باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد

آيا جايگاه ايران در چهارمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن بهتر مي‌شود؟

چهارمین دوره بازی‌های آسیایی بالاخره از 5 تا 15 تیر ماه در اینچئون کره جنوبی برگزار می‌شود، رقابت‌هایی که 12 رشته را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، کره جنوبی میزبان چهارمین دوره  مسابقات آسیایی 2013 است کشوری که این بار متقاضی برگزاری مسابقاتی شده که کم کم در میان کشورهای آسیایی از  اهمیت زیادی برخوردار شده است. استارت بازی های آسیایی داخل سالن ابتدا توسط شرقی ها زده شد. در واقع در ابتدا قرار بود این مسابقات فقط در منطقه شرق آسیا برگزار شود اما سرانجام با استقبال دیگر کشورها نام آسیایی این مسابقات اتلاق شد تایلند اولین کشوری بود که میزبان برگزاری بازی های داخل سالن شرق آسیا شد سال 2005 این رقابت ها در بانکوک استارت خورد.

از نکات جالب این رقابت ها می توان به جای دادن رشته های محلی و بومی میزبان در مسابقات داخل سالن اشاره  داشت به عنوان مثال تایلند توانست رشته های محلی خود  مثل موای تای بوکس تایلندی هوپ تاکرا، و سپک تاکرا را به مسابقات اضافه کند.
 
**اولین دوره از بازی های آسیایی  داخل سالن
 
اولین دوره از بازی های آسیایی در تایلند و با حضور 2343 ورزشکار زن و مرد در 9 رشته و 12 بخش برگزار شد در این دوره از بازیها چین با 26 طلا ،‌18 نقره و 15 برنز در رتبه اول قرار گرفت.

قزاقستان با 23 طلا، 15 نقره و 6 برنز دوم شد و تایلند با 20 طلا 21 نقره و 33 برنز سوم شد.

تیم ملی کشورمان با 3 طلا در رشته های فوتسال، دو و میدانی و موی تای با 5 نقره در مجموع دو رشته دو و میدانی و موی تای و دو مدال برنز در رشته های سنگ نوردی و دو و میدانی یازدهم شد.
 
 
**دومین دوره از بازی های آسیایی داخل سالن
 
دومین دوره از بازی های آسیا یی داخل سالن ماکائو میزبان این رقابتها در سال 2007 شد در این دوره از بازی ها، 44 کشور آسیایی با حضور 2476 ورزشکار در 17 ورزش و 27 رشته با هم به رقابت پرداختند.

در این دوره از  رقابت ها نیز چینی ها با 52 مدال طلا، 26 مدال نقره و 24 برنز اول شدند.

تایلند با 19 طلا، 28 نقره و 22 برنز دوم و هنگ کنگ نیز سوم شد.

کاروان ورزش کشورمان نیز با 4 طلا در فوتسال، هاکی داخل سالن و موی تای و شنا، 4 نقره در رشته های شطرنج، بازی های رایانه ای، دو و میدانی و موی تای و 9 مدال برنز در شطرنج بازی های رایانه ای  دو میدانی و کبدی و موی تای هشتم شد.
 
 **سومین دوره از بازی های آسیایی داخل سالن
 
سومین دوره از بازی های داخل سالن آسیا در سال 2009 در 15 رشته ورزشی و 28 بخش توسط 2396 ورزشکار زن و مرد از 45 کشور در ویتنام برگزار شد.

چینی ها باز هم در این رقابت ها اول شدند چین با 48 طلا، 25 نقره و 19 برنز این موفقیت را کسب کرد.

ویتنام با 42 طلا،‌30 نقره و 22 برنز دوم شد قزاقستان نیز با 21 طلا ،‌30 نقره و برنز سوم شدند
 
تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات جهش خوبی نسبت به گذشته داشت و با 17 مدال طلا، 15 نقره و 13 برنز در رده پنجم قرار گرفت.

از جمله مدال های کسب شده در این دوره از رقابت ها می توان به مدال های لیلا رجبی در پرتاب وزنه، سجاد مرادی و امین ابراهیم نیک فر در دو  و میدانی، زهرا کریمی در سانشو، مصطفی دلیریان و حسین قمی در کوراش، رضا زمانی نژاد درتیر و کمان اشاره کرد.

کاروان ورزشی کشورمان امسال در حالی عازم اینچئون کره جنوبی شده است که ما شانس زیادی برای کسب مدال طلا در رشته  های کبدی فوتسال، موی تای، کوراش و بازی های آسیایی داریم، ضمن اینکه در شطرنج ، شنا، بولینگ و بیلیارد نیز توانایی خوبی براي خلق شگفتی داریم.

 کاروان ورزشی ایران در دوره اول یازدهم، در دوره دوم هشتم و در دوره سوم پنجم شد و حالا باید دید آیا این مسیر صعودی برای ایرانی ها ادامه می یابد يا خير. البته همه ما می دانیم که کار سختی در پیش داریم./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار