حداد عادل در برنامه صداي جمهور:

خط قرمزی در رسيدگي به مفاسد اقتصادي نمي‌شناسم

حداد عادل با بیان اینکه با قبليه‌گرايي و باند بازي نيز به شدت مخالفم، گفت: براي مقابله با فساد عزم جدي دارم و در اطرافيان خود در رسيدگي به فساد اقتصادي هيچ خط قرمزي نمي شناسم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران غلامعلي حداد عادل کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در برنامه صدای جمهور درباره وضع عمومي کشور اظهار داشت: انقلاب اسلامي مهم‌ترين حادثه قرن‌هاي گذشته در ايران بوده است، يکي از بزرگ‌ترين نعمت‌هاي ما داشتن مردم فداکار، نوع دوست و رهبري ديني است؛ اين عوامل کليدهاي دوام و قوام يک ملت به حساب مي‌آيند و در زير سايه اين سرمايه‌ها علي‌رغم تهديدات دشمنان توانستيم به پيشرفت‌هاي زيادي نائل شويم.

وي با اشاره به مشکلات اقتصادي گفت: در کشور با مشکلات و نارسايي‌هاي مديريتي و بداخلاقي‌هاي سياسي و برخوردهاي پرهزينه و کم فايده روبرو هستيم؛ تمامي اين مسائل بايد علاج شود.

حداد عادل درباره اصول فکري خود در اداره کشور توضيح داد: بنده عميقاً به اسلام، انقلاب، امام و رهبر اعتقاد دارم و فکر مي‌کنم هيچ دولتي بدون اعتقاد به اسلام موفق به اداره کشور نخواهد شد.

اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: اگر حکومت سکولار در ايران بر سر کار بيايد، يعني معقتد باشد که دين ازسياست جداست مردم از پشتيباني حکومت دست برمي‌دارند و آن حکومت ناچار است براي ادامه حيات خود به بيگانگان متوسط شود.

حداد عادل افزود: مشي و روش بنده رعايت صداقت و انصاف است، من در عين حال که بر اصول پافشاري دارم از ايجاد تنش و جنجال پرهيز مي‌کنم.

حداد عادل با بيان اين که بنده به افکار عقلانی و تعقل در اداره کشور اهميت مي‌دهم خاطر نشان کرد: دولت بنده دولت تقوا و تدبير است هم به عقلانيت معتقدم و هم ايمان را چراغ راه مي‌دانم همچنين به مشورت، وحدت و همبستگي اهميت داده و از اشرافي‌گري پرهيز دارم و همواره سعي مي‌کنم از مردم فاصله نگيرم.

وي درباره برنامه خود در مقابله با فساد اقتصادي گفت: براي مقابله با فساد اقتصادي عزم جدي داشته و در اطرافيان خود در رسيدگي به فساد اقتصادي هيچ خط قرمزي را نمي‌شناسم ضمن اين که با قبليه‌گرايي و باند بازي نيز به شدت مخالفم.

اين کانديدا انتخابات رياست جمهوري با بيان اين که براي مديريت کلان کشور اصولي را دنبال مي‌کنم اظهار داشت: مقابله با ديوان سالاري، کاغذ بازي و سرگرداني مردم در ادارات از اهداف دولت آينده بنده است چرا که حکومت بايد ميان وظيفه خود و نقش مردم خط دقيقي بکشد و تعريف دقيقي از وظايف حاکميتي ارائه دهد.

وي تصريح کرد: وظيفه دولت عمدتاً سياست گذاري، برنامه‌ريزي ، هماهنگي، هدايت و نظارت است و دولت مي‌بايست زير ساخت لازم را براي هدايت مردم مهيا کند.

حداد عادل با بيان اين که مبارزه با مفاسد اقتصادي از وظايف دولت من است، تصریح کرد: دولت بنده دانش بنيان خواهد بودچرا که من يک دانشگاهي هستم و معني علم و تخصص را مي دانم همچنين به اهميت محيط زيست به خصوص در دنياي امروز معتقد هستم.

اين کانديدا انتخابات رياست جمهوري با بيان اين که دولت من برنامه محور خواهد بود ادامه داد: به تمرکززدايي توجه جدي دارم و معتقدم حل مشکلات اقتصادي مهم‌ترين انتظار مردم از دولت است، متعادل کردن قيمت‌ها، کاهش تورم، سبک کردم بار معيشب و ايجاد اشتغال از وظايف دولت براي مردم است.

حداد عادل افزود: تورم و گراني رابطه مستقيمي با نوسانات ارز دارد و دولت مي‌بايست با دانش و تخصص به سمت تثبيت قيمت ارز برود و بر قيمت‌ها نظارت داشته باشد.

وي خاطر نشان کرد: براي ايجاد اشتغال، نقدينگي موجود و پول‌هاي سرگردان در دست مردم مي‌بايست به سمت فعاليت‌هاي توليدي سوق داده شود و مردم نبايد به جاي سرمايه‌گذاري‌هاي مولد به سمت خريد سکه و يا مسکن بروند.

حداد عادل با تاکيد بر توليد ملي گفت: شعار حمايت و سرمايه ايراني را مهم مي‌دانم چرا که دولت و ملت مي‌بايست براي استفاده از توليدات داخل کشور تلاش کند. همچين بر اصل 44 قانون اساسي معتقدم و بر انضباط مالي قوياً توجه دارم چرا که بسيار از منابع ما در اثر بي‌انضباطي از بين مي رود.

وي با اشاره به سياست داخلي کشور گفت: در سياست داخلي تاکيد بر امنيت ملي دارم همچنين اعتماد عمومي مي بايست افزايش پيدا کند و احزاب و جمعيت‌ها ساماندهي و بنيه دفاعي کشور تقويت شود.

اين کانديدا انتخابات رياست جمهوري در پايان خاطر نشان کرد: در سياست خارجي بايد همزيستي با همه کشورها به جز رژيم صهيونيستي داشته باشيم ما ملتي هستيم که نه ذلت مي‌پذيريم و نه مايليم ملت ديگري را به ذلت بکشانيم چرا که همواره خواهان تعامل با ساير کشورها در چارچوب اصول انقلاب هستيم.


انتهای پیام/

برچسب ها: مفاسد ، اقتصادی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار