بااجازه‌بزرگ‌ترها؛

دهان مردم را که نمي‌­شود بست؛ مي‌­شود؟!!

از آنجايي که دردي به‌نام «چشم به دهان مردم داشتن» بين اقشار مختلف جامعه‌­مان از دارا تا ندار زياد شده است. بايد يک فکر ريشه‌‌اي و اساسي براي اين درد کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،همان طور که می دانید مهم­ترين عامل بالارفتن سن ازدواج آقاپسرها و پشت بندش دخترخانم­هاي گران­مايه، مشکلات اقتصادي است واز آنجايي که دردي به‌نام «چشم به دهان مردم داشتن» بين اقشار مختلف جامعه‌­مان از دارا تا ندار زياد شده است، بايد يک فکر ريشه‌‌اي و اساسي براي اين درد کرد.

اين درد ديگر ربطي به مسئولين مملکتي و دولت ندارد_البته به دردهاي مربوط به آنها هم مي­‌پردازيم_ بلکه يک درد خودجوش است و درمانش هم اتفاقا کاملا خودجوش است و خودتان بايد فکري به حال اين طرز فکرتان بکنيد.

 اين درد خيلي بلاها سر آدم مي­‌آورد، گاهي ريشه آدم را از ته مي­‌سوزاند. آدم را تجملاتي مي­‌کند، اسراف­کار مي‌کند، قرض­دار مي­‌کند، شده حتي خدايي نکرده به‌خاطر اين درد دست به دزدي يا رباخواري هم بزني!

خيلي راحت مي‌‌توانيد گوش­هايتان را با چوب پنبه ببنديد که حرف مردم به گوش‌تان نرسد، البته چوب پنبه‌هايي که با فکر توي گوش­تان فرو کرده‌ايد، چوب پنبه‌­هايي که سپر محافظتي­‌شان ايمان و باور شما به کمک خدايي است که خودش اين سنت زيبا يعني ازدواج را براي راحت و آسايش بنده‌­اش قرار داده است، اما متاسفانه ما انسان­ها هميشه از نعمت­ها به جاي اين­که به بهترين نحو استفاده کنيم، گند مي‌­زنيم به نعمت و آثار و فوايد آن در زندگي‌­مان!

 نمونه بارزش سبک ازدواج کردن‌هايمان است که تا خرخره مي‌رويم توي قرض!! پس با طرز فکر صحيح‌تان، با ساده طلبي، با فکر اين­که ازدواج مي­‌کنيد تا به آسايش و آرامش برسيد خودتان را از اين درد جدا کنيد.

 چرا شما شروع کننده يک راه درست توي فاميل و آشنا نباشيد؟! چه اشکالي دارد که مراسم­تان، خانه‌­تان، جهيزيه‌­تان همه‌­اش فقط در حد ضرورت باشد نه در حد دهان مردم. چون از قديم گفتن دهان مردم را با هيچ چيزي نمي­‌توان پر کرد پس همان تلاشي را که براي بستن دهان مردم مي­‌کنيد، باور کنيد اگر براي دلخواه زندگي خودتان و هر آنچه که فکر مي­‌کنيد درست است و دوست داريد بکنيد خوشبخت‌­تريد.

از اين مسايل که بگذريم مي­‌توانيم بپردازيم به مبحث تحصيلات که يکي ديگر از دلايل افزايش سن ازدواج است. بابا به کي قسم بخوريم که هم مي­‌شود تحصيل کرد هم ازدواج، اين دوتا هيچ منافاتي با هم ندارند. حالا به آقا پسرها مي‌­توان کمي حق داد، چون بايد به فکر نان آور خانه بودن و پول در آوردن باشند. اما دختر خانم‌­ها که برايشان بايدي وجود ندارد، مي‌­توانند هم تحصيل کنند هم ازدواج!

خب حداقل اگر تحصيل برايتان خيلي مهم است با کسي ازدواج کنيد که با ادامه تحصيل­تان مخالفتي نداشته باشد و بسته به اهميت اين موضوع براي‌تان حتما تاکيد کنيد که اين موضوع از نان شب براي­تان اهميتش بيشتر است!! چند مورد ديگر مي­‌ماند براي بعد... ياحق!
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار