البرز/

مزاحمان تلفنی اورژانس البرز روند خدمات رسانی به نیازمندان واقعی را مختل می‌کنند

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: مزاحمان تلفنی اورژانس با ایجاد مزاحمت روند خدمات رسانی به بیماران و نیازمندان واقعی را مختل می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران آرش رحمتی، گفت: اورژانس البرز برای کاهش زمان رسیدن بر سر بالین بیماران و مجروحان تلاش بسیاری می‌کند ولی متاسفانه مزاحمان ۱۱۵ با ایجاد مزاحمت و تاخیر در رسیدن آمبولانس بر سر بالین بیماران اختلال بزرگی در ارائه خدمات هرچه بهتر اورژانس ایجاد می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از مزاحمان پس از تماس سریعاً تلفن را قطع می‌کنند ‌یا با صحبت‌های غیر مرتبط خط تلفن را اشغال می‌کنند اما خطرناک‌ترین این مزاحمان افرادی هستند که پس از تماس با ۱۱۵ و ارائه شرح حال دروغ، آمبولانس را از پایگاه جدا کرده و به محل و آدرس کاذب اعزام می‌کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اقدام ناشایست این مزاحمان تهدید جدی برای سلامت بیماران و مصدومان حوادث به شمار می رود زیرا موجب می شود همکاران از پایگاه دورشوند و با تاخیر بیشتری به محل حادثه‌ای برسند که در آن نیازمندی واقعی به کمک احتیاج دارد.

وی ادامه داد: اکثر این مزاحمان را نوجوانان و جوانانی تشکیل می دهند که از تربیت صحیح محروم هستند بنابراین از خانواده‌ها و معلمان مدارس انتظار می‌رود نسبت به آگاه ساختن فرزندان در این مورد بسیار حساس باشند و نقش پررنگ تری را در این زمینه ایفا کنند.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی و فرهنگ سازی در سطح استان برنامه‌های مدونی توسط کارشناسان اورژانس طراحی شده که براساس جداول تعیین شده از طریق رادیو و خبرگزاری‌ها در ماه‌های آینده اجرا خواهد شد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تماس‌های تلفنی با اورژانس استان در سال 91 در مقایسه با سال 90 حدوداً 17 درصد افزایش داشته است، به طوری که در سال 90 تماس‌های تلفنی با اورژانس زیر یک میلیون تماس بوده است، ولی این رقم در سال 91 به یک میلیون و 150 تماس رسید.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز در پایان گفت: خوشبختانه با مساعدت مسئولان و افزایش اعتبارات و راه اندازی و ساخت پایگاه­‌های جدید در نقاط شهری زمان رسیدن بر بالین بیماران به استاندارد نزدیک شده است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: البرز ، مزاحمان ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.