رضایی در برنامه تلویزیونی شبکه خبر:

اهمیت به زبان اقوام و تقویت آن را در برنامه‌ دارم/جلوی چاپ اسکناس بدون پشتوانه را خواهم گرفت

رضایی گفت: اهمیت دادن به زبان اقوام و تقویت آن از جمله برنامه‌های من در صورت پیروزی در انتخابات است و این مسئله با اجرایی کردن تدریس زبان های محلی در کنار زبان فارسی در شهرستان‌ها کار سخت و پیچیده‌ای نخواهد بود و منجر به جذابیت و بالندگی فرهنگ می‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی با حضور در برنامه تلویزیونی که از شبکه خبر پخش شد در ارتباط با موضوعات مختلف به ایراد سخنرانی پرداخت.  
 
وی در ارتباط با وجود مشکلات در اختیار رئیس‌جمهور اظهار داشت: ابهاماتی در مورد وظایف رئیس‌جمهور وجود دارد که باید براساس قانون به طور شفاف تمام این ابهامات و مشکلات را حل کنیم و باید بتوانیم حد فاصل میان مجلس و دولت را براساس قانون،‌لایحه و سیاست‌های کلان رهبری حل و فصل نماییم.  
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: قانون اساسی دارای ظرفیت‌های زیادی همچون شوراها است که دارای اختیارات زیادی در امور مختلف هستند و ما باید بتوانیم با اعطای اختیارات بیشتر به این شوراها آنها را در مدیریت یکپارچه کمک کنیم.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در خصوص شوراها لایحه جدیدی را به مجلس می‌دهم و تمامی اختیارات داخلی شهرها را که اکنون در حالت دوگانگی قرار دارند به طور کامل در اختیار شورای شهر و روستا قرار دهند.  
 
رضایی درباره اصل 15 و 19 قانون اساسی خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به زبان اقوام و تقویت آن از جمله برنامه‌های من در صورت پیروزی در انتخابات است و این مسئله با اجرایی کردن تدریس زبان های محلی در کنار زبان فارسی در شهرستان‌های کار سخت و پیچیده‌ای نخواهد بود و حتی منجر به جذابیت و بالندگی بیشتر فرهنگ می‌شود.  
 
وی افزود: ما باید بتوانیم نگاه به استان‌ها را تغییر دهیم.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در  ارتباط با انتخاب کابینه‌اش در صورت پیروزی در انتخابات بیان داشت: دو اصل تعهد و کارآمدی در میان اشخاص برای انجام وظیفه در کابینه دولت برای من بسیار مهم است و اگر این دو خصیصه نباشد حالت مرداب در سیاست درست می‌شود و من همیشه در زندگی خود از این مرداب فرار کرده‌ام.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر کسی که در اجرای امور با عُرضه و رهبری و نظام را قبول داشته باشد دستش را می‌بوسم و باید بگویم که وجود منتقدین به رشد افراد بسیار کمک می‌کند و انتقادهای آنان را برای بهتر شدن انجام وظایف‌ام در کشور استفاده می‌کنم.  
 
رضایی با بیان اینکه بنده به وجود دولت اخلاقی در جامعه معتقدم اظهار داشت: در صورت بروز اشتباه در وظایف خود با تواضع و ادب از مردم عذرخواهی می‌کنم و آنچه که مسلم است این است که دوران جاده‌های یکطرفه تمام شده است و ما باید در هر شرایطی پاسخگو باشیم.  
 
وی افزود: در شرایط کنونی برای هر وزارتخانه تقریبا سه نفر را تعیین کرده‌اند و حتی در میان وزرای انتخاباتی‌ام برخی از نامزدهای کنونی و یا افرادی که در دولت‌های قبلی مسئول بودند، حضور دارند.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما باید از گردنه سخت اقتصادی عبور کنیم و به ملت ایران قول می‌دهم که از توانمندترین افراد نظام در صحنه استفاده کنم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تغییرات در کابینه دولت را به شکل اتوبوسی قبول ندارم و برای پایان این رویه از همین دوره شروع می‌کنیم و چه بسا افرادی که کارنامه درخشانی دارند در کابینه من حضور خواهند یافت.  
 
رضایی درباره تعامل ایران با سایر کشورها بیان داشت: انشاءالله به این سردرگمی پایان می‌دهیم و قصد دارم که با ایجاد یک اهرم در روابط بین‌الملل حضور پیدا کنیم به همین خاطر باید سیاست منطقه‌ای را به عنوان اصلی‌ترین و اولین هدف‌مان در سیاست بین‌المللی مدنظر قرار دهیم.  
 
وی اظهار داشت: با انجام تدابیر لازم بخش زیادی از مسائل هسته‌ای حل می‌شود و قطعا از اعمال تحریم‌های جدید جلوگیری خواهم کرد و در پایان چهار سال ریاست جمهوری یک روابط بین‌الملل شفافی را با سایر کشورها برقرار می‌کنیم.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کسانی که فرامنطقه‌‌ای هستند در باتلاق به سر می‌برند تصریح کرد: باید از کشورهایی که در منطقه نیازهای زیادی را نسبت به مسائل مختلف دارند، استفاده کنیم.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پافشاری‌ دولت‌اش در صورت پیروزی در انتخابات، در بحث تعلیق غنی‌سازی خاطرنشان کرد: با انجام تدابیر لازم نمی‌گذارم بحث به اینجا کشیده شود و بازی برد برد را با آنان آغاز و از استراتژی قیچی استفاده می‌کنم.  
 
رضایی گفت: لبه پایین این استراتژی اداره قدرتمند داخلی کشور و لبه بالایی آن ارتقاء دیپلماسی کارآمد کشور است که موجب خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود.  
 
وی افزود: اعمال سیاست همگرایی منطقه‌ای و موازنه نسبی به عنوان سیاست‌های من در اصل روابط و سیاست خارجی کشور مطرح است.  
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره بهبود اوضاع اقتصادی کشور اظهار داشت: در آغاز کار مجمع عالی اقتصاددانان متشکل از اساتید و کارشناسان داخلی و خارجی را تشکیل می‌دهم که به عنوان کانون مشاور قوی برای دولت عمل کند.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌در صورت پیروزی در انتخابات جلوی چاپ اسکناس بدون پشتوانه را خواهم گرفت و باید بگویم این اولین مصوبه من برای مبارزه با گرانی و تورم در کشور است.  
 
رضایی در تشبیه مشکلات اقتصادی به اژدهای پنج‌سر تصریح کرد: کسر بودجه، تحریم اقتصادی،‌کشش پایین تولید ملی و یارانه‌های از اصلی‌ترین مشکلات اقتصادی کشور در حال حاضر به حساب می‌آیند.  
 
وی درباره چگونگی استقلال بانک مرکزی در کشور و اتخاذ تدابیر دولت آتی بیان داشت: رئیس بانک مرکزی را از طریق هیات مدیره‌ای که به من پیشنهاد می‌شود انتخاب می‌کنیم و اینکه دولت نباید در مسائل داخلی بانک مرکزی دخالت کند.  
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: از لحاظ زمانی هیچ قول وتعهدی به مردم در مدت زمان کم برای بهبود اوضاع اقتصادی نمی‌دهم اما باید بگویم طی مدت 4 سال کل مسائل اقتصادی کشور را حل و فصل می‌کنم و مسئله گرانی و بیکاری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهبود خواهم بخشید.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر نسبت به صحبت‌هایی که مطرح می‌کنم مطمئن نبودم کاندیدا نمی‌شدم و به علت احساس خطری که در حوزه اقتصاد و اطمینانم در توانایی در حل مسائل و مشکلات کردم به این عرصه آمدم و باید بگویم امکان ندارد موفق نشوم.  
 
رضایی بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر روستاهای ما در حال تبدیل شدن به سرای سالمندان هستند و باید به شهرستان‌های کوچک و روستاها که 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند توجه کنیم.  
 
وی درباره نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها در دولت آتی افزود: اصل طرح خوب بود اما به دلیل به کار نگرفتن روش‌های علمی در آن این طرح خوب اجرا نشد و در صورت پیروزی در انتخابات قطعا یارانه 45 هزار تومانی را به این علت که تعهد دولت کنونی است اجرا می‌کنم و همچنین مبلغ 65 هزار تومان فاز دوم یارانه‌ها را در جهت ایجاد تولید و اشتغال به بخش صنعت و کشاورزی پرداخت می‌کنم.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تشکیل بانک مردم، اجرای یارانه سبز برای تحول در بخش کشاورزی، توانمندسازی بانوان و جوانان در پذیرفتن مهارت و کارهای مختلف و در نهایت دادن هدیه‌ای 23 میلیون تومانی به جوانان به عنوان کمک هزینه ازدواج از جمله دیگر کارهای اقتصادی من برای بهبود این عرصه خواهد بود.  
 
 محسن رضایی با اشاره به بهبود و توسعه بازارچه‌های مرزی و گمرک در کشور گفت: زیرساخت‌های صادرات و واردات را در کشور گسترش خواهم داد.

وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری را از شیوه‌های سنتی در کشور به شیوه مدرن تبدیل خواهم کرد اظهار داشت: باید وابستگی به نفت را در کشور کاهش دهیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کارآفرینی محور کار من است خاطر نشان کرد: من به کسانی که در کارنوآوری ایجاد کند میدان می‌دهم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سهام عدالت را در کشور آزاد خواهم کرد ادامه داد: بدهی‌های مردم به دولت را جبران خواهم کرد.

