دانش آموزان عراقی بسیاری علاقمند به تحصیل در مدارس ایران هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: بسیاری از دانش آموزان عراقی علاقمند به تحصیل در مدارس ایران هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در دیداری که صبح امروز میان  بابایی وزیر آموزش و پرورش، با علی ابراهیم معاون وزیر تربیت کشور عراق صورت گرفت.

حاجی بابایی گفت: تفاهم نامه ای که بین دو کشور بسته می شود به منظور تاثیرگذاری متقابل است و این که چقدر اطلاعات از طرفی به طرف دیگر منتقل شود به میزان رشد و توسعه و توانمندی یک کشور بر می گردد.

کشور عراق همسایه، برادر و دوست ماست و اعتبارات و اشتراکات بالایی در بین دو کشور وجود دارد.

حاجی بابایی ادامه داد: وقتی آموزش و پرورش دو کشور با هم مرتبط باشند دو کشور با هم نزدیک شده و کاری که سیاست نمی تواند به راحتی انجام دهد آموزش و پرورش به راحتی انجام می دهد تاثیر آموزش و پرورش عراق و کشور ما نزدیک شدن قلب دانش آموزان آن کشور به مردم ایران است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام آرزوها و آرمان های دینی ما در عراق وجود دارد پس تاثیر این کشور را در خود نادیده نمی گیریم و تاثیر آن را باید در نظر بگیریم.

حاجی بابایی ادامه داد: هر تفاهم نامه  اجزایی دارد که ما را به یکدیگر نزدیک می کند و این کار می تواند امنیت و فرهنگ مشترک را تعریف کند و همچنین منافع فرهنگی و سیاسی را به دنبال داشته باشند.

رکن اساسی امنیت و آگاهی نیروی انسانی، هر چقدر نیروی انسانی قوی تر و هوشیار باشد آن کشور از قدرت بالاتری برخوردار است به همین دلیل با کشور عراق در خصوص تاسیس مدارس، فعالیت های آموزشی و غیره صورت گرفته.

وی افزود: تاکنون موفق به ارائه آمار دقیقی از تعداد دانش آموزان ایرانی عراق نشدیم چرا که جز نجف، کاظمین و کربلا، دانش آموزان دیگری در عراق مشغول به تحصیلند و همچنین دانش آموزان عراقی بسیاری علاقمند به تحصیل در مدارس ایرانی اند./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار