پولایتی گفت: شعار دولتی که انشاالله تشکیل خواهم داد اخلاق‌مداری و ثبات در تصمیم‌گیری است و دولتی که در راستای حل مشکلات داخلی و خارجی اقدام خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به قم، علی اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفرهای استانی- تبلیغاتی خود شامگاه امروز دوشنبه پس از زیارت مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور در مسجد امام حسن شهر مقدس قم در جمع مردم این شهر سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنرانی ضمن قدردانی از مراجع، جامعه مدرسین، علما و مردم قم تصریح کرد: این شهر مرکز عالم اسلام و مرکز تشیع بوده و موجب توفیقات زیادی برای نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.
وی تصریح کرد: امیدواریم مردم روز 24 خرداد به فرمان مقام معظم رهبری یک بار دیگر با شور و شوق همانند روز 22 بهمن به دنیا و تمام کسانی که به فکر مقابله با ایران هستند ثابت کنند که علی‌رغم مشکلات به انقلاب خود پایبند بوده و از آن حمایت خواهند کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: به این دلیل به شهر قم مشرف شدم تا در محضر مراجع عظام و جامعه مدرسین و علما و فضلا از بابت حمایتی که از بنده داشتند تقدیر کنم و امیدوارم آنچه را که مردم به عنوان برنامه و به حق طلب دارند بتوانم اجرا کنم.

ولایتی اظهار داشت: شعار دولتی که انشاالله تشکیل خواهم داد اخلاق مداری و ثبات در تصمیم‌گیری است و دولتی که در راستای حل مشکلات داخلی و خارجی اقدام خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: با قدرت از حقوق هسته‌ای و غنی‌سازی و استفاده صلح آمیز دفاع خواهیم کرد و در برابر زیاده‌خواهی و تجاوز طلبی بیگانگان مقاومت مدبرانه خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: به شهرهای مختلفی که مراجعه می‌کنیم مردم با مشکلاتی از قبیل بیکاری، تورم، گرانی و مسکن مواجه بودند و به دلیل نداشتن تسهیلات ازدواج، جوانان از ازدواج محروم هستند ولی بخاطر انقلاب و تبعیت از مقام معظم رهبری تحمل می‌کنم.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان تصریح کرد: من و همکارانم در زمان جنگ افتخار داشتیم به برکت خون شهدا و تلاش رزمندگان و ملت خدماتی انجام دهیم که در تاریخ معاصر ایران بی نظیر است و این بخاطر رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و حمایت مردم بود.

وی خاطر نشان کرد: صدام در مذاکرات صلح به دنبال آن بود آنچه را که در زمان جنگ به دست نیاورده است در زمان صلح به دست بیاورد ولی ما اجازه ندادیم اینگونه باشد.
وی اظهار داشت: معتقدیم باید در کنار مذاکرات سیاسی برای حفظ حقوق ایران تلاش شود و ما از موضوع هسته‌ای حمایت می‌کنیم و در خطی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند از حقوق هسته‌ای ایران دفاع خواهیم کرد.

ولایتی تأکید کرد: اینکه توانستیم غنی سازی کنیم به واسطه تدبیر و ایستادگی مقام معظم رهبری بود.

وی افزود: اگر دولت خود را دولت متمم نامیدیم به این دلیل است که اصل ملت بوده و دولت فرع است.

وی اظهار داشت: در خط رهبری در جهت حفظ دستاوردهای هسته‌ای حرکت خواهیم کرد ولی در عین حال با دنیا تعامل می‌کنیم، اما نه با کشورهایی که می‌خواهند زیاده‌خواهی کنند.

وی گفت: ایران چنین اقتدار و چنین عزتی دارد که بتواند با دنیا رابطه برقرار کند.

وی در ادامه اظهار داشت: در دیداری که با رئیس جمهور وقت پاکستان داشتم خط لوله صلح که بنای آن در زمان بنده پایه ریزی شد پس از چندین سال عملیاتی شد.

وی در ادامه اظهار داشت: حدود 32 سال است که در خدمت مقام معظم رهبری هستم و ایشان به امور بین المللی مسلط هستند بنابراین سیاست‌های ایشان را پیاده می‌کنیم.

ولایتی در ادامه اظهار داشت: حقوق هسته‌ای را حفظ می کنیم، رابطه با دنیا را توسعه می دهیم و نباید اجازه دهیم علیه ما قطعنامه صادر شود. بنابراین معلوم شد قطعنامه کاغذ پاره نیست، دیپلمات باید با زبان دنیا حرف بزند، کار دیپلمات صدور بیانیه نیست بلکه باید در راستای حفظ حقوق ملت جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی راه را باز کند.

وی خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم تحریم‌ها را کاهش دهیم.

ولایتی در پایان اظهار داشت: در خصوص شهر قم کاری انجام می‌دهیم که به عنوان مرکز تشیع جهان که در شأن آن است شناخته شود.

لازم به ذکر است، بیانیه رسمی حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همزمان با سخنرانی علی اکبر ولایتی در قم قرائت شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار