يک وکيل دادگستري گفت: برگزاری مناظره‌هايي که گرایش‌های مختلف سیاسی در آن حضور دارند امری لازم بوده که امید است با صبر و حوصله کاندیداها و درایت و تدبیر کارشناسان مسئول و همراهی و همدلی دیگر رسانه‌ها موجبات شناخت بیشتر را فراهم کند.

"محمدجعفر نعناکار" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در رابطه با مناظره اقتصادي کاندیداهای ریاست جمهوری و چگونگي تبليغات آن‌ها اظهار داشت: رسانه ملی به عنوان یک سازمان فراجناحی و تحت نظارت حاکمیت، همواره وظایف بسیار خطیری را در عرصه‌های گوناگون بر عهده داشته که همواره این اقدامات با موضع‌گیری‌های متفاوتی از سوی جریان‌های مختلف و چهره‌های سرشناس همراه بوده است.

وي ادامه داد: امروز نيز با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر وظیفه‌ای مهم به عهده رسانه ملی محول شده که همانا معرفی کاندیداها و آگاهی‌بخشی عمومی جهت شناخت هرچه بهتر برنامه‌های آن‌ها است.

اين وکيل دادگستري گفت: برگزاری برنامه‌های مختلف با حضور کاندیداهای ریاست جمهوری و یا نمایندگان آنان و به چالش کشیدن آن‌ها جهت معرفی هرچه بهتر برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و مواضعشان امری بسیار دشوار و حساس است که بی‌شک جهت انجام اینگونه امور می‌باید برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام و اقدامات کارشناسی زیادی صورت پذیرد.

نعناکار با بيان اينکه برگزاری مناظره یا معرفی کاندیداها که در روز 10 خرداد ماه انجام پذیرفت یکی از اقداماتی بود که نقدهای بسیاری را در برداشت، تصريح کرد: البته بسیاری از این نقدها نیز درست و صحیح بود، اما بی‌شک برگزاری چنین برنامه‌ای با حضور 8 کاندیدا که همگی بالقوه رئیس جمهور محسوب شده و می‌بایست با انتخاب مردم، این نیرو و جایگاه به مقامی بالفعل درآید امری حساس و ظریف است.

اين حقوقدان اظهار داشت: ایجاد برنامه‌ای جذاب، مخاطب‌پسند و عادلانه که با بی‌طرفی محض انجام پذیرد کاری بس دشوار بوده که بی‌تردید با نقدها و شاید ایراداتی هم همراه خواهد بود.

وي با تاکيد بر اينکه برگزاری چنین نشست‌هایی که گرایش‌های مختلف سیاسی در آن حضور داشته و این حضور و برنامه‌ریزی با عنایت و توجه کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری انجام پذیرفته است، بيان داشت: اين امر کاری مبارک بوده که می‌بایست با تدبیر و تدبر و صبر و درایت نامزدها به سرعت راه تعالی را پیموده و بالغ شود و این پیمایش مسیر تعالی در مناظره‌ها می‌تواند به گونه‌ای باشد که در دو نشست بعدی به خوبی خود را نشان داده و موجب رضایت عامه مردم شود.

اين حقوقدان ادامه داد: مشورت با نمایندگان کاندیداها جهت برگزاری چنین نشست‌هایی خالی از لطف نخواهد بود که با همدلی و مباحثه و مذاکره خواهد توانست پتانسیل موجود در اینگونه برنامه‌ها را آزاد و موجب آگاهی‌بخشی مخاطبان و آحاد ملت شود.

نعناکار تصريح کرد: باید توجه کرد که نگرانی بیش از اندازه صدا و سیما جهت تکرار بی‌اخلاقی‌های سال 88 نیز نباید موجب انفعال این سازمان شود، چراکه امروزه تمام افراد با توجه به شناخت و بصیرتی که در 9 دی ایجاد شد، این ظرفیت را در خود ایجاد کرده‌اند تا بتوانند نظرات مختلف را شنیده و تحلیل کنند.

اين وکيل دادگستري خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی در صدا و سیما که رسانه‌ای ملی است امری لازم بوده که امید است با صبر و حوصله کاندیداها و درایت و تدبیر کارشناسان مسئول و همراهی و همدلی دیگر رسانه‌ها موجبات شناخت بیشتر را فراهم کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار