در پي كارگاه‌هاي قصه و رمان در حوزه هنري استان تهران:

تشكيل كارگاه‌هاي قصه نويسي با "حسين فتاحي"

"حسين فتاحي" از تشكيل و مديريت كلاسها و كارگاه‌هاي قصه و رمان در حوزه هنري خبر و توضيحاتي را ارائه داد.

"حسين فتاحي" نويسنده و رمان‌نويس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران در رابطه با تشكيل كلاسها و كارگاه‌هاي قصه و رمان گفت: اين كلاسها به جهت آموزش قصه‌نويسي از ابتداي تشكيل حوزه هنري به شكل كلاسيك صورت گرفته بود و از اواخر دهه هفتاد اين كلاسها به طور منظم و قاعده‌مند تشكيل شد.
وي ادامه داد: از سال 1381 خود من به طور شخصي مديريت و اداره اين كلاسها را به عهده گرفتم كه در سه مقطع آموزشها داده مي‌شود.
"فتاحي" با اشاره به نوع و محتواي اين كارگاه ها عنوان كرد: در مقطع اول به آموزش مقدماتي داستان‌نويسي به صورت كارگاهي به مباحث تئوريك مي‌پردازيم و با خواندن آثار نمونه‌هاي جهاني شيوه پياده شدن موارد تئوريك را در عمل نشان مي‌دهيم و نوشتن را در شركت كنندگان تقويت مي‌كنيم.
وي با اشاره به مقاطع ديگر اين كارگاه‌ها افزود: مقطع دوم اين كلاسها آموزش انواع ادبي از ابتدايي‌ترين توع ادبي و بررسي ويژگيهاي آنها تحت عنوان قصه، داستان، افسانه، حكايت و اسطوره است.
"فتاحي" ادامه داد: پس از بررسي اين ويژگيها در انواع ادبي پايه به تاريخچه داستان كوتاه و سير تحولي آن كه در اين بيست سال داشته مي‌پردازيم و در همين راستا شركت‌كنندگان را با نمونه‌هاي جهاني آثار به شكل عملي آشنا مي‌كنيم.
"فتاحي" در خصوص سطح سوم اين كارگاه‌ها تصريح كرد: كارگاه سوم كارگاه نقد است كه نگاهي به تاريخچه آثار ادبي جهان و معروفترين‌هاي اين آثار مي‌اندازيم و به نقد و معرفي آنها مي‌پردازيم.
وي با اشاره به زمانبندي دوره اين مقاطع افزود: مقطع اول و دوم 3 الي چهار ماهه است و مقطع سوم سه الي چهار ساله خواهد بود.
گفتني است؛ كه اين كارگاهها دوشنبه ها ساعت 17 در حوزه هنري استان تهران تشكيل مي‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار