ولايتي در جمع مردم ايلام:

سياست خارجي اقتصاد داخلي را فعال مي‌کند/ ذره‌اي از ارزش‌هاي نظام فاصله نخواهيم گرفت

ولايتي با بيان اين که سياست خارجي و اقتصاد داخلي را فعال‌تر خواهم کرد، گفت: سياست خارجي ما با حفظ ارزش‌هاي نظام بوده و ذره‌اي از اين ارزش‌ها کنار نخواهيم رفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران "علي اکبر ولايتي" کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه سفر خود به استان ايلام با حضور در مسجد جامع ايلام و در جمع مردم اين شهر سخنراني کرد.

وي با تاکيد بر اينکه مردم ايلام مردمي غيور، شجاع، مومن، مسلمان و پيروي اهل بيت هستند، گفت: به شهداي اين سرزمين "مردخيز" که با شجاعت تمام و مقاومت کامل مقابل دشمن ايستادند و به شهداي اين سرزمين و هم چنين به مرحوم آيت‌الله حيدري، مرحوم آيت‌الله مرواريد، مرحوم سلطاني و آيت‌الله لطفي نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايلام سلام عرض مي‌کنم.

وي در ادامه اظهار داشت: استان ايلام به عنوان استان مهم و مرزي نگهبان فرهنگ ايران اسلامي بوده و هرگز از خاطرات شورانگيز مقاومت اين سرزمين فراموش نخواهد شد.

وي تصريح کرد: دشمنان نظام در هشت سال جنگ تحميلي از زمين و هوا و با موشک مي‌خواستند اين استان را از سکنه خالي کنند اما مردم ماندند و از نظام و رهبري نظام چه در زمان امام خميني(ره) و چه در زمان مقام معظم رهبري دفاع کردند.

مشاور عالي مقام معظم رهبري خاطر نشان کرد: فراموش نکنيم اولين استاني که مقام معظم رهبري در قامت رهبري انتخاب کرد ايلام بود و اين نشان دهنده جايگاه ايلام است چرا که ايشان هوشمندانه به سياست‌هاي داخلي و خارجي مسلط هستند و با تدبير اين کشور را اداره مي‌کنند بنابراين بي جهت اين استان را انتخاب نکردند.

ولايتي تصريح کرد: اگر همگي باهم تصميم بگيريم ايران به دستور مقام معظم رهبري در 24 خرداد امسال پاي صندوق‌هاي راي حاضر شده و دولتي انتخابات مي‌کنيم تا چشم انداز 20 ساله‌اي را که ابلاغ شده عملي کند.

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: در داخل به لحاظ اقتصادي مشکل داريم و در روابط خارجي نيز بايد کارهاي اساسي صورت بگيرد، اگر مردم به بنده اعتماد کردند و رئيس‌جمهور شدم در زمينه سياست خارجي فعاليت خواهم کرد.

وي افزود: در چارچوب ارزش‌هاي نظام و خطوط ترسيم شده به خصوص مسائل هسته‌اي حرکت خواهيم کرد و از حقوق هسته اي ايران و به کاربردن تمام روش‌هايي که منجر به غني سازي شود در چارچوب قواعد بين‌المللي صرف نظر نخواهيم کرد.

ولايتي اظهار داشت: در خطي که ترسيم شده حرکت خواهيم کرد و در عين حال روابط خودمان را با جهان توسعه مي‌دهيم همان گونه که مقام معظم رهبري در 14 خرداد سال جاري اعلام کردند.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: بايد با تدبير و استقامت و با هوشمندي راههاي کشور گشوده شود و روابط بين‌الملل با کشورها براساس آن چه از گذشته توسط نظام ترسيم شده پيش ببريم.

وزير اسبق امور خارجه کشورمان در ادامه اظهار داشت: زماني که بنده اين پست را گرفتم فقط 9 سفير داشتيم و زماني که اين پست را پس از 16 سال تحويل دادم 136 نمايندگي در دنيا داشتيم، مواردي بود که وزراي خارجي براي آمدن به ايران صف مي‌بستند و در مجامع بين‌المللي و جهان توانستيم نقطه نظرات ايران را عملياتي کنيم؛ به خصوص در اجرايي کردن قطع نامه 598 که طي آن مرز ايران از اشغال بيگانگان به همت رزمندگان و خون شهدا آزاد شد.

وي اظهار داشت: بايد از همه ظرفيت‌هاي موجود در ديپلماسي خارجي استفاده کنيم چه بسا ظرفيت‌هاي وجود دارد و بعضي مسئولين استفاده نمي‌کنند.

وي افزود: افتخار داريم که توانستيم از ظرفيت‌هاي رزمندگان و شهدا استفاده کرده و قطع نامه 598 را عملياتي کنيم.

ولايتي در ادامه اظهار داشت: امروز ايران به برکت رهبري مقام معظم رهبري قدرتمندتر از هر زمان در تاريخ ايران ايستاده و بايد ديپلماسي ما از اين ظرفيت بالا استفاده کند و تحريم‌ها را بي اثر کرده و روابط اقتصادي، تجاري، علمي، فناوري زير سايه سياست خارجي فعال کند.

وي در ادامه خاطر نشان کرد: سياست خارجي بايد با خواسته رهبر معظم انقلاب بوده و هرگز از ارزش‌هاي نظام ذره‌اي کنار نخواهيم رفت.

ولايتي تاکيد کرد: مگر در زمان امام خميني(ره) از ارزش‌هاي نظام تخطي کرديم؟ حضرت امام همواره به مجلس تاکيد کردند که ولايتي وزير امور خارجه بداند و ايشان اعتماد مي‌کردند.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در جمع مردم ايلام خاطر نشان کرد: اگر ايلام به بنده راي اعتماد بدهند و رئيس‌جمهور شوم سياست خارجي را فعال‌تر از هميشه ادامه خواهيم داد.
 
ولايتي تصريح کرد: ان شالله دولتي تشکيل مي‌دهيم که 5 اصل اساسي بر آن تدين، تجربه، تعهد و تخصص حاکم باشد.

وي در ادامه اظهار داشت: استان ايلام از ظرفيت بالايي در بخش کشاورزي برخوردار بوده و بايد در بخش کشاورزي و دامپروري استفاده شود.

وي تصريح کرد: ما مي‌توانيم پالايشگاه‌هاي متعددي در اين استان داشته باشيم و از گاز خام استفاده کنيم.

ولايتي تصريح کرد: هم چنين مي‌توانيم از بازارچه‌هاي مرزي براي تثبيت مبادلات ارزي استفاده کنيم.

وي خاطر نشان کرد: گشايش کنسولگري در استان‌هاي مرزي کشور براي تجار، کسبه و زائرين از جمله برنامه‌هايي است که مي‌تواند در دولت آتي مورد توجه قرار گيرد.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خطوط مواصلاتي از جمله راه آهن را از ديگر برنامه‌هاي خود دانست و گفت: بايد خطوط مواصلاتي را از جمله راه آهن را گسترش دهيم و به گونه‌اي عمل کنيم که در مسکن نيز مشکلي وجود داشته باشد و ان شالله با گذراندن لايحه‌اي در مجلس مالکيت مسکن استيجاري 99 ساله به مالکان واگذار خواهد شد.

ولايتي با بيان اين که يارانه‌ها را ادامه خواهيم داد، گفت: بيمه کشاورزي بايد توسعه پيدا کند و کشاورزان بتوانند از بازنشتگي استفاده کنند.

وي در پايان تصريح کرد: هدف ما ايجاد درمان رايگان با توسعه و تکميل بيمه بوده و قبل از به ثمر نشستن اين خبر با اختصاص رديف بودجه مستقل به بيماران صعب العلاج کمک خواهيم کرد.

گفتني است، مردم شهرستان ايلام که در مسجد جامع اين شهر به سخنان علي اکبر ولايتي گوش مي‌کردند بارها با ذکر صلوات، سوت و کف حمايت خود را اعلام کردند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ولایتی ، ایلام ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار