سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو اعلام کرد؛

"پساب" پايدار ترين منبع آب در شرايط خشکسالي است

سرپرست معاون آب و آبفاي وزارت نيرو با تاکيد بر لزوم استفاده از منابع آب پايدار در کشور گفت: پساب از پايدارترين منابع آب در منطقه و کشور محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عليرضا دائمي در نشست جهاني استفاده ايمن از پساب در کشاورزي گفت: استفاده از پساب در کشاورزي با توجه به کمبود آب در سطح جهان مسئله مهمي است که اکنون در سطح بين المللي مطرح شده است.

وي افزود: اين نشست که با حضور 21 کشور جهان برگزار مي شود نتيجه 5 نشست قبلي به صورتي طرح راهبردي درآمده و ملاک عمل کشورهاي مختلف جهان قرار خواهد گرفت.

وي با بيان اينکه نشست جهاني استفاده ايمن از پساب در کشاورزي 3 مولفه مهم دارد افزود: تامين آب، بررسي کمبود آب کشاورزي و روش هاي جايگزين و هم چنين بازيابي فاضلاب به عنوان مولفه هاي اصلي در اين جلسه مطرح است.

دائمي اظهار داشت: فاضلاب خود به تنهايي باعث آلودگي مي شود که با استفاده از بازيابي آن مي توان به بهداشت محيط زيست نيز کمک کرد.

وي تصريح کرد: مسئله  کمبود آب کشاورزي در همه جهات مطرح است و ايران نيز از اين موضوع مستثني نيست که با استفاده از پساب مي توان ميزان کمبود آب کشاورزي را نيز به حداقل رساند.

وي تاکيد کرد: پساب توليد شده در حد استانداردهاي جهان خواهد بود و مشکلي از نظر بهداشتي براي کشاورزي به وجود نمي آورد.

وي در ادامه با اشاره به اينکه در اين نشست نمايندگاني از 21 کشور جهان حضور دارند اظهار داشت: همچنين اين نشست با همکاري وزارت نيرو جهموري اسلامي ايران، دانشگاه صنعتي شريف و سازمان هاي بين المللي مرتبط برگزار شده است.

وي خاطرنشان کرد: پس از بررسي طرحخ هاي مطرح شده در خصوص روش هاي توليد بهداشتي پساب و انجام کارهاي کارشناسي اسناد الزام آوري براي کشورهاي مختلف جهان تدوين مي شود که اميدواريم اين اقدامات پاسخگوي نياز به مسئله کمبود آب بخش کشاورزي باشد.

وي تصريح کرد: با  توجه به وضعيت منابع آب موجود در جهان افزايش مصرف و افزايش رفاه و همچنين بهبود زندگي مردم ميزان استفاده از منابع آبي به شدت افزايش يافته که همين موضوع در ايران وجود دارد که استفاده از پساب به عنوان يکي از پايدارترين منابع  آب موجود محسوب مي شود.

وي در پايان پيشنهاد داد: موضوع پساب نبايد صرفا به عنوان مصرف کننده نهايي نگاه کرد و همين موضوع باعث مي شود که  بهداشت محيط زيست و توليد آب نيز توجه داشته باشيم.

انتهاي
برچسب ها: پساب ، آب ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار