قالیباف در جمع مردم ورامین:

رسیدگی به امور مستضعفین و محرومین اولویت دولت من هستند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر توفیق خدمت داشتیم باید به این مسئله توجه کنیم که مناطق محروم و مردم مستضعف را در اولویت قرار دهیم و رسیدگی به امور مستضعفین و محرومین اولویت دولت من هستند.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، " محمدباقر قالیباف " در ادامه سفرهای تبلیغاتی خود به شهرستان‌های استان تهران در جمع مردم ورامین حضور یافت.

وی با حضور در مسجد صاحب‌الزمان در جمع مردم ورامین گفت: امیدوارم بتوانم محبت‌های شما مردم خونگرم را با کار و تلاش جبران کنم، جا دارد در اینجا یادی کنیم از شهدای این شهر که انقلاب اسلامی و مردم ایران مدیون رشادت‌های مردم ورامین هستند، باید این نعمت بزرگ انقلاب را حفظ کنیم لطفی که خداوند به ما روا داشته این است که عمر ما را بر این مقطع قرار داده است تا در زیر سایه ولایت باشیم.

وی ادامه داد: قبول دارم سختی‌هایی در حوزه اقتصاد وجود دارد، گرانی، بیکاری و مشکلات جانبی وجود دارد و من که به نوعی همسایه شما در تهران محسوب می‌شوم با اینها آشنا هستم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: روحیه من اینگونه است که اهل حرف زدن نیستم، مسئولین باید کمتر حرف بزنند، ما صلاحیت مشورت کردن نداریم، اگر حرفی با مردم می‌زنیم در چارچوب کارها و مسائل کشور است.

وی با بیان این مطلب که در بازدیدها با مردم، آنها خواسته‌هایی را عنوان کردند، اظهار داشت: خواسته‌های مردم حق است و پاسخی در مقابل آنها نداریم.

قالیباف ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم بیکاری نیست، گرانی وجود ندارد من حتی در مسائل فرهنگی از مشکلات مطلع هستم اما نکته اینجاست که مطمئنا شما دغدغه‌هایی دارید، کشور ما دغدغه‌هایی دارد، اما فرصت‌هایی هم دارد که می‌توان این مسائل را به‌وسیله آنها برطرف کرد. 

وی تصریح کرد: خانواده‌هایی را می‌شناسم که سرپرستی خانوار برعهده مادران است، با کار و تلاش مخارج خانواده را تأمین کرده و هزینه تحصیل فرزندان را می پردازند و بعد از سال‌ها که فرزندان می‌خواهند زحمات پدر و مادر را جبران کنند و به سر کار بروند به دلیل نبود اشتغال نمی‌توانند کار پیدا کنند و شرمنده خانواده هستند، چه پدرانی که امروز در مقابل حداقل خواسته خانواده‌اش شرمنده هستند.

قالیباف در ادامه اظهار داشت: افرادی هستند که مسکن ندارند و کل درآمد ماهیانه خود را صرف اجاره بهای مسکن می‌کنند درحالی که مسائل دیگری هم در زندگی وجود دارد.

وی تأکید کرد: واقعا ظرفیت کشور ظرفیتی است که اگر دست به دست هم دهیم و با برنامه حرکت کنیم به فضل الهی، با استعانت از خدا، یاری ارواح پاک و طیبه شهدا و غیرت جوانان می‌توان این نابسامانی اقتصادی را سامان داد به‌گونه‌ای که خانواده‌ها این مسئله را حس کنند.

قالیباف اظهارداشت: فضای جامعه باید به گونه‌ای تغییر کند که احساس کنیم فضای کار تلاش و پیشرفت شده و این نه تنها برای ورامین بلکه برای کل کشور است.

کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: برخی مشکلات در جامعه به خاطر ندانم کاری‌ها بوجود آمده است و مطمئن هستم که اگر این فضا تغییر کند مشکلات برطرف خواهد شد.

وی گفت: اگر توفیق خدمت داشتیم باید به این مسئله توجه کنیم که مناطق محروم و مردم مستضعف را مورد اولویت قرار دهیم امروز شاهد هستید که در دوران خدمت من در شهرداری جنوب شهر در اولویت بوده و در دولتم هم مردم مستضعف اولویت و دغدغه ما است.

قالیباف همچنین خطاب به جوانان اظهار داشت: من در خانواده‌ای بودم که در دوره سوم ابتدایی اگر کار نمی‌کردم و در مدرسه شیرینی نمی‌فروختم، نمی‌توانستم ادامه تحصیل دهم و به این مقطع برسم، هم من و هم دوستان من این درک را داریم و با پوست و استخوان این مسئله را درک کرده و اولویت را به مناطق محروم می‌دهیم و ضمانت حرف من به فضل الهی در حوزه دولت عملکرد من است.
 
وی تصریح کرد: ورامین از نیروی کار خوب، صنعت و کشاورزی بهره‌مند است اما مسائلی وجود دارد که باید سامان داده شود؛ مسئله حمل و نقل و متروی ورامین هم که بارها در این مورد با من صحبت کرده‌اند در اولویت قرار دارند.

قالیباف ادامه داد: اداره شهرستان‌های اطراف تهران به خود شهرستان‌ها واگذار شود و این مسائل در دستور کار و برنامه من نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اشکالات کشور این است که تمام اختیارات را به تهران معطوف کرده‌ایم اظهار داشت: از موارد عقب ماندگی کشور همین مسئله است که برای تمام استان‌ها در تهران تصمیم‌گیری می‌شود، باید اجازه داد هر منطقه‌ای که ظرفیت اداره خود را دارد به صورت متمرکز مسائل خود را حل کند و مطمئنا بدین ترتیب بخش قابل توجهی از مشکلات حل‌می شود.

قالیباف تاکید کرد: مقام معظم رهبری از مردم خلق حماسه سیاسی و اقتصادی دیگری را خواسته‌اند و امیدواریم ملت ایران حماسه سیاسی را در 24 خرداد رقم بزند و این بخش از فرمان ایشان را تحقق بخشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تقدیر الهی در این بود که بنده توفیق خدمت داشته باشم حماسه اقتصادی را با جوانان رقم خواهیم زد تا هر دو خواسته مقام معظم رهبری تحقق یابد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: قالیباف ، مردم ، ورامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار