غریب‌رضا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت مصر باید در تامین امنیت جامعه خود تلاش کند

مدیر موسسه گفتگوی دینی گفت: عربستان و وهابيت مسئول اصلی جنایات عليه شيعيان در منطقه هستند و مسلما دولت مصر نیز باید در تامین امنیت جامعه خود تلاش كند.

"حجت‌الاسلام والمسلمین حمید‌رضا غریب‌رضا" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کشتار بی‌رحمانه شیعیان مصری از سوي گروه‌هاي تکفيري، اظهار داشت: این حادثه زائيده يک روز و يک شب نیست؛ بلکه در حقيقت یک حرکت مستمر با رویکرد" افتراق مذهب" در بین مسلمانان و کشورهاي اسلامي بوده که با حمايت کشور عربستان صورت گرفته است.
 
وی در خصوص انگیزه این اقدام وحشیانه افزود: هدف از اين اقدام وحشیانه پرداختن به يک دشمن ساختگي است تا مسلمانان را از دشمن واقعي‌شان که همان رژیم صهیونیستی و آمریکا است، منحرف سازند.

غریب‌رضا با اشاره به سخنرانی "معمر قذافی" دیکتاتور سرنگون شده  لیبایی مبنی بر اینکه "تمامی شیعیان کافر بوده و باید با آنها جنگید"، گفت: اين گفتمان تکويني بیانگر این امر مهم است که دشمنان اصلی مسلمانان خواستار ایجاد تفرقه مذهبي بوده تا عده‌اي را در داخل مصر به کشتار مظلومانه شيعيان تحریک کنند.
 
مدیر موسسه گفتگوی دینی در پایان خاطر‌نشان کرد: عربستان و وهابيت مسئول اصلی این گونه جنایات در منطقه هستند و مسلما دولت مصر نیز باید در تامین امنیت جامعه خود تلاش کرده تا این حوادث شکل نگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار