مطهري در نشست خبري صداي ملت:

صداي ملت در آينده حزب سياسي مي‌شود/ليست شوراي شهرمان وزين و با اعتدال است

سخنگوي تشکل صداي ملت با بيان اينکه ليست شوراي شهر ما متشکل از افراد اصولگرا، اصلاح طلب و با تخصص است گفت: اين تشکل با اصول مباني ثابت سياسي، اجتماعي در آينده ممکن است به حفظ سياسي تبديل شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران علي مطهري نماينده مجلس شوراي اسلامي در نشست خبري صداي ملت که با موضوع تدوين مواضع و اعلام نامزدهاي مورد حمايت چهارمين دوره انتخابات شوراهاي شهر بعداز ظهر امروز برگزار شد، گفت: تشکل صداي ملت در آستانه انتخابات مجلس نهم شکل گرفت و شرح نزول آن اين بود که بنده و دکتر عباس‌پور و دکتر کاظميان ابتدا در هيئت اجرايي رد صلاحيت شده و سپس اسم ما از فهرست اصولگرايان حذف شد.

وي ادامه داد: ما طبيعتا براي انتخابات مجلس نهم به شکل مستقل وارد شديم و تشکلي به نام صداي ملت را شکل داديم دوستاني همچون دکتر غفوري‌فرد، حجت الاسلام عسگري، عليرضا محجوب و ... به تشکيل ما بپوستند که در مجموع با توجه به امکانات و در قياس با ساير تشکل‌ها به نتيجه مطلوبي رسيديم.

مطهري تصريح کرد: صلاح آن ديديم که تشکل ما صرفا به عنوان يک امر زود گذر تلقي نشده و به يک تشکل و جبهه رسمي تبديل شود.

وي ادامه داد: اين تشکل از يک شئون اجتماعي و سياسي و با اصول و مباني ثابت استمرار يافته و در آينده ممکن است تبديل به يک حزب سياسي شود.

مطهري در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه تشکل صداي ملت چه خط مشي را دنبال مي‌کند بيان داشت: اساسا مبناي تشکيل اين تشکل بر گفتمان اعتدال بوده که معتقديم بخشي از خسارت‌هاي وارد شده بر کشور از ناحيه افراط و تندروي‌ها بوده و ما احساس کرده‌ايم جامعه نيازمند يک گفتمان است.

وي تصريح کرد: صداي ملت اصول و مباني ثابتي دارد و هرکس آن را قبول دارد مي‌تواند عضوي از صداي ملت باشد خواه اصولگرا و خواه اصلاح طلب.

 نماينده مجلس شوراي اسلامي به برخي از اصول تشکل اشاره داشت و افزود: مسئله عدالت، مسئله استقرار فرهنگ، برداشت درست از اصل ولايت فقيه و غيره از اصول اين تشکل بوده همچنين شاخصه صداي ملت اعتدال است که مي‌تواند اصولگرا و اصلاح طلب را در خود جاي دهد.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه افراد پيشنهادي شما براساس جناح هاي سياسي وارد انتخابات شوراي شهر شده‌اند گفت: نگاه ما به شوراي شهر سياسي نيست بيشترين نگاه ما مديريت شهري است به کانديداي مورد نظر ما تخصص در اموري چون مسائل شهر سازي، امور فرهنگي و هنري اداره شهر و مسئله حمل ونقل عمومي بها داده شده است.

مطهري با بيان اينکه ما کارنامه افراد را بررسي کرده و سپس آنها را اتخاذ کرده‌ايم گفت: دليل حضور عسگر اولادي در فهرست ما تخصص و تجربه ايشان است و شورا خالي از جنبه مسائل اقتصادي نيست.

وي اضافه کرد: نظارت بر بودجه مصوب شهرداري‌ها نظارت بر پروژه‌هاي درآمد زاي شهرداري از وظايف شورا است که به نظر بنده وجود عسگر اولادي بسيار مفيد و موثر است.

مطهري ادامه داد: معيار انتخاب کانديداي ما سنخيت با مسائل شهري بود و نه صرفا انگيزه سياسي و افراد بايد حوصله مباحثي چون تراکم و نقشه جامع شهر را داشته باشند.

وي همچنين تصريح کرد: حضور آقاي عسگر اولادي در اين نشست به اين دليل است که ايشان بزرگ کانديداي ما بوده و جز مسئولين صداي ملت نيستند.


در ادامه اين نشست حسن غفوري‌فرد کانديداي شوراي شهر با اشاره به اهداف تشکل و وظايف شوراي شهر اظهار داشت: اين تشکل بر حسب احساس نياز يک نوع گفتمان خاص و براساس اصول و مبنا با نگاه واقع بينانه شکل گرفت .

وي با اشاره به اصل 100 قانون اساسي ادامه داد: در اين اصل بر پيشبرد برنامه‌هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و آموزشي و ساير امور رفاهي با همکاري مردم در اداره امور شهر و روستا تاکيد شده است.

غفوري‌فرد ادامه داد: اعضاي شوراي شهر و روستا را مردمان آن محل انتخاب مي‌کنند و حدود و وظايف و اختيارات آنان را قانون معين مي‌کند.

وي نظارت بر حسن اجراي مصوبات شورا را به عنوان مهمترين وظيفه برشمرد و اظهار داشت: در بيست سال اول انقلاب به شوراها توجهي نمي‌شد ولي در حال حاضر ما چهارمين دوره انتخابات شوراها را در کلانشهري مثل تهران داريم.

غفوري‌فرد ادامه داد: پايتخت با توجه به امکانات فراوان مشکلات فراواني را نيز دارد از جمله فضاي عبادي و تفرجگاه‌ها مراکز بهداشتي و درماني، ترافيک و آلودگي هوا، حاشيه نشيني، بيکاري، امنيت اجتماعي،‌اقتصادي و سياسي بنابراين شوراها کابينه محلي هستند و تعداد نمايندگانش به 31 نفر ارتقا يافته است.

اين نامزد شورا ادامه داد: در اين راستا افرادي که مي‌توانند نيازهاي آموزشي ، فرهنگي و تفريحي را برطرف کنند انتخاب کرديم.

وي به بودجه شهرداري تهران اشاره کرد و افزود: اين بودجه 13 ميليارد تومان بوده در حالي که بودجه عمراني کل کشور 20 ميليارد تومان است و شوراي شهر بر درآمدها و هزينه‌ها نظارت دارد.

غفوري‌فرد در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه تهران در حوزه سلامت با مشکلاتي روبرو است و مسئولين کشوري از پذيرفتن مسئوليت‌هاي شوراي شهر در مورد آلودگي شانه خالي مي‌کنند، برنامه شما براي حل اين معضل چيست؟ گفت:‌ بسياري از نکات مغفول مانده و در دوره‌هاي اول، دوم و سوم شورا برنامه اجتماعي و سلامت کمتر ديده شده است و در حوزه اجتماعي و فرهنگي و محيط زيست تاثير بسزايي داشته و ساختن برج‌ها، جريان وزش باد را قطع کرده است.

وي ادامه داد: جمعيت حاشيه‌نشين در اطراف شهر از يک ميليون نفر فراتر رفته و اين معضلات ديگري از جمله اعتياد را به بار خواهد آورد مسئله ترافيک بسيار سخت و کند است و بايد تلاش کنيم کميسيوني تشکيل شود تا اين مسائل مورد بررسي قرار گيرد.

در ادامه اين نشست اسدالله عسگراولادي کانديداي شوراي شهر تهران به دلايل حضور خود در چهارمين دوره انتخابات شوراي شهر اشاره و اظهار داشت: بنده مشکلات عمده‌اي در شهر تهران ديده‌ام اما آنچه که باعث شد وارد عرصه شوم دغدغه‌هاي مهمي همچون بيکار ماندن جوانان تهراني‌، گراني سرسام آور و تورم نظام گسيخته‌اي است که دولت‌ها نتوانسته‌اند آن را مهار کنند.

وي ادامه داد: امروزه مشکلات اشتغال و ازدواج گريبانگير دختران و پسران ايراني است که تجربيات من باعث مي‌شود بتوانم باري از دوش مشکلات جامعه را بردارم.

وي تصريح کرد: در دوره سوم تصور مي‌کرديم که شوراها مي‌توانند خدماتي چون بهداشت، آموزش و تعليمات و مسکن براي حقوق بگيران را عملي کند اما اتفاق نيافتاد.

وي ادامه داد: بنده احساس وظيفه کرده‌ام و سعي مي‌کنم کارهايم را عملي و مسائل اقتصادي را عنوان کنم.

عسگراولادی در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر ا ينکه براساس قانون اساسي شوراي شهر هيچ وظيفه‌اي در زمينه مشکلات اقتصادي ندارد اما شما اين وظيفه را مختص شورا مي‌دانيد گفت: من معتقدم که اين اصل رسيدگي شورا به اوضاع اقتصادي شهر را بيان مي‌کند اين شورا وظيفه نظارت و دخالت در امور شهر را داشته و معتقدم مسئولين وظايف خود را در اين زمينه انجام نداده‌اند بنابراين ما مي‌خواهيم تحولي در شوراي شهر ايجاد شود.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي اضافه کرد: نمايندگان مجلس بايد اعضاي شوراي شهر را احضار کرده و در مورد چگونگي اجراي قوانين سوال کند و ما موظفيم شهردار را احضار کرده و از آن گزارش بخواهيم.

مطهری با بیان این که لیست کاندیدای شورای شهر تشکل ما وزین و سنگین است افزود: فهرست ما متشکل از 28 نفر است که در آن افرادی در حوزه های فرهنگ و هنر ، روحانی، اصولگرا، اصلاح طلب وجود دارد که جنبه تخصصی فهرست ما را قوی وزین و سنگین کرده است.  
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درپاسه به سوالی مبنی براینکه تحلیل شما نسبت به ورود نمایندگان ادواری به عرصه انتخابات چیست گفت: آن دسته از نمایندگان ادورای که تخصص حوزه شهری داشته باشند و صرفا با سابقه نمایندگی نیامده باشند برای شورای شهر مناسب هستند.  
 
مطهری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا در انتخابات ریاست جمهوری از کاندیدای خاصی حمایت می کنید اظهار داشت: صدای ملت آقایان حسن روحانی و علی اکبرولایتی را کاندیدای برتر این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اعلام و این دو را نسبت به سایر کاندیدا اصلح می داند.  
 
وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه نظر شما نسبت به کناره گیری عارف بگویید و به نظر شما چه کسان دیگری از ادامه راه انصراف می دهند گفت: کناره گیری عارف را یک کار مدبرانه می دانم و احتمال می دهم آقای غرضی انصراف بدهند.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: کناره گیری عارف عملا در رای روحانی تاثیرگذار است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ملت ، مطهری ، شورای ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار