یک منتقد سينما:

"ملکه‌" تنها فیلم پر‌هزینه‌ قابل دفاع بنیاد فارابی است

رضا استادي گفت: فیلم سینمایی "ملکه‌" تنها فیلم پر هزینه‌ی قابل دفاع بنیاد سینمایی فارابی در 4 سال گذشته است.

"رضا استادی‌" منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: فیلم سینمایی "ملکه‌" تنها فیلم پر‌هزینه‌ و قابل دفاع 4 سال گذشته‌ بنیاد سینمایی فارابی است زیرا عمده فیلم هایی که در این بنیاد تحت عنوان «فیلم های فاخر» تولید شد، صرفا از نظر هزینه فیلم های قابل توجهی بودند و به هیچ وجه از نظر مضمون آثار برجسته ای نبودند.
وی افزود: اکثر تولیدات این بنیاد در طول سال های اخیر به لحاظ مضمونی تناسبی با شرایط جامعه نداشته اند. مثلا فیلم راه آبی ابریشم‌" قرار بوده به معرفی فرهنگ و تمدن ایران در یک دوره تاریخی خاص بپردازد اما در عمل به یک اثر تبلیغی برای کشور چین تبدیل شد که این مساله نشان می دهد هدف گذاری فرهنگی درستی در تولید این اثر وجود نداشته است.
"استادی‌" بیان کرد: واگذاری کارگردانی فیلم "عقاب‌صحرا" به یک فیلم ساز بی تجربه در ژانر حرفه ای نیز سبب بروز واکنش های منفی از سوی مخاطبان نسبت به این اثر شد و بر همین اساس می توان ملکه را اثری شاخص در بین تولیدات این مرکز دانست.
این منتقد تصریح کرد: موضوع فیلم "ملکه‌" به لایه های زیرین جنگ ایران و عراق می پردازد که جلوه های ظاهری آن را بارها در تلویزیون دیده‌ایم اما در این فیلم از زاویه ای تازه و جدید به جنگ نگاه شده است.
"استادی‌" بیان کرد: زبان بین‌المللی این فیلم و استفاده از نشانه ها و نماهایی که فیلم را از تعلق به یک محدوده زمانی و جغرافیایی خارج می کند از نکات قابل تامل فیلم است. به گونه ای که این فیلم با اندکی تغییر به جغرافیا و موقعیت دیگری هم قابل تعمیم‌دادن است.
این منتقد بیان کرد: متاسفانه این فیلم ارزشمند با بی‌انگیزگی روانه اکران شده و هیچ برنامه‌ریزی مشخصی برای نمایش آن وجود نداشته و همین مساله قابلیت های این فیلم را به شدت خنثی کرده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.