محسن رضایی با اشاره به اینکه کاری خواهم کرد که سهام عدالت آزاد شود و مردم بتوانند آن را به راحتی خرید و فروش کنند اظهار داشت: جمعیت سهام عدالت را به 50 میلیون نفر خواهم رساند و سود آن را به صورت ماهانه و یا سه ماه یکبار پرداخت خواهم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در حوزه فرهنگ و رفع محرومیت چه برنامه ای خواهید داشت؟ گفت: در کشور ما فرهنگ مظلوم واقع شده است به طوری که در هیچ کشوری مثل ایران از فرهنگ به صورت شعاری استفاده نمی‌کنند.

محسن رضایی افزود: اگر مردم به من رأی بدهند پای سیاست و امنیت را از فرهنگ و هنر بیرون خواهم کشید به زیرا سیاست زدگی در کشور بیداد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون ورزشی چه ربطی به سیاستمداران کشور دارد؟ خاطر نشان ساخت: هنر مسئله ظریفی است بنابراین مگر می‌شود با هنر به صورت چکشی برخورد کنیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه هنرمندان انسان‌های ضعیفی هستند که مثل یک شیشه می‌شکنند بیان کرد: باید خلاقیت هنرمندان گل کند.

وی با بیان اینکه نظارت جزو وظایف حاکمیتی است افزود: شورای راهبردی هنر را از دولتی‌ها و هنرمندان تشکیل خواهم داد تا رابطه ما با هنر و فرهنگی ملی ایران به خوبی شکل بگیرد.

رضایی با بیان اینکه از طریق شورای راهبردی هنرمندان حوزه هنر و فرهنگ را ادامه خواهیم داد و آن را اداره می کنیم اظهار داشت: اقتصاد هنر، فرهنگ و ورزش را ساماندهی خواهم کرد، به طوری که در این اقتصاد بازار هنر، فرهنگ و ورزش را ایجاد می کنم.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به تخصیص وام به هنرمندان افزود: اگر هنرمندان برای ایران محصول خوبی را ارائه دهند وام خوبی را به آنها اعطا خواهم کرد.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای در خصوص تهاجم فرهنگی دارید؟ گفت: کشور ما تحت هجوم فرهنگی است.

رضایی با اشاره به اینکه هر ملتی می‌خواهد از نظر فرهنگی بر ملت های دیگر تأثیر بگذارد تصریح کرد: باید تعامل فرهنگی را در کشور به وجود آوریم.

وی در خصوص استفاده از اینترنت و ماهواره افزود: ما می‌توانیم مراقبت‌هایی را در این حوزه داشته باشیم اما نه به شکل کم کردن سرعت اینترنت.

دبیر مجمع دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ماهواره‌ها را باید کنترل فنی کرد به طوری که باید استفاده آزادانه از آن را هم داشته باشیم افزود: باید آگاهی و آموزش مردم در این حوزه افزایش پیدا کند.

محسن رضایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در حوزه گردشگری از این ظرفیت عظیم چگونه استفاده خواهید کرد؟ گفت: آمریکا 20 میلیون گردشگر دارد که به دنبال پرندگان هستند به طوری که برخی از این پرنده ها در ایران به سر می برند بنابراین ما می توانیم از این 20 میلیون گردشگر آمریکایی 10 میلیون آن را به ایران بکشیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور آرامش ایجاد خواهم کرد تا سرمایه های خارجی به سمت ایران بیایند گفت: از هر سرمایه گذار خارجی دعوت می‌کنم تا به ایران بیایند و از جاذبه‌های مذهبی، ملی، قومیت‌ها و طبیعت ایران دیدن کنند.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ظرفیتهای گردشگری ایران چند برابر ترکیه است خاطر نشان ساخت: حوزه گردشگری ایران را تقویت خواهم کرد تا سرمایه‌ها به سمت ایران سرازیر شود.

محسن رضایی با اشاره به اینکه می‌خواهم بگویم که باید خودمان را برای پیروزی های بزرگ آماده کنیم افزود: باید برای رسیدن به قله های ترقی اقدامات بسیار زیادی را انجام دهیم تا به گردنه اقتصاد و فرهنگ مطلوب دست یابیم.

دبیر مجمع دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه انشاالله نشاط و شادابی را به کشور بر می‌گردانم گفت: مسئله بیکاری، گرانی و همچنین مسایلی که جوانان را آزار می دهد را انشاالله به کمک خود مردم حل خواهم کرد.

رضایی در پایان با اشاره به اینکه اگر به وعده های خود عمل نکنم در محضر خداوند متعال پاسخگو خواهم بود اظهار داشت: جوانان گمنام را به صحنه خواهم آورد و به کمک استعداد و فکر آنها مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور را بهبود خواهم بخشید.
و همین طور وضعیت بهتری را در سیاست خارجی به وجود خواهم آورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رضایی ، شبکه ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار