"دوازده صندلی" از "کویر مرگ" آزاد شد

فیلم سینمایی "دوازده صندلی" که پیش تر در جشنواره سی ام به نمایش درآمده با حذف 10 دقیقه ای آن طبق گفته کارگردان پروانه نمایش گرفت.

"اسماعیل براری" کارگردان سینما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، گفت: بعد از گذشت یک سال و نیم از توقیف فیلم سینمایی "دوازده صندلی" که پیش تر در جشنواره سی ام به نمایش در آمده بود بالاخره "دوازده صندلی" آزاد شد.
وی ادامه داد: هفته گذشته جلسه ای با "شمقدری" در خصوص دو فیلم سینمایی "کویر مرگ" و "دوازده صندلی" داشتیم.
این کارگردان اظهار داشت: ممیزی های خواسته شده را اعمال کردیم و در نهایت دی وی دی فیلم "دوازده صندلی" و فایل اصلاح شده را به همراه پلان هایی که از فیلم خارج کرده بودم برای وزارت ارشاد فرستادم که اگر برای "شمقدری" امکان دارد فیلم و همچنین صحنه های حذف شده را ببیند.
وی در پاسخ به اینکه چند دقیقه از فیلم حذف شده، عنوان کرد: کمتر از 10 دقیقه از فیلم "دوازده صندلی" حذف شده است.
"براری" در خصوص اکران فیلم نیز گفت: تعطیلات نوروز ایام بسیار شاد و مناسب برای اکران فیلم بود، زیرا فیلم از درون مایه شاد و کمدی برخوردار است گرچه دیگر فرصت مناسب اکران فیلم از بین رفته اما در حال تدارک و برنامه ریزی هستیم تا در صورت مهیا شدن شرایط در تابستان فیلم را اکران کنیم.
کارگردان فیلم سینمایی "کویر مرگ" تصریح کرد: فیلم های سینمایی اکران شده در ایام نوروز به هیچ وجه تناسبی با سینمای ما نداشت بلکه بیشتر رقابت فرصت طلبانه ای میان برخی از فیلمسازان بود بدون اینکه به نیاز سینما و مخاطبانش فکر شود.
وی با اشاره به وضعیت آشفته سینمای ایران گفت: یک چهارم تمام نمایش ظرفیتی سال به اکران چند فیلم سینمایی نوروزی اختصاص یافت که به زور اکران نوروز امسال را مال خود کردند، گرچه این جریان ها حاصل لابی های سیاسی تهیه کننده ها بود.
این کارگردان ادامه داد:از طرفی دیگر دو ماه آخر سال و برپایی جشنواره فیلم فجر در کنار ماه رمضان و محرم که برای سینما چندان رونقی را به همراه ندارند باعث می شود که در حال حاضر تا پایان سال ما پنج ماه نمایشی پیشرو بیشتر نداشته باشیم.
وی تأکید کرد: با پنج ماه نمایشی باقیمانده و حجم انبوه فیلم های اکران نشده و در هم  رفته معلوم است وضع سینمای ما چگونه خواهد بود.
وی در پاسخ به اینکه اگر باز هم در ساخت فیلم های بعدی به چنین مشکلی بر بخورد، فیلمسازی را ادامه خواهد داد، تصریح کرد: اگر باز هم به چنین مشکلی برخورد کنیم باز هم فیلم خواهم ساخت و به راهم ادامه خواهم داد کما اینکه قصد دارم با یک دوره از دانشجویانی که برایشان تدریس می کردم فیلم بسازم.
کارگردان "دوازده صندلی" ادامه داد: جریان سینمای ایران روز به روز به سمت جهانی شدن است که متأسفانه کند بودن سیستم فرهنگی و گاهی بدلیل سوء تعبیرهای سیاسی خام بین بسیاری از مدیران باعث شد تا سینمای ایران، امروز اینگونه باشد اما ما به سمت درخشش و جهانی شدن سینمای ایران حرکت می کنیم.
وی ادامه داد: موضوع اکران، فیلم، سینما، فروش و جنجال همه این بازی ها غیر از درآمدزایی یک مفهوم دیگر دارد که بعد از گذشت چند دهه وقتی به عقب برگشتیم با خودمان بگوییم از خودمان چه به جا مانده است.
"براری" در پایان گفت: تمامی نابسامانی ها به فراموشی سپرده می شوند و فقط آثار و نامهایی باقی می ماند که شایسته باقی مانده هستند، همانند برخی فیلم ها و اسامی هنرمندان نامی که همیشه در ذهن مخاطب ماندگار خواهد ماند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار