آیت الله امامی کاشانی:

حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، سرمایه كشور تلقی می‌شود

امام جمعه موقت تهران گفت: علت اینکه این همه بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای اصرار می‌شود و مقام معظم رهبری موضوع حماسه سیاسی را مطرح کردند، این است که برای کشور سرمایه تلقی می‌شود در حالیکه در کشورهایی مانند فرانسه و آلمان حماسه، سرمایه تلقی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران با تبیین تفاوت انتخابات در کشورمان با دیگر کشورهای دنیا گفت: هویت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی با دیگر کشورهای دنیا متفاوت است زیرا هویت انتخابات در کشورمان در تایید نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در آمریکا افزود: به عنوان نمونه هدف از برگزاری انتخابات در آمریکا چیست؟ در‌ آنجا هدف این است که رئیس جمهوری از یکی از دو حزب این کشور تعیین شود اما در آنجا بحثی از مکتب نیست.

خطیب جمعه تهران گفت: همه فلاسفه گفته اند و بدیهی است که ارزش هر چیزی به علت غایی آن است، باید دانست هدف و غایت انتخابات در کشورمان چیست؟ هدف، اسلام، نظام و جمهوری اسلامی است؛ جمهوری اسلامی که امام راحل پایه گذارش بود و شهدا برای به ثمر رسیدنش خون دادند و اکنون نیز مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ما همان راه را می پیمایند.

آیت الله امامی کاشانی افزود: با وجود چنین هدفی هویت انتخابات در کشورمان با دیگر کشورهای دنیا متفاوت است در این چارچوب حفظ کشور ایران نیز مطرح است زیرا ایران در گلوی نظام استکبار بود و چون کشورمان را از گلوی استکبار بیرون آورده اند باز می خواهند آن را به حیله های مختلف در چنگال خود برگردانند.

وی گفت: بر این اساس انتخابات در وهله اول نظام اسلامی و سپس اصل کشور و استقلال و عزت کشور را نیز که آن هم کاملا مربوط به نظام اسلامی حفظ می کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: این درحالیست که در دنیای استکبار مانند آمریکا و فرانسه انتخابات به هر نحو که برگزار شود کسی آن کشورها را نمی بلعد.

آیت الله امامی کاشانی همچنین با اشاره به نقش مشارکت حداکثری مردم در برگزاری انتخابات در کشورمان گفت: در دنیای استکبار، جمعیت نقش آنچنانی در انتخابات ندارد و از یکی از دو حزب یکی پیروز خواهد شد و مسئله تمام می شود زیرا قدرت در آنجا پابرجاست.

وی افزود: این در حالیست که نظام اسلامی، بافت و ابزارآلاتی ندارد، آنها و جامعه بین الملل مانند سازمان ملل را در اختیار دارند و از نظر نظامی، اقتصادی، فناوری و ابزارآلات بسیار قوی هستند و اگر هر یک از احزاب به قدرت برسند تفاوتی نمی کند.

خطیب جمعه تهران گفت: اما سرمایه نظام جمهوری اسلامی، ملت، جوانان رشید و اندیشمندان است که پس از انقلاب اسلامی تاکنون دانشمندان و دانشگاهیان توانسته اند کشورمان را ارتقا دهند و بر عزت آن بیفزایند.

آیت الله امامی کاشانی افزود: براین اساس فراتر از فناوری و سخت افزار برای نظام جمهوری اسلامی موجب استقلال کشورمان شده است شما ملت بزرگ ایران هستید.

وی گفت: علت اینکه این همه بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای اصرار می شود و مقام معظم رهبری موضوع حماسه سیاسی را مطرح کردند این است که برای کشور سرمایه تلقی می شود درحالیکه در کشورهایی مانند فرانسه و آلمان حماسه، سرمایه تلقی نمی شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: سرمایه ایران اسلامی ملت و پشتوانه آن متفکران، صاحب نظران و دانشگاه هاست پس هرچه شور و هیجان انتخابات بیشتر باشد نظام اسلامی در کشورمان مستحکم تر می شود به ویژه که نظام ما برای بیدارکردن جهان اسلام و مایوس کردن دشمنان نقش موثر دارد.

آیت الله امامی کاشانی همچنین گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب می شود نظام اسلامی در صحنه بین المللی بتواند سخنش را به کرسی بنشاند پس به فرموده رهبر انقلاب هرکس حتی اگر به نظام نیز علاقه ندارد به علت علاقه به کشور اگر پای صندوق آرا بیاید برای کشور سرمایه ایجاد می کند.

خطیب جمعه تهران افزود: بنابراین شرکت در انتخابات نه فقط حق که تکلیف است و اینکه گفته می شود رای دادن تکلیف است نکته محوری اش از این موضوع ناشی می شود.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه اول اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت امام سجاد ( ع )  و توصیه به تقوا گفت: محتوای دعاهای صحیفه سجادیه بلند است و این کتاب مقدس دارای ابعاد فرهنگی، سیاسی‌، اقتصادی و اجتماعی است‌.

آیت‌الله امامی کاشانی‌ افزود: این صحیفه کتابی است آنچنان بلند و مقدس که بزرگان اسلام، گاهی از آن به عنوان اخت القران، زبور اهل بیت (ع) و انجیل ال محمد (ص) تعبیر کرده اند.

وی گفت: عبارات این صحیفه، برخاسته از علم الهی و دارای ویژگی های خاص ولایی است؛ زیرا از دهان مبارک امام زین العابدین (ع) خارج و به دست مبارک باقر العلوم (ع) نوشته شده و از نظر سند محکم است و بزرگان فراوان بر آن شرح نوشته اند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به جملاتی از صحیفه گفت: این کتاب، فقط دعا نیست، در عصری که امام زین العابدین ( ع) به سر می برد عصر خفقان و اختناق بود نه می توانست سخن بگوید،  نه یارانش می توانستند اطرافش جمع شوند و یا بنویسند زیر ا نوشتن ممنوع بود.

وی افزود: در  این عصر که نوشتن ممنوع بود، امام (ع) این دعا را را روی پوستی می نوشتند و هر جایی را علامتی می گذاشتند و بعد به صورت یک کتاب جمع می کردند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دعای هشتم صحیفه سجادیه گفت: در این دعا،  انسان و  روح خودش را به رحمت و لطف خدا وصل می کند؛ استعاذه و پناه بردن به خدا امری عقلی است و قران و احادیث به این استعاذه دستور زیادی دارند.

وی افزود: امام زین العابدین (ع) چنین عرض می کنند خدایا من به تو پناه می برم از هیجان حرص،  آتش باری غضب و غلبه حسد،‌ این چند جمله نشان می دهد که مالکیت انسان چقدر باید بالا و آدم مالک نفس و روح باشد.

آیت الله امامی کاشانی گفت: در بخش دیگر این دعا آمده است که خدایا پناه می برم  از کوچک شمردن گناه ، از اینکه  ولایت من نسبت به جمعی که زیر دست من است پاکیزه نباشد، به مظلومی بد کنم ، درباره کسی غشی مرتکب شوم و در امانت خیانت کنم ، از خواب غفلت ، احاطه شدن شیطان بر من، بر چشم و گوش و دل و قلبم و اینکه راهم را دگرگون کند، از اینکه زمان به من فشار آورد و حوادث اطراف من جمع شود و نتوانستم آن را حل و فصل کنم و من را در فشار قرار دهد و اینکه سلطان بر من چیره شود، از اسراف و اینکه موجب شود کفاف از بین رود.

خطیب نماز جمعه گفت: در آخر دعا هم آمده است از همه بالاتر پناه به تو می برم از حسرتی بالاتر از همه حسرت ها که حسرت آخرت است.

وی افزود: اینجا می توانم باز هم جبران کنم مدیریت اخلاقی ، اقتصادی ، اجتماعی  و سیاسی همه و همه قابل جبران است ولی وقتی وارد قبر شدیم دیگر استعدادها می رود، آنجا فقط آدم به اعمال خود نگاه می کند لذا عرض می کنند خدایا  من پناه می برم از عاقبت بد ، از عاقبت سوء و این مسئله مهمی است و ما باید در اخلاق درروز و شب با جان بگوییم خدایا به تو پناه ببرم و این معنای استعاذه است این یعنی وصل روح به رحمت خدا و آنوقت است که کار ساز است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.