القدس: ایرانیان از بوسنی و هرزگوین تا شام

روزنامه القدس در گزارشي نوشت: آنان که همچون شيخ فتنه "يوسف القرضاوي" اتهامات دروغين به ايران وارد مي کنند کافيست به تاريخ بازگردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزی "حارث سیلایجیچ" یکی از اعضای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین که آن زمان نخست وزیر بوسنی و هرزگوین بود به من گفت: آمریکایی ها و به طور مشخص وزیر امور خارجه شان جورج شولترز ما را وارد جنگ با هموطنانمان یعنی صرب ها کردند تا مسلمانان اروپا را از بین ببرند. اما شما ایرانی ها صادقانه در کنار ما ایستادید و در روزی که عزت برای یاری دهنده بود، ما را یاری دادید.

تا جایی که مرحوم رئیس جمهور، عزت بگوویچ که طی سال‌های جنگ در این کشور، رهبری مسلمانان بوسنی و هرزگوین را به عهده داشت، گفت: رهبر انقلاب اسلامی در کنار او ایستاده است و اگر ایرانی ها نبودند چیزی از بوسنی هم در نقشه زمین باقی نمی ماند.

این ایرانی ها همراه با گروهی از جوانان مومن لبنان در مقابل تجاوز اسرائیل به لبنان در 1982 ایستادند و اگر حضورشان نبود بی شک لبنان بعد از فلسطین به دومین2 کشور اشغال شده تبدیل شده بود. با کمک های مالی و با حضور خود ارزشمند ترین خدمات را به فلسطینی ها کردند و اجازه ندادند که اسرائیل و آمریکا در سالهای 2008 و 2010 غزه را  تحت سلطه خود در آورند.

امروزه بسیاری از عرب ها و مسلمانان می پرسند چه شده است که قرضاوی ایران و شيعيان را مشرک(!)‌ می داند و چگونه افرادی مثل مرسی آن را دولت رافضی می نامد؟ بله این مساله با موضوع سوریه ارتباط دارد.

اگر واقعا چنین است  مساله مهمی است و باید به ما بگویید پس معنای این سخنان چیست؟
1- چگونه رئیس هیات علمای مسلمانان یعنی القرضاوی به خود جرات می دهد که بگوید اگر محمد صل الله علیه از نو مبعوث می شد دست در دست ناتو می گذاشت؟

2- چگونه اسرائیل به همسایه ای تبدیل شده است که جهاد و جنگ با آن جایز نیست ؟

3- چگونه شیمون پرز که دشمن تاریخی مردم مصر است از او به دوست وفادار و عزیز نام برده می شود در حالی که قطع رابطه با سوریه واجب است و از ناتو و کشورهای غربی خواسته شده است برای براندازی نظام آن کمک کنند؟

4- چگونه دو سال و اندی است که اعراب در مقابل ورود جنگجویان و تروریست ها از هر طرف به سوریه سکوت کرده اند، تروریست ها و جنگجویانی  که ملت وفادار سوریه را می کشند، و ملتی را که در طول تاریخ ، محور مقاومت بوده و انواع آوارگان را در خود جای داده است، قصد براندازی آن  می کنند.

بنابراین مشکل این نیست که ايران حامی سوریه هستیم و شعار یا حسین را در القصیر سر داده یا به این دلیل که شیعه است بلکه مشکل این است که برای بیرون راندن آمریکا و اسرائیل و گروه های تکفیری از سرزمین شام قیام کرد. این همان دلیل ترس حقیقی آنها است و شب و روز آنها را نگران کرده است.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار