ولايتي در جمع مردم زاهدان:

كشورها براي برقراري رابطه با ايران مسابقه خواهند گذاشت/ صحنه خدمت را ترك نمي‌كنم

علي‌اكبر ولايتي نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه با تمام کشورهايي که با ما روابط متقابل و بدون دخالت داشته باشند، رابطه برقرار خواهيم کرد،‌ گفت: دنيا براي برقراري ارتباط با ما مسابقه خواهد گذاشت مشروط بر آنکه بدانيم چه کار مي‌کنيم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران علي‌اکبر ولايتي نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در سفر به استان سيستان و بلوچستان و با حضور در جمع هواداران خود در دانشگاه زاهدان با بيان اينکه مردم اين استان مردمي غيور و دلير هستند، گفت: مردم استان سيستان و بلوچستان همواره در دفاع از ميهن و در دوران دفاع مقدس جانانه جان‌فشاني کردند.

وي در ادامه تصريح کرد: از روز شنبه تا کنون با لطف خداوند با استقبال گرم مردم به11 استان سفر کردم و اين دوازدهمين استان است که توفيق بازديد از آن را دارم.

كانيداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اضافه كرد: اگر مورد اعتماد مردم قرار گرفته و به رياست جمهوري برسم، با شعار " اخلاق مداري و ثبات در تصيميم‌گيري" حركت خواهم كرد.

ولايتي در ادامه خطاب به ستادهاي انتخاباتي خود گفت: افرادي که در ستادها مشغول فعاليت هستند به مطالبي كه از سوي برخي افراد به صورت شفاهي، کتبي، حضوري و غير حضوري مطرح مي‌شود، پاسخ تلخ و منفي ندهند و اخلاق مداري را از همين الان شروع کنند.

ولايتي در ادامه تصريح کرد: با حمايت جامعه مدرسين قم، علماي شيعه و سني و با حمايت اکثريت مردم از من ، به هيچ وجه صحنه خدمت به مردم را ترک نخواهم کرد.

كانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم گفت: همه ظرفيت‌هاي ايران و استان سيستان و بلوچستان به گونه‌اي است که ظرفيت رشد براي آن موجود است.

وي مرزهاي آبي و خشکي را يکي از فرصتهاي استان سيستان و بلوچستان دانست و اضافه كرد: متاسفانه به دليل بي‌توجهي و  عدم تدبير، اين فرصت‌ها تبديل به تهديد شده‌اند که در دولت احتمالي آينده قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مشاور عالي مقام معظم رهبري، وحدت شيعه و سني را يکي از افتخارات استان سيستان و بلوچستان دانست و افزود:‌ مفتخريم مقام معظم رهبري پرچمدار وحدت شيعه و سني بوده و فتاواي ايشان در اين زمينه زبانزد جهانيان است.

وي اظهار داشت: آنچه در کشورهاي عربي صورت گرفته يک بيداري اسلامي بوده و قطعا نشات گرفته از انقلاب اسلامي ايران است.

اين كانديداي رياست جمهوري يازدهم خاطرنشان کرد: از زمان تصدي وزارت امور خارجه توفيق داشتم با علماي جهان اسلام ارتباطات وسيعي داشته باشم و تلاش بنده در آن زمان اين بود كه به نهضت‌هاي اسلامي که منجر به بيداري اسلامي شد، کمک کنم.

ولايتي در ادامه تصريح کرد: احياي ارزش‌هاي ديني از جمله برنامه‌هاي بنده است، در جمهوري اسلامي ايران شهروند درجه يک، دو و سه نداريم و همه مردم ايران از چابهار تا جلفا از سرخس تا خرمشهر همه ايراني بوده و شهروند درجه يک هستند.

ولايتي بازسازي اقتصاد داخلي و همچنين سياست خارجي را مهمترين اولويت دولت احتمالي خود دانست و گفت: من بر استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي و حق غني‌سازي تاکيد خواهم کرد و با تمام کشورهايي که با ما روابط متقابل و  بدون دخالت داشته باشند، رابطه برقرار خواهيم کرد ولي در مقابل زياده خواهي‌ها مقاومت مدبرانه خواهيم کرد.

وي همچنين اظهار داشت: بايد با ديپلماسي قوي، مانع از تثبيت قطعنامه عليه کشورمان شويم چرا كه از نظر ما قطعنامه‌هاي شوراي امنيت کاغذ پاره نيستند.

ولايتي با بيان اينكه با حمايت مردم و خط مقام معظم رهبري حرکت خواهيم کرد، افزود: دنيا براي برقراري ارتباط با ما مسابقه خواهد گذاشت مشروط بر آنکه بدانيم چه کار مي‌کنيم.

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بيکاري و عدم سرمايه‌گذاري در استان سيستان و بلوچستان را از مهمترين دغدغه‌هاي مردم اين استان دانست و گفت: در اين زمينه برنامه‌اي عملي خواهيم داشت.

وي همچنين به انتقال گاز ايران به پاکستان اشاره کرد و گفت: جاي تاسف دارد که گاز ايران از مرز سيستان و بلوچستان به خارج از کشور منتقل شود، ولي مردم نفت و گاز نداشته باشند و اين يعني بازگشت به عقب؛ ولي ما سعي خواهيم کرد به اين استان گاز کشي صورت بگيرد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار