ولایتی با بیان این که اعتماد را به اقتصاد بازخواهم گرداند گفت: مصرع اول حماسه سیاسی انتخابات و مصرع دوم آن توسعه روابط بین الملل است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران علی اکبر ولایتی نامزد دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود عصرامروز (چهارشنبه) در بازدید از مصلای کرج و در جمع مردم این شهر ضمن تبریک ایام ولادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)؛ امام سجاد(ع) گفت: امیدوارم مردم 24 خرداد یعنی روز جمعه با شور و شعف در پای صندوق های رای حاضر شوند و با رای خود سرنوشت و آینده خود را تعیین کنند.  
 
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: نام گذاری این سال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی یک نوع آسیب شناسی است و باید ببینیم در شرایط فعلی به چه چیزی نیاز داریم.  
 
وی در ادامه تصریح کرد:طبق گفته مقام معظم رهبری مصرع اول حماسه سیاسی انتخابات است و در ضمن معتقدم که مصرع دوم حماسه سیاسی توسعه روابط با دیگر کشورها در عرصه بین المللی است.  
 
وی خاطر نشان کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری سعی خواهیم کرد با سایر کشورها ارتباط داشته باشیم ولی اگر کشوری بخواهد به آمریکا زیادی خواهی کند موضع ایران همان موضع قبلی خواهد بود.
 
ولایتی با بیان این که توسعه روابط باید براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت باشد اظهار داشت: هر کشوری که بخواهد در این چارچوب با ما رابطه داشته باشد با او رابطه برقرار خواهیم کرد باید برای حل مشکلات سیاست خارجی را قوی کنیم.  
 
این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: حل مشکلات معیشت، تورم، گرانی، بیکاری و... از جمله مواردی است که در راستای خلق حماسه اقتصادی محقق خواهد شد.  
 
ولایتی خاطرنشان کرد: در صورتی که حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی در کنار یکدیگر قرار نگیرد مشکلات اقتصادی رفع نخواهد شد.  
 
وی اخلاق محوری و ثبات در تصمیم گیری را دو محور اصلی دولت خود دانست و گفت: مردم از برخی بداخلاقی هایی رنج می برند ضمن اصلاح این موضوع باید در تصمیم گیری نیز ثبات داشته باشیم.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: براساس مشورت با اقتصاددانان و افراد باتجربه بخش نامه‌هایی را که هم چون بندهایی دست و بال مردم را بسته‌اند حذف و یا جایگزین خواهیم کرد.
 
وی افزایش کالا در بازار از طریق تعرفه کالاهای گمرک و هم چنین تنظیم بازار و تنفس به تولیدگران را از مهمترین کارهای فوری در حوزه اقتصاد دانست.  
 
ولایتی با بیان این که اعتماد را به بازار برمی گردانیم گفت: اقتصاد ما باید تولیدمحور و تولید ما نیز مردم محور باشد.  
 
وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در ادامه به موضوع سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: سیاست خارجی صرفا نه گفتن نیست بلکه نیاز به دیپلماسی دارد و باید تلاش شود در همان مسیری که رهبری تعیین کردند مقاومت نیز صورت گیرد اما مقاومت مدبرانه.  
 
وی خاطر نشان کرد: باید ضمن حفظ حق غنی سازی و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای کاری کنیم که تحریم نداشته باشیم و مشخص شد که طبق گفته برخی آقایان قطع نامه های شورای امنیت کاغذ پاره نیست و تاثیردارد.  
 
ولایتی در ادامه به ظرفیت های استان البرز اشاره کرد و گفت: احیای کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل، توجه به معادن و بخش کشاورزی استان از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.  
 
ولایتی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم همه ما 24 خرداد در پای صندوق های رای حاضر شویم و آن گونه که شایسته نظام است رای بدهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار