شرکت کنندگان در سخنرانی نیکلا سارکوزی در کنفرانسی که روز دوشنبه به ابتکار بانک آمریکایی گلدمن ساچز برگزار شده بود اعلام کردند او به صراحت برای بازگشت به صحنه سیاسی اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه لوموند، رئیس جمهور سابق فرانسه ظاهرا گفته بوده اگر به او نیاز باشد به صحنه سیاسی باز می گردد.

به گفته یکی از شرکت کنندگان، سارکوزی گفته است "بر اساس احساس وظیفه" به دنیای سیاست باز می گردد.

به گفته سه شرکت کننده در این کنفرانس ، رئیس جمهور سابق فرانسه به طور جدی قصد بازگشت به سیاست دارد.

در این کنفرانس که در هتل اینترکانتیننتال برگزار می شد نمایندگان مطبوعات حضور نداشتند.

موضوع اصلی سخنرانی سارکوزی اروپا بوده است. وی به خصوص به نقشی که انگلیس در درون اتحادیه اروپا ایفا کرده و نقش مکمل محور فرانسه-آلمان تاکید کرده است.

سفر سارکوزی به لندن رنگ و بوی سیاسی دارد زیرا فرانسوا باروان وزیر سابق اقتصاد او را همراهی می کرد. او دیشب نیز در داونینگ استریت با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به صورت خصوصی دیدار کرد. با این حال غیرمعمول است که یک رئیس جمهور سابق به دفتر نخست وزیر انگلیس برود.

اما چرا دیوید کامرون با سارکوزی دیدار کرده است؟ این دو در زمان ریاست جمهوری سارکوزی با یکدیگر تفاهم داشتند. هر دو از جناح راست اند. به علاوه نخست وزیر انگلیس در دوران مبارزات انتخاباتی فرانسه به صراحت به نفع سارکوزی موضع گرفت و در مقابل با بی توجهی به فرانسوا اولاند حاضر نشد او را در دوران انتخاباتی ملاقات کند.

شاید سفر سارکوزی به لندن با هدف رقابت با ژان فرانسوا کوپه دبیر کل حزب «اتحاد برای جنبش مردمی» باشد که قرار است روز چهارشنبه و پنجشنبه در لندن با دیوید کامرون و ویلیام هگ وزیر امور خارجه دیدار کند.

ژان فرانسوا کوپه ظاهرا قصد دارد قبل از کنگره حزب راست پارلمان اروپا در روز بیستم ژوئن روابطی در سطح اروپا برقرار کند.

اما آیا جدول زمانی این دو بازیگر سیاسی برای سفر به لندن اتفاقی بوده است؟


برچسب ها: سارکوزی ، سیاست ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار