طی بیانیه‌ای صورت گرفت

حمایت جمعی از طلاب و دانشجویان انقلابی از حدادعادل

جمعی از دانشجویان و طلاب انقلابی طی بیانیه‌ای ضمن حمایت از غلامعلی حدادعادل در انتخابات ریاست‌جمهور یازدهم خطاب به همه دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی به تبیین مهمترین دلایل انتخاب این نامزد ریاست‌جمهوری پرداختند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، جمعی از دانشجویان و طلاب انقلابی طی بیانیه‌ای ضمن حمایت از غلامعلی حدادعادل در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم  خطاب به همه دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی به تبیین مهمترین دلایل انتخاب این نامزد ریاست‌جمهوری پرداختند.

متن بیانیه به شرح زیر است:  

متاسفانه در فضای تکثر نامزدهای ریاست جمهوری، تمایزات افراد مختلف و مواضع آنها قابل تمیز و درک نیست؛ این نوشته بر آن است تا ضمن تاکید بر قابل احترام بودن همه کاندیداهای انقلابی و ارزشی حاضر، با 9 دلیل ثابت کند در فضای حال حاضر انقلاب، «غلامعلی حدادعادل» بهترین گزینه برای تصدی کرسی ریاست جمهوری است.

قصد این متن، پرداختن به سهم هر کاندیدا در سبد رای نظر سنجی‌ها نیست، اما بد نیست اشاره کوتاهی شود که در میان نامزدهای گفتمانی و ارزشی حاضر، به استناد اغلب نظرسنجی‌های معتبر و نتایج انتخابات سه دوره گذشته مجلس، اقبال رای آوری نیز با ایشان است.

اما چرا دکتر حداد؟

1- مدیریت و تجربه

حدادعادل تجربه یازده سال کار در سطوح عالی قوه مجریه، سیزده سال حضور در قوه مقننه و چهار سال ریاست بر یکی از قوا را دارد؛ هیچ نامزد دیگری از این سطح تجربه اجرایی و حضور در سطح مدیریت کلان کشور برخوردار نیست و بی‌تردید کشور به چنین تجربه‌هایی که در هر دو قوه باشد نیاز دارد.

2- جامع الاطراف نسبت به همه اقشار

حدادعادل از سویی در فضاهای نخبگی داخلی و بین‌المللی به عنوان اندیشمندی مسلمان شناخته می‌شود و از سوی دیگر با پایین‌ترین و معمولی‌ترین اقشار مردم ارتباط دارد؛ او در یادواره‌های شهدای مساجد و هیئات با مردم کوچه و خیابان هم نشین می‌شود و در فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد دایرة‌المعارف با برجسته‌ترین شخصیت‌های علمی کشور؛ این مشی دکتر، جامع الاطراف بودن را برای وی رقم زده است.

3- پای ثابت نظام در گردنه های انقلاب

حدادعادل در زمان انحراف سازندگی و اصلاحات در خط مقدم مبارزه بود. ریاست فراکسیون اقلیت (اصولگرایان)در فضای ملتهب مجلس ششم، ریاست مجلس هفتم، موضع گیری کم نظیر و پیشگام نسبت به سایرین در فتنه و مقابله با انحراف در کمتر کسی به تمامه جمع شده است. نکته قابل توجه این که در همه این برهه‌ها در موضع گیری های حدادعادل، کوچکترین زاویه‌ای با بیانات و خط رهبری معظم مشاهده نمی‌شود.

4- ارتباط قوی با حوزه دانشگاه

بی شک اصلاح حقیقی و اساسی همه مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با نقش آفرینی فعالانه حوزه و دانشگاه میسر است؛ حدادعادل اولین استاد غیر روحانی موسسه آیت الله مصباح یزدی و از استوانه‌های دانشگاهی کشور است و این ارتباط عمیق با حوزه و دانشگاه از ویژگی‌های برجسته وی به شمار می‌رود؛ کمتر شخصیتی در میان مسئولین سیاسی و اجرایی کشور چنین عمق اندیشه‌ای دارد.

5- اطرافیان سالم

متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که اطرافیان برخی از انقلابی‌ترین مسئولان نظام هم دارای مشکلات عقیدتی و رفتاری بوده و به کشور آسیب زده‌اند؛ دکتر حداد با اینکه مناصبی در عالی ترین سطح در جمهوری اسلامی داشته است، کوچکترین ذره‌ای از عدم سلامت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی درباره او و اطرافیانش گزارش نشده است؛ فرزندان حدادعادل جزء فعالان عرصه فرهنگی بوده و بیشتر وقت خود را صرف تربیت دانش آموزان کرده‌اند.

6- یک انقلابی بدون افراط و تفریط

چهار بار اخراج از دانشگاه در دوره ستمشاهی و تجربه زندان پهلوی، تا درگیری‌های اصلاحات، فتنه و انحراف؛ دکتر حداد همواره در وسط میدان انقلاب و هزینه کردن از خود برای انقلاب بوده است؛ با این حال در او برخلاف بسیاری از افراد، افراط و تفریط در انقلابی بودن دیده نشده است. سابقه شفاف حدادعادل در این زمینه – که حکایت از تقوای او نیز دارد - برای تحویل دادن امانت ریاست جمهوری به او و اطمینان و آرامش از پس گرفتن بدون هزینه آن در هشت سال بعد بسیار گرانبهاست.

7- ولایتمداری و منطقی بودن

رهبری حدادعادل را به عنوان مشاور عالی خود منصوب کرده‌اند. روابط او با رهبر معظم انقلاب و تبعیتش از رهبری آنقدر مشهود است که رسانه های بیگانه را به تحرک برای هجمه به آن وادار کرده، غافل از اینکه برای ملت ایران، این مسئله از نقاط قوت هر نامزدی است. عقلانیت و منطق مشهود در حداد شاهد دیگری است که این تبعیت را ارزشمندتر می کند.

8- دید عمیق، علمی و تخصصی

کشور از تصمیمات سطحی و غیر علمی آسیب‌های فراوانی دیده است بی تردید به دلیل حضور پررنگ حداد در مجامع علمی و دانشگاهی داخلی و شناخته شده بودن به عنوان چهره علمی بین‌المللی جمهوری اسلامی، دولت او می تواند این خلاء را پر کند و کشور را از تصمیمات لحظه ای و غیر تخصصی نجات دهد.

9- آگاهی از مشکلات کشور

حضور طولانی مدت در دو وزارتخانه (یازده سال) و نیز حضور طولانی مدت‌تر در عرصه قانون گذاری و ریاست مجلس (سیزده سال)، حضور در در مجمع تشخیص مصلحت نظام از بدو تأسیس باعث آگاهی کافی او از مشکلات کشور و ریل گذاری های کلان جمهوری اسلامی و معضلات اساسی اقتصاد کشور شده است، کمی در ذهن خود شخصیت‌های نظام را مرور کنید، این تجربه را کمتر فردی در ایران دارد.

در آخر ذکر این نکته نیز مفید است که با موضع‌گیری‌های قاطع حداد عادل در ایام فتنه بسیاری گمان می‌کردند در انتخابات اخیر مجلس رای او شکسته خواهد شد؛ اما رای او نه تنها نشکست بلکه در حدود چند صد هزار رای افزوده شد.

شاید حدادعادل در مقایسه با برخی از نامزدها کمتر اهل استفاده کردن از ظرفیت های تبلیغی – حتی از نوع مشروع و قانونی - باشد، اما در جمهوری اسلامی از امام و رهبرمان یاد گرفته‌ایم که قبل از عوامل و اسباب ظاهری نگاه‌مان به اراده الهی باشد.

ومن الله التوفیق

جمعی از دانشجویان و طلاب انقلابی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار