نماینده ستاد انتخاباتی روحانی گفت: ما یک برنامه مشخص و مستقل در مورد حقوق شهروندی ایران تدوین کردیم که در حقیقت اين برنامه عملیاتی کردن فصل سوم قانون اساسی است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران صالحی معاون ستاد انتخاباتی "حسن روحانی" صبح امروز در کنفرانس مطبوعاتی معاونین ستاد انتخاباتی در جمع خبرنگاران در خصوص سوال خبرنگاری مبنی بر اظهار داشت: روحانی برنامه خاصی را در مورد انرژی هسته‌ای طراحی کرده که شامل تعامل با دنیا، کاهش فشارهای بین‌المللی و حل و فصل مسئله هسته‌ای در فرایند مذاکره است که این برنامه را بلافاصله پس از رسیدن به ریاست جمهوری آغاز خواهد کرد.

وی در خصوص سوال خبرنگاری مبنی بر اهمیت خارج شدن ایران از تحریم‌ها تصریح کرد: موضوع بسیار پیچیده و تخصصی بوده و این مسئله یک سیاست کلی راجع به مسئله هسته‌ای بوده و در این راستا نظام تصمیم می‌گیرد و ریاست جمهوری بخشی از این فرایند تصمیم‌گیری است و بخش دیگر مربوط به تاکتیک‌ها و تکنیک‌های کار با 1+5 است که روحانی در این خصوص تجربه کافی را دارد.

صالحي ادامه داد: فرایند مذاکره و تعامل برای حل و فصل مسئله هسته‌ای جزو برنامه روحانی است اما فرایند اصلی در قالب سیاست‌های کلان نظام است که ریاست جمهوری بخشی از این سیاست‌هاست.

صالحی در خصوص سوال خبرنگاری مبنی بر اينکه پیروزی روحانی چگونه می‌تواند سیاست خارجی ایران را تغییر دهد؟ افزود: روحانی در برنامه خود یک فصل مشخص در مورد سیاست خارجی تدوین کرده که در این کتاب استراتژی مشخصی درباره تعامل با نظام جهانی، استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های داخلی برای تعاملات بین المللی تبيين شده است.

وی همچنین در خصوص سوال خبرنگاری مبني بر آینده روابط ایران و ایتالیا تصریح کرد: حوزه تخصصی من فرهنگی و اجتماعی است، در مورد سیاست خارجی تخصص ندارم لذا پیام ما این است که در برنامه "حسن روحانی" تخصص‌گرایی وجود دارد لذا هر کس با توجه به تخصص خود در آن زمینه صحبت می‌کند.

صالحی در جواب خبرنگاری مبني بر وضعیت حقوق بشر ایران ادامه داد: ما یک برنامه مشخص و مستقل در مورد حقوق شهروندی ایران تدوین کردیم که در حقیقت اين برنامه عملیاتی کردن فصل سوم قانون اساسی است و تحت عنوان میثاق حقوق شهروندی منتشر شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زنان اجازه فعالیت‌های بیشتر را خواهند داشت؟ بیان کرد: "حسن روحاني" در مورد تساوی حقوق زنان معتقد به تساوی اشتغال، فرصت‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و سیاسی است.

نماینده ستاد انتخاباتی روحانی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبني بر نیازمندی اساسی ایران خاطر نشان کرد: استحکام داخلی و حل و فصل مسائل بین المللی از نیازمندی‌های اساسی ایران است.


انتهاي پيام/

برچسب ها: روحانی ، معاون ، ستاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار