رضایی در نشست خبری:

رو‌نمایی از سه لوح یارانه سبز، درآمدی و بانک مردم / تا آخر در صحنه هستم و کنار نمی‌روم

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري از سه لوح به نام‌های یارانه‌سبز، یارانه‌درآمدی و بانک مردم رو‌نمایی کرد و بر اینکه تا آخر در صحنه انتخابات خواهد ماند، تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محسن رضایی" کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری که صبح امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: حضور من از اول جدی بوده و تا آخر انتخاب هستم و کنار نمی‌روم.

وی ادامه داد: من با کسی ائتلاف نکرده‌ام البته این به معنی این نیست که دیگر دوستان را قبول ندارم من ائتلافی نکردم تا بتوانم تعهداتم به مردم را آگاهانه انجام دهم و ائتلاف من ائتلاف 1+ "77 میلیون" است.

وی افزود: پیروزی بزرگ ملت ایران بهترین خبر در روز 25 خرداد است و من با تمام وجود به این صحنه آمده‌ام.

رضایی اظهار داشت: شرایط سختی است اما ما مردان اهل خطر هستیم و به میدان آمده‌ام تا ارزشهایی که انقلاب و جمهوری اسلامی ایجاد کرده را تقویت کنم.

 وی ادامه داد: من وقتی از سپاه بیرون آمدم حتی یک ماشین نداشتم و از صفر شروع کرده و در مسیر قانونی حرکت کردم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: ما باید کشمکش‌ها را پایان دهیم در بعضی دوران‌ها حرف‌ها و بحث‌هایی وجود داشت که ما آنها را نادیده گرفتیم برای اینکه نخواستیم وقتی صرف این موارد بکنیم.

وی ادامه داد: زمان در این وضعیت کشور مهمترین سرمایه ایران اسلامی است چرا که از یک طرف با تحریم‌ها مواجه ایم و از طرف دیگر نیز نباید رقابت با سایر کشورها را از دست دهیم.

رضایی تصریح کرد: باید از زمان حداکثر استفاده را کرد بطوری که هر یک دقیقه به اندازه یک سال تأثیر‌گذاری داشته باشد.

این کاندیداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: دولت ما دولت فرا‌جناحی خواهد بود و این طور نیست که اگر یک دولت اصولگرا روی کار بیاید از اصلاح‌طلبان استفاده نکند ما از همه نیروها استفاده خواهیم کردو معیار من کارآمدی و قبول داشتن نظام و مقام معظم رهبری از سوی افراد است.

وی افزود: حدادعادل انسان فرهنگی و اخلاقی است که برای خود برنامه‌ها و هوادارانی نیز داشت و ما نیز از ایده‌ها و برنامه او استفاده خواهیم کرد.

رضایی درباره "محمدرضا عارف" گفت: عارف فرد نجیب، باسواد و اصلاح‌طلب ارزشی است و حتما باید از وی و ایده‌هایش استفاده کرد.

رضایی ادامه داد: ما مدل جدیدی از مدیریت را برنامه‌ریزی کردیم تا به درگیری‌ها پایان دهیم و رقابت رفیقانه را جدی دنبال می‌کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: من در سه امتحان سیاست، امنیت و دفاع در دوران انقلاب، دوران کودتا و شورش‌های داخلی، و دوران جنگ سربلند بیرون آمدم که مراقبت از تحسن کارکنان شرکت نفت در خوزستان یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: چهارمین امتحان من اقتصاد است خودم را برای آن آماده کرده‌ام، ما برای جهاد آمده‌ایم و به دنبال گرفتن صندلی از کسی نیستیم.

وی افزود: ما در این مسیر از همه دلسوزان نخبگان و جوانان کشور استفاده خواهیم کرد تا با سربلندی این دوران را سپری کنیم.

رضایی در ادامه اظهار داشت: ما غبار خرمشهر و شلمچه را به ده پست ریاست‌جمهوری نمی‌دهیم اما راهی جز این نداشتیم و برای جهاد آمده‌ایم.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلان نظام مانند اصل 44 و سند چشم‌انداز بزرگترین پشتوانه برنامه‌های ما است.

این کاندیدا اظهار داشت: ما در حوزه سیاست‌خارجی ایستادگی بر ارزش‌های انقلاب را جدی دنبال می‌کنیم و این ایستادگی فراتر از مقاومت است چرا که پرچم ظلم‌ستیزی ایران در آفریقا و پرچم مخالفت با نقض حقوق بشر این کشور در اروپا وجود دارد.

وی ادامه داد: استقلال، آزادی، ولایت فقیه، عدالت و مردم‌سالاری دینی ارزشهای انقلاب هستند ما براین ارزش‌ها ایستادگی می‌کنیم و باید تبعیض نسبت به هر کدام از این‌ها را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: ارزش‌های جمهوری اسلامی مانند مجموعه و منظومه است و هیچ کدام از آن‌ها را نمی‌توان بدون دیگری معنی کرد و من مخالف تبعیض بین ارزش‌های انقلاب هستم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: هر ارزش جایگاه خود را دارد، مردم‌سالاری و آزادی بدون ولایت ممکن نیست و ولایت فقیه نیز بدون آزادی و مردم‌سالاری دینی معنی نخواهد داشت.

وی افزود: ما بر آزادی مشروع همه افراد تأکید کرده و در حد این آزادی‌ها با قدرت از آنها حمایت می‌کنیم و گفتگو را در کشور ترویج خواهیم داد.

رضایی با اشاره به نقش رسانه‌‌ها گفت: ما باید روزنامه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را تقویت کنیم تا اهرم قوی را در خارج از دست ندهیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دیپلماسی عمومی گفت: هنرمندان اساتید دانشمندان و حتی مراجع تقلید می توانند افکار عمومی دنیا را تحت تأثیر قرار دهند پس چرا ما از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اقتصاد باید محور فعالیت‌های داخلی و خارجی باشد و سفارتخانه‌ها باید برای گسترش تجارت ایران با سایر کشورها تلاش کنند.

وی با اشاره به حوزه روابط بین‌الملل اظهار داشت: ما در سطح بین‌الملل موازنه نسبی را دنبال می‌‌کنیم و با همه کشور‌ها به جز اسرائیل که هیچ نقطه مشترکی با این رژیم نداریم روابط را بهبود و پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به کشور آمریکا گفت: ما حتی با تکیه بر فرمایشات رهبری می‌توانیم در حوزه‌های هسته‌ای محیط‌زیست و موارد دیگر رابطه برقرار کنیم.

وی ادامه داد: ما منطقه‌گرایی را نیز به طور جدی دنبال کرده و اتحادیه آسیای جنوب غربی را تشکیل خواهیم داد چرا که ما اهرم قدرتمندی در منطقه هستیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران گفت: ما باید این پرونده را به سرعت خاتمه دهیم چرا که آمریکا با طولانی‌کردن آن و مذاکرات بدون نتیجه به دنبال این است که اثر تحریم ها را در ایران ببیند لذا ما با برنامه‌هایی این قضیه را پایان داده و اجازه سوء‌استفاده به غرب را نخواهیم داد.

رضایی گفت: ما کاری می‌کنیم که غرب پشیمان شده و برای تجارت با ایران التماس کند لذا باید دست از لجبازی بردارد.

وي در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روابط شما با کشورهای آمریکای جنوبی چگونه خواهد بود؟ پاسخ داد: هرچند روابط با کشورهای این منطقه جزو اولویت‌های ما نبود اما ما دستاوردهای دولت گذشته را در این حوزه حفظ و آن را ادامه خواهیم داد. 

وی درباره پیشنهادات حوزه هسته‌ای گفت: ما پیشنهادات و برنامه‌هایی داریم اما الآن جای مطرح‌کردن آن نیست بلکه این پیشنهادات را روی میز مذاکره مطرح خواهیم کرد و بازی برد - برد را پیش خواهیم گرفت.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره سایت ویکی‌رضایی گفت: این سایت ابتکاری است برای مشارکت دادن نخبگان و ایرانیان داخل و خارج کشور در اداره کشور که می‌تواند پیشنهادات و نظرات خود را بر روی این سایت قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اینترنت تصریح کرد: اینترنت یک وسیله مهمی برای پیشرفت است و باید محدودیت‌های اضافی که مانع این پیشرفت است را از سر راه بر‌داریم و تا می‌توانیم مصونیت‌‌سازی کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار چینی که از روابط ایران و چین پرسید، گفت: ما پول زیادی در این کشور داشته و دارای سابقه تاریخی و دوستی عمیقی با این کشور هستیم لذا تلاش خواهیم کرد این روابط و همکاری‌ها را بیشتر و فعالتر کنیم.

رضایی درباره مناظرات برگزار شده در تلویزیون گفت: پیشنهاد من این بود که نماینده دولت نیز در این مناظرات حضور می‌یافت تا به نقدهای کاندیداها پاسخ می‌‌داد و مسائل شفافیت پیدا می‌کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از شانس پیروزی رضایی در انتخابات پرسید گفت: شرط موفقیت خود را بالا می‌بینم و ملت ایران در سه روز آینده خبرهای خوبی می‌شنوند و خبر ویژه من پیروزی ملت ایران است و هیچ چیز جای پیروزی این ملت را نمی‌گیرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره منطقه با کشورهای آن گفت: کشورهای منطقه باید از تک روی بپر‌هیزند و به طور دسته جمعی حرکت کنند.

وی درباره سوریه اظهار داشت: دولت سوریه، معارضین سوری و مردم این کشور سه قطب محوری هستند که می‌توانند به منازعات این کشور پایان داده و بعد از اتمام درگیری‌ها با روش‌های دموکراتیک آینده این کشور را رقم بزنند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا صحبت‌های ولایتی در مناظرات در حوزه مذاکرات منافع نظام را به خطر انداخته است یا خیر گفت: هر کسی خط و مشی خود را دارد و ما از تجربیات دیپلمات‌های گذشته تغییری نیز در سیاست‌ها داده و با ایجاد اتاق بزرگ دیپلمات و تیم جدید و قوی این مسائل را دنبال خواهیم کرد.

وی درباره شرکت‌های شبه‌دولتی گفت: ما از حسابر‌سی نظارت و رتبه‌بندی شرکت‌ها را مشخص کرده و اقتصاد را شفاف خواهیم کرد.

وی افزود: طبق اصل 44 اقتصاد را باید از دست دولتی‌ها گرفت و به مردم واگذار کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره مسکن مهر گفت: اینکه مسکن مهر در داخل شهرها باشد یا حومه‌های شهر مهم نیست بلکه مردم باید بتوانند با حداقل هزینه با حداکثر آرامش مسکن دار شوند.

رضایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر‌اینکه ائتلاف اصولگرا‌یان را چطور پیشنهاد می‌کنید؟ پاسخ داد: من اصولگرا بوده و هستم اما به صورت مستقل شرکت کرده‌ام و به طور دقیق هیچ پیش‌بینی از ائتلاف اصولگرا‌یان ندارم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر‌اینکه شما در مناظرات اول خوب عمل کردید اما حقتان ضایع شد گفت: در مناظره اول به نفع اقتصاد ظلم شد و من در آنجا نیز اعلام کردم که حتی حاضرم با کارشناسان نامزدهای مختلف مناظره‌ای کنم و امیدوارم با موفقیت برای برگزاری مناظره چهارم خلعی که مناظره اقتصادی ایجاد شد جبران کنم.

وی در ادامه اظهار داشت: ما باید با تکیه بر رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و استفاده از عمر پر‌برکت ایشان بخش‌هایی از قانون اساسی را در حوزه اقتصاد شوراهای شهر و اختیارات بیشتر با استان‌ها اصلاح کنیم که انشاء‌الله من در دولتم با استفاده از رهنمود‌های رهبر انقلاب این اصلاحات را انجام داده و آن را رفراندوم می‌گذارم.

گفتنی است، در این نشست خبری محسن رضایی از سه لوح به نام‌های یارانه سبز، یارانه درآمدی و بانک مردم رونمایی کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نشست ، خبری ، رضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار