جنگ ستارگان پديده فرهنگي قرن 21

نوع نگارش فيلمنامه و تصاوير استفاده شده در فيلم جنگ ستارگان باعث تاثيرگذاري در مخاطبان و ابهام زدايي اين فيلم علمي- تخيلي در قرن 21 شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ليون كپتيال جنگ ستارگان در رده فيلم‌هاي علمي- تخيلي قرار مي‌گيرد زيرا سبك ساختاري اين فيلم فانتزي است اما توانسته جايگاه مناسبي براي خود در بين مخاطبان پيدا كند و توانسته به عنوان پديده فرهنگي قرن 21 قلمداد شود.
فيلم جنگ ستارگان از تاثيرگذارترين فيلم‌هايي است كه هم اكنون محصولات فرهنگي ديگري اعم از بازي‌هاي كامپيوتري و انيميشن از روي آن ساخته شده است.
جورج لوكاس كارگردان، تهيه كننده و فيلم نامه نويس آمريكايي فيلمنامه نويسي هر شش قسمت جنگ ستارگان را بر عهده داشته اما تنها كارگرداني قسمت‌هاي اول،‌دوم، سوم و چهارم اين مجموعه را انجام داده است.
گفتني است جورج لوكاس زماني كه استفاده از جلوه‌هاي ويژه مي‌تواند تا حدي به پيشرفت وي در ساخت تصاوير قابل قبول براي مخاطبان و تاثيرگذاري آن كمك مي‌كند اقدام به ساخت و نگارش فيلنامه در اپيزودهاي ديگري براي جنگ ستارگان كرد.
پوششي گسترده رسانه‌ها براي نمايش جنگ ستارگان  و استفاده از تصاوير جذاب با جلوه‌هاي ويژه توانست جايگاه ممتازي براي جنگ ستارگان بوجود آورد به طوريكه از آن به عنوان پديده فرهنگي قرن 21 ياد مي‌كنند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار