نعمت زاده در نشست خبری:

مناظره نتیجه مثبتی برای روحانی داشت/ تکذیب خبر مناظره نمایندگان جلیلی و روحانی

رئیس ستاد انتخابات روحانی ضمن تکذیب خبر مناظره نمایندگان جلیلی و روحانی، از بازداشت مسئول ستاد جوانان حسن روحانی در روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا نعمت زاده" رئیس ستاد انتخاباتی "حسن روحانی" در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات تصمیمی سرنوشت‌ساز برای کشور است به قول روحانی ما تنها برای چهار سال آینده تصمیم نمی‌گیریم، بلکه این تصمیم‌گیری سرنوشت‌ساز برای ده‌ها سال می‌تواند اثر منفی و یا مثبت داشته باشد، بنابراین بسیار مهم است که به عنوان علاقه‌مندان به این خاک و انقلاب فرد اصلح را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: بنده شناخت نسبتاً خوبی از کاندیداها دارم، اما فکر کردم اگر به روحانی برای ریاست جمهوری کمک کنم کار درستی کرده‌ام. لازم به ذکر است که بگویم بنده توسط چندین کاندیدا برای همکاری دعوت شده‌ام.

نعمت زاده ادامه داد: موقعی که جنگ شروع شد ما در سازمان صنایع دفاع روزهای سختی را می‌گذراندیم و استراحت نداشتیم. روحانی به عنوان معاون "هاشمی رفسنجانی" در سمت فرمانده پدافند جنگ بود و از آنجا بود که شناخت ما از وی حاصل شد، هرچند بنده به همه کاندیداها ارادت دارم.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی با اشاره به توانایی‌های وی برای کاندیداتوری اظهار داشت: توانایی روحانی به خصوص در زمینه تحصیلات حوزوی و دانشگاهی وی و مسلط بودن به رشته حقوق بسیار حائز اهمیت است، چرا که این رشته برای یک رئیس جمهور از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین تجربه عملی وی در دوران 30 سال، حاکی از این است که روحانی دارای توانایی بالایی برای تصمیم‌گیری و مشورت است. در مورد مسائل اخلاقی وی نیز وارد نمی‌شوم، چرا که فکر می‌کنم این کاندیدا در حد مطلوب این فاکتور را نیز داراست.

وی با بیان اینکه ما فعالیت‌های ستاد انتخاباتی را با دید مقتصدانه شروع کردیم، بیان کرد: ما در ستاد خود که بسیار جمع و جور است (یک آپارتمان 180 متری) کار خود آغاز کردیم و اخیرا نیز در خیابان کریم‌خان ساختمانی تهیه کرده‌ایم که معاونت و کمیته‌های ما در آنجا مستقر شده‌اند و سعی‌مان بر این است که این ستادها را نیز در سطح شهرستان فعال کنیم.

نعمت زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه منظور روحانی از اینکه گفته است نمی‌گذارم انتخابات 92 مانند 82 برگزار شود چیست، پاسخ داد: منظور وی این است که ما باید با رعایت قانون و نظم انتخابات را جلو ببریم تا خدای ناکرده مشکلی برای مردم پیش نیاید.

وی در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه آیا پس از برگزاری اولین مناظره تغییری در آرای روحانی به وجود آمده است، گفت: آنچه که به ما بر اساس جامعه آماری پس از برگزاری مناظره منتقل شد این بود که روحانی در ردیف اول نظرسنجی‌ها قرار دارد و پس از آن قالیباف نفر دوم است. در مجموع این مناظره نتیجه مثبتی برای روحانی داشت.

نعمت زاده با انتقاد از روند مناظره افزود: در مورد روند مناظره اعتراضاتی بیان شد تا جایی که نمایندگان مجلس نیز به روند آن انتقاد داشتند. شاید بهترین راه این است که نمایندگان کاندیداها با هم‌فکری به یک جمع‌بندی برسند، اما بنا بر اطلاعات بنده در این خصوص هنوز خبر جدیدی اعلام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مناظره باید به صورت دو به دو و درباره مسائل چالشی باشد، در حالی که برنامه روز جمعه بیشتر شبیه نظرخواهی بود و به نظر بنده نشان دادن عکس به کاندیداها دور از شئونات آن‌هاست و در سطح دبستان بود.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نتیجه ائتلاف روحانی با عارف به کجا رسیده است، گفت: آن‌هایی که علاقه‌مندند یکی از این دو برادر پیروز شود خواهان این هستند که یک نفر به نفع دیگری کنار رود، این تصمیم‌گیری به عهده دو کاندیدا است و تا جایی که مطلعم در این باره به صورت جدی هیچ‌گونه نشست مشترکی برگزار نشده است.

وی در توضیحات اتفاقات روز گذشته در جماران بیان داشت: برنامه روحانی که دیروز در جماران برگزار شد بسیار خوب بود، اما چندنفر شعارهایی سر دادند و همکاران مسئول همایش در واکنش به آن‌ها دعوت به تغییر شعار کردند، برخی افراد گوش دادند و برخی گوش ندادند. پس از پایان صحبت‌های روحانی و زمانی که مردم متفرق شدند مسئول کمیته ستاد جوانان ما بازداشت شد. همچنین برخی افراد نیز با اینکه در خیابان‌ها متفرق شده بودند دستگیر شدند که ما اقدام و در این باره نامه‌نگاری کردیم و گفتیم این شعارهای تند به مصلحت نیست.

نعمت زاده در واکنش به سخنی از عارف مبنی بر اینکه "روحانی، اصلاح‌طلب نیست"، بیان کرد: روحانی اعلام کرده اعتدالگرا و میانه رو است، لذا ما خط خاصی را نمی‌توانیم بکشیم و بگوییم فلانی اصلاح طلب و فلانی اصولگراست. هدف روحانی آوردن اعتدال به نظام اداری کشور است، چرا که وی اعلام کرده افراط و تفریط، هیچ کدام نفعی ندارند، اما این گفته به معنای اصلاح طلبی محض وی نیست، چرا که حرف‌های وی با اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان یکسان است.

وی با اشاره به بحث انرژی اتمی گفت: روحانی در کتاب و بیانات خود اعلام کرده تصمیمات کلیدی هسته‌ای به صورت اجماع گرفته شده است و غیر از این نیز نمی‌شود، چرا که مشکلات امروزی به وجود می‌آیند و دشمنان سوء استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر به صورت اجماع (سران سه قوه و رهبری) تصمیمی گرفتند اختلاف به وجود نمی‌آید. لازم به ذکر است بگویم در حال حاضر انرژی اتمی مسئله‌ای نیست که جلیلی به عنوان سخنگو خود به تنهایی تصمیم‌گیری کند، چرا که حتماً باید در این مقوله به اتفاق نظر رسید و مسئول پرونده تنها آن را به اجرا می‌گذارد.

نعمت زاده در توضیح برنامه اجتماعی روحانی در جهت کاهش آسیب‌ها و مفاسد گفت: بر اساس نظرسنجی‌های چند ماه گذشته حدود 70 درصد مطالب مطرح شده مربوط به مسائل اقتصادی است که این مسئله خواسته مردم را نشان می‌دهد و اگر کاندیداها در زمینه اقتصادی بسیار صحبت می‌کنند به خاطر احساس نیاز مردم است، اما باید بگویم خوشبختانه روحانی کتابی چاپ کرده است که در آن به مسائل اجتماعی حتی بسیار قوی‌تر از مباحث اقتصادی به آن پرداخته است؛ بحث ناهنجاری‌های اجتماعی، برقراری عدالت اجتماعی، بیمه‌ها و سلامت در این کتاب به صورت کامل در نظر گرفته شده است.

نعمت زاده در خصوص احتمال حمایت هاشمی از روحانی گفت: در هنگام نام‌نویسی کاندیداها هاشمی رفسنجانی به روحانی گفته بود که تا آخر بمان، چرا که این تردید وجود داشت که با آمدن وی روحانی کنار می‌رود؛ اما پس از اعلام نتیجه صلاحیت‌ها هاشمی مجدداً به روحانی تاکید کرد که "شما باید تا آخر در صحنه رقابت بمانید"، اما اینکه وی به طور رسمی و چگونه روحانی را تایید می‌کند به خودش مربوط است و هر وقت صلاح بداند اعلام می‌کند.

وی در خصوص معرفی اعضای اصلی کابینه احتمالی روحانی بیان داشت: هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده و روحانی نیز صحبتی نکرده است.

نعمت زاده در پایان، خبر مناظره نمایندگان جلیلی و روحانی را کذب و شایعه دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار