راهنمای خرید مودم Wi-Fi

تكنولوژي WIFI به سرعت در حال پيشرفت است و نقش كليدي در زندگي ما ايفا مي‌كند. این تکنولوژی به كاربر امكان استفاده از دستگاه‌هاي متفاوت، بدون نياز به سيم يا كابل، درحال حركت را مي‌دهد.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، با توجه به این موضوع کالاهای مجهز به این تکنولوژی یا ابزارهای بهره‌برداری و استفاده از این تکنولوژی روز به روز مخاطبان بیشتری مي‌یابند. یکی از این کالاها مودم است.

کالایی که امکان اتصال چندین دستگاه (لپ‌تاپ، موبایل، تبلت و....) را به اینترنت فراهم می‌کند و این روزها طرفداران زیادی دارد و بالطبع رقابت سنگینی هم در بازار برای کسب سهم فروش بیشتر بین شرکت‌های تولید و عرضه‌کننده مودم‌هاي وایرلس وجود دارد. چنین رقابت سنگینی و افزایش شدید تنوع مدل‌های این دستگاه تا حدودی انتخاب را برای خریداران سخت کرده است.

به همین دلیل در این بخش ما ضمن معرفی انواع مودم گوناگون مودم‌هاي وایرلس، نکاتی را که برای انتخاب یک مودم مناسب باید مد نظر قرار گیرد ذکر کرده‌ایم.

پس اگر قصد خرید مودم وایرلس را دارید، این مطلب را بخوانید:
 
مودم وای فای چیست؟  
برای دسترسی به اینترنت، سه راه مطمئن و شناخته‌شده وجود دارد. راه اول، دسترسی شماره‌گیری (Dial-up) است که این روش با استفاده از یک مودم آنالوگ و یک خط تلفن قابل پیاده‌سازی است و حداکثر می‌تواند دارای پهنای باند ۵۶ kbps باشد. راه دوم دسترسی باند پهن (Broadband) است که این روش مبتنی بر کابل و دارای پهنای باند گسترده برای کاربران است و می‌توان ازDSL و خطوط T۱ و E۱ به عنوان نمونه‌های این نوع دستیابی نام برد.

راه سوم هم دسترسی بی‌سیم است، (Wireless) این روش در حال حاضر تنها به‌صورت Wi-Fi و Bluetooth وجود دارد و با استفاده از امواج الکترومغناطیس کار می‌کند و می‌تواند اتصالات را در محدوده یک خانه، رستوران یا کتابخانه از تجهیزات سیمی و کابلی بی‌نیاز کند.

هر کدام از روش‌های یاد شده در کنار مزایای مشهودی که دارند دارای نقایصی هم هستند، مثلا در روش‌های دسته‌بندی شده در دسترسی باند پهن هزینه بالای دسترسی و همچنین عدم امکان حرکت برای کاربر نقص به شمار می‌آید. همچنین در روش بی‌سیم WiFi که در آن دسترسی نسبتا سریع (در مقایسه با Dialup) به همراه امکان حرکت متصل شونده فراهم شده‌است، برد کوتاه امواج و نیز سرعت پايین (در مقایسه با باند پهن) خوشایند نیