حماسه سياسي 24 خرداد/

نمايندگان روحاني و رضايي: تاکنون با مشکل خاصي مواجه نشده‌ايم/ نماينده جليلي: ايجاد شائبه در انصراف جليلي به مسئولان نظارتی گزارش شد

نماينده کانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در محل مرکزي نظارت بر انتخابات در حال رصد و بررسي روند انتخابات در سطح کشور و شهرها هستند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران مستقر در شوراي نگهبان؛نماينده کانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در محل مرکزي نظارت بر انتخابات در حال رصد و بررسي روند انتخابات در سطح کشور و شهرها هستند.

براساس اين گزارش؛ "محمدرضا صادق" نماينده "حسن روحاني" در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون مشکل خاصي در مورد انتخابات نداشته‌ايم.

وي ادامه داد:درخواست داده‌ايم راي‌هايي به نام‌هاي" حسن فريدون"، "حسن فريدون روحاني" و يا "حسن روحاني"،  با نام حسن روحاني ثبت شود.


نماينده "روحاني" در ستاد مركزي نظارت بر انتخابات همچنين ادامه داد:با حوزه‌ها ارتباط زيادي نداريم؛تنها با مکان‌هايي ارتباط داريم که مأموران ما بر آن حوزه‌ها حضور دارند؛ اما بايد به اين نکته نيز اشاره کنم که در تمامي حوزه‌هاي اخذ رأي نماينده نداريم.

وي همچنين؛در مورد نحوه برگزاري انتخابات و امکاناتي که در اختيار نمايندگان کانديداها قرار داده شده ،اظهار داشت:امکاناتي که در اختيار ما قرار داده اند ؛قابل قبول است،تنها مشکل، تحويل کارت‌هاي نمايندگان حاضر در حوزه ها بود که در اين رابطه اندکي به مشکل روبرو شديم.

نماینده روحانی در ستاد نظارت بر انتخابات با بیان اینکه در حال حاضر ناظران این نامزد در 25 درصد صندوق‌ها حضور دارند علت عدم حضور نمایندگان روحانی در برخی شعب را فقدان نیروی انسانی عنوان کرد.

صادق افزود: برای ما سازماندهی 65 هزار نفر نیروی انسانی مقدور نبود اما علاوه بر این مشکلات دیگری هم داشته‌ایم که برخی مربوط به عدم صدور کارت برای نمایندگان ما بوده و برخی به دلیل ممانعت از ورود آنها به شعب که این گزارشات را اعلام کردیم.


نماینده روحانی در ستاد نظارت بر انتخابات کشور از پایبندی نامزد متبوعش به قانون سخن گفت و اظهار داشت: امیدواریم مردم به نامزد ما اعتماد کنند و این امید ناشی از اعتماد به نفس است اما فصل الخطاب قانون و شورای نگهبان است و ما به قانون پایبندیم.

صادق بر همین اساس ارسال هرگونه پیامک از سوی ستاد انتخاباتی روحانی برای برخی حرکت‌های غیرقانونی را رد کرد و خواستار رسیدگی مراجع امنیتی و قضایی به پیامک‌های جعلی در این خصوص شد.

وی تاکید کرد: آقای روحانی هیچ کاری را خارج از روال قانونی درخواست نکرده و همواره هواداران را به رعایت قانون توصیه کرده و حتما بعد از انتخابات نیز از قانون تمکین می‌کنیم.


همچين "علي احمدي" نماينده "محسن رضايي" در هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات اظهار داشت:يکي از سازوکار‌هايي که شوراي محترم نگهبان براي تقويت بعد نظارتي خود در بحث سلامت انتخابات تأييد کرده بود،حضور نمايندگان داوطلبان رياست‌جمهوري در نهاد شوراي محترم نگهبان بود که از اين رو بنده به عنوان نماينده " محسن رضايي" در اين مکان حضور پيدا کردم.


وي همچنين ادامه داد: تاکنون با مشکل خاصي مواجه نشده‌ايم و با توجه به فراهم شدن مقدمات ارتباطات با خارج از حوزه مانند تلفن، فکس و اينترنت جهت گرفتن گزارشات و انتقال به نهاد نظارتي براي رفع آنها با تعامل بسيار خوبي که در اين فضا موجود است؛ با مشکل خاصي برخورد نکرده‌ايم.


احمدي همچنين درپاسخ به اين سوال که پهنه همکاري شوراي نگهبان با نمايندگان کانديداها به چه صورت بوده است؛ اظهار داشت:با توجه به اينکه من يک دوره ديگر هم بعنوان نماينده يکي از داوطلبان رياست‌جمهوري حضور داشتم،نسبت به گذشته هم امکانات و هم تعاملات را کامل تر مي‌بينم که اين موضوع بيانگر اين است که اراده بسيار قوي‌ براي تضمين رأي مردم و همينطور تضمين سلامت انتخابات وجود دارد.

در ادامه علی‌اصغر زارعی نماینده سعید جلیلی نيز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امکانات شورای نگهبان که در اختیار نمایندگان نامزدها قرار گرفته بهتر از گذشته است.

وی افزود: در این دوره ما سریعتر و آسان‌تر می‌توانیم با استان‌ها و شهرستان‌ها ارتباط داشته باشیم و مسائل و اشکالات وارد شده را به هیئت نظارت منتقل کنیم.

نماینده سعید جلیلی گفت: برگزاری دو انتخابات به طور همزمان سطح مشارکت را افزایش داده اما این تجربه کار دستگاه‌های اجرایی را مضاعف کرده است.

زارعی با اشاره به گزارشاتی که به وی می‌رسد، توضیح داد: گزارش‌هایی داشتیم که در برخی شعب افرادی با تبلیغ برای نامزدی خاص در روند کار انتخابات دخالت داشته‌‌اند البته در این مورد تذکراتی به مسئولان صندوق‌ها که بعضا بی‌دقت بوده و یا  نظرشان را اعمال می‌کردند داده شده است، در یک مورد نیز گزارش شده برخی هواداران کاندیداها با حضور در شعب مدعی شده‌اند که جلیلی انصراف داده که ممکن است اقدام آنها اثر‌گذار باشد.

وي در پايان اظهار داشت: زارعی متذکر شد که این مورد را نیز برای پیگیری و اقدام لازم به مسئولان نظارتی گزارش شده است.

انتهاي پيام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.