قم/ با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

محمدعلی مجاهدی دبیر شعر آیینی کشور شد

محمدعلی مجاهدی از شاعران برجسته آیینی کشور طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیر شعر آیینی کشور شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی  استاد محمد علی مجاهدی را به سمت دبیری شعر آیینی کشور منصوب کرد.
این حکم در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دست آیت الله نوری همدانی به این استاد برجسته شعر آیینی کشور اهدا شد. 
محمدعلی مجاهدی متخلص به پروانه فرزند مرحوم آیت الله آقا میرزا محمد مجاهدی، در سال 1329 در قم متولد شد و سالها از محضر دو عارف بزرگوار مرحوم شیخ جعفر مجتهدی و آیت الله کشمیری استفاده کرده است.
ریاست هیات مدیره کانون شاعران و مداحان استان قم از سال 1386 تا کنون، مدیریت انجمن هنرهای ادبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از سال 1373 تاکنون به مدت 19 سال، موسس و مدیر انجمن ادبی محیط از سال 1342 تا کنون حدود 50سال، تدریس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دوره های آموزشی در حوزه هنری از دیگر فعالیت های علمی و آموزشی این شاعر پیشکسوت است.
شکوه شعر عاشورا در زبان فارسی چاپ 1379 و انتخاب آن به عنوان کتاب سال عاشورایی سال 80 توسط هیات داوران و سیمای مهدی موعود در آیینه شعر فارسی چاپ 1380 و انتخاب آن به عنوان بهترین اثر پژوهشی در قلمرو شعر مهدوی از جمله آثار پژوهشی و برجسته استاد مجاهدی است.
استاد مجاهدی دبیر سوگواره سراسری شعر فاطمی از بدو تاسیس تا کنون و دبیر جشنواره ملی شعر غدیر از بدو تاسیس تا کنون بوده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.