انسداد مرز عراق در صورت لزوم تمديد مي شود/ برگزاري انتخاباتي آرام در مناطق مرزي

فرمانده مرزباني ناجادر خصوص انسداد مرز عراق گفت:اين تصميم براساس تدبير شوراي تامين و براساس شرايط استان ها،گرفته شد و فعلا تا فردا اين تعطيلي ادامه دارد و در صورت ضرورت ممكن است تمديد نيز شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛ سردار ذوالفقاري فرمانده مرزباني ناجا، در خصوص آخرين وضعيت مرزهاي كشورمان گفت: به حمدالله تا اين لحظه كه وضعيت استان هاي مرزي كشور رصد مي شود، هيچ مورد ناامني در كشور نداشته ايم و راي گيري در حوزه هاي انتخاباتي در مناطق مرزي با آرامش كامل در حال انجام است.
 
وي با اشاره به آمادگي كامل نيروهاي مرزباني در پايش مناطق مرزي، يادآور شد: از 2 ماه قبل به تدريج، كنترل مرزها را افزايش داديم و از چند روز گذشته نيز به طور كامل همكارانم حدود 9 هزار كيلومتر مرزهاي آبي و خاكي را تحت كنترل در آورده اند تا بتوانند امنيت را به طور كامل به خصوص در ايام انتخابات برقرار كنند.
 
فرمانده مرزباني ناجا، يادآور شد: مناطقي كه احتمال عبور افراد داده مي شد، شناسايي و نيروها در آن مستقر شدند، علاوه براين تمامي تجهيزات الكترونيكي و اپتيكي كه از قبل آماده شده بودند، در مناطقي كه بيشتر ضرورت داشت بكارگيري شدند.
 
به گفته اين مقام انتظامي در چند روز گذشته در مناطق شمال غرب و غرب كشور افرادي قصد نزديك شدن به مرزهاي كشور را داشتند كه با واكنش سريع نيروهاي مرزباني روبرو شدند و از ورود آنان به داخل كشور جلوگيري شد.
 
وي در پاسخ به سئوالي در خصوص مسدود شدن مرز عراق نيز گفت: اين مسئله امري متداول است و تمام كشورها در مقاطعي كه برنامه ويژه اي را به اجرا در مي آورند، تردد و ترانزيت در برخي از مرزها را بنا به اقتضا متوقف مي كنند؛ در اجلاس سران غيرمتعهدها نيز اين امر اجرا شد.
 
ذوالفقاري افزود: اين تصميم براساس تدبير شوراهاي تامين و براساس شرايط استان ها، گرفته شد ضمن اينكه از قبل با مرزبانان كشور مقابل ملاقات و مذاكره شد.
 
فرمانده مرزباني ناجا در خصوص زمان بازشدن مرز عراق  اظهار داشت: در صورتي كه مورد خاصي نباشد براساس هماهنگي شوراي تامين استان ها، بازارچه ها باز و تردد در مرزهاي رسمي نيز انجام مي شود؛ فعلا تا فردا اين تعطيلي ادامه دارد و در صورت ضرورت ممكن است تمديد نيز شود.
 
وي همچنين يادآور شد: بخشي از نيروهاي مرزباني در كنار عزيزانمان در نيروي انتظامي، در بحث امنيت حوزه هاي راي گيري بكارگيري شدند و بخشي از نيروهاي مرزي ما نيز در آمادگي كامل قرار دارند تا هركجا كه لازم باشد چه در مرز و چه در استان ها مرزي براي كمك در تامين امنيت بكارگيري شوند.
 
سردار ذوالفقاري در پايان از تمامي مرزبانان غيور به خصوص مرزنشينان كه كمال همكاري در تامين امنيت انتخابات را دارند تشكر كرد. /ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار