سنندج/

شور و نشاط انتخاباتی در استان کردستان گرم تر شد

هر چه به برگزاری روز انتخابات نزدیکتر می شویم استان کردستان نیز همچون سایر نقاط کشور جنب و جوش و فعالیت بیشتری را از سوی مردم و هواداران کاندیداها به خود می بیند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، با آغاز شدن تبلیغات رسمی کاندیداهای شورای شهر و روستا، شور و شوق انتخابات افزایش پیدا کرد.
انتخابات شوراهای شهر و روستا همیشه از جذابیت و مشارکت بیشتری برخوردار بوده است که یکی از دلایل آن شناخت بیشتر مردم از کاندیداها است.
کاندیداهای شورای اسلامی شهر سنندج با راه اندازی ستادهای خود که در خیابان های اصلی شهر و در منظر عموم قرار دارد کاملا فضایی انتخاباتی به شهر بخشیده اند.
اعضای ستاد و طرفداران کاندیداها با رفت و آمد در ستادها و توزیع کارت و بروشور بازهم بیشتر توجه رهگذران را به خود جلب می کنند.
علاوه بر اینها مکان هایی نیز توسط شهرداری برای نصب تراکت ها و اعلامیه های کاندیداها در خیابان های اصلی شهر در نظر گرفته شده است.
عابرین پیاده ای که از کنار این جایگاه ها می گذرند، گذرا نگاهی به آنچه بر روی آنها قرار گرفته است می اندازند و یا با ایستادن و خواندن دقیق مطالب، سعی بر این دارند که به صورت دقیق تری از برنامه ها و سوابق کاندیداها کسب اطلاع کنند.
افزایش کاندیداهای شورای شهر سنندج در سال جاری، در تبلیغات آنها در سطح شهر نیز نمود پیدا کرده است و امسال می توان ستادهای بیشتر و بنرهای بیشتری در سطح شهر مشاهده کرد.
تفاوت دیگری که این بار بیشتر به چشم می آید افزایش اتومبیل هایی است که با چندین عکس و برگه تبلیغی از کاندیدای مورد حمایت تزیین شده اند و در سطح شهر رفت و آمد می کنند.
با توجه به اینکه شهرداری ها، محل های خاصی را برای تبلیغات در نظر گرفته اند بسیاری از طرفداران کاندیدها این شیوه را بهترین راه تبلیغ بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران یافته اند.
شور و حال انتخاباتی که در میزان کمتری با پخش برنامه های کاندیداهای یازدهمین دور ریاست جمهوری در تلویزیون آغاز شده بود با انجام مناظره ها افزایش یافت و در این روزها نیز با حضور کاندیداهای ریاست جمهوری در استان کردستان همزمان با آغاز تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به اوج خود رسیده است.
در دورانی که تبلیغات رسمی کاندیداهای شورای شهر و روستا آغاز شده بود این محمدرضا عارف بود که در شهر سنندج حضور پیدا کرد و در ادامه این روند امروز نیز قرار است محسن رضایی دیگر کاندیدای ریاست جمهوری در شهر سنندج و در میان هواداران خود حضور پیدا کند.
بر اساس اطلاعیه ستاد حسن روحانی در کردستان، این کاندیدای یازدهمین دور ریاست جمهوری نیز قرار است فردا دوشنبه به استان کردستان سفر کند.
محسن رضایی دو بار دیگر پیش و پس از آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای ریاست جمهوری به استان کردستان سفر کرده بود.
محمد باقر قالیباف نیز در روزهای نخست اغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری در استان کردستان حضور پیدا کرده بود.
پیشتر ابراز نگرانی هایی وجود داشت که انتخابات شوراها تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد، اما در روزهای اخیر دیده می شود که نه تنها چنین اتفاقی نخواهد افتاد بلکه همان اهمیتی که مردم در دورهای قبلی انتخابات شوراها برای این نهاد مهم قائل می شدند پابرجا است.
برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در کنار یکدیگر، شور و نشاط بیشتری به انتخابات ریاست جمهوری بخشیده است و فضای انتخاباتی شهر را چشمگیرتر از قبل کرده است/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.