تبریز/

پاییز امسال برای فتح دوازدهمین قله هشت هزار متری عازم چین می شوم

عظیم قیچی ساز کوهنورد تبریزی و فاتح 11 قله بالای هشت هزار متر جهان، گفت: پاییز امسال برای فتح دوازدهمین قله عازم چین می شوم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،وی اظهار کرد: قله 8013 متری شیشا پانگما در تبت چین دوازدهمین قله بالای هشت هزار متری جهان خواهد بود که پاییز امسال به آن صعود خواهم کرد.

قیچی ساز گفت: قصد دارد به عنوان اولین کوهنورد ایرانی در باشگاه 14 تایی های دنیا نامش ثبت شود.

وی در مورد صعودهای قبلی خود اظهار کرد: با حمایت مسوولان شهرداری تبریز، 11 قله از 14 قله بالای هشت هزار متر جهان را فتح کرده ام و امیدوارم با فتح سه قله دیگر، برای کوهنوردی کشور افتخار آفرینی کنم.

قیچی ساز گفت: سخت ترین و خطرناک ترین صعودی که تاکنون داشتم صعود به قله آناپورنا در سال گذشته بود و این قله به دلیل بالا بودن میزان تلفات کوهنورددان در آن، یکی از قله های سخت برای فتح کردن است.

وی در خصوص حمایت مسوولان ورزشی از وی، اظهار کرد: ورزشکاری در ایران اگر بخواهد موفق شود نباید از هیچ کسی انتظاری داشته باشد و در آرامش به کار خود ادامه دهد.

این کوهنورد تبریزی تاکنون موفق به فتح قله های اورست در سال 2005، برودپیک در سال 2008، دائولاگیری و نانگا پاربات در 2010، کانچن چونگا، گاشربروم یک و دو در 2011 ، آناپورنا و کی 2 در سال 2012 و ماناسلو و ماکالو در 2013 شده است.

قیچی ساز در صورت فتح سه قله دیگر به نام های شیشا پانگما، لوتسه و چوآیو به عنوان اولین کوهنورد ایرانی نامش را در باشگاه 14 تایی های دنیا ثبت خواهد کرد./س

برچسب ها: دوازدهمین ، قله ، فتح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.