به گفته وي ظرفيت هاي حمل و نقل ريلي و هوايي نقش مهمي در ترانزيت كشور دارد و مهمترين بستر توسعه استان است.

وجدي نبود تكنسين ماهر را يكي از مشكلات استان دانست و بر ارتقا و توسعه سرمايه هاي انساني تاكيد كرد.

مديركل راه و شهرسازي استان كردستان يادآورشد: استان كردستان با وجود داشتن نيروهاي تحصيلكرده در مقاطع مختلف تحصيلي فاقد نيروي تكنسين ماهر است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مقابله ، دلالی ، زمین ، بسترسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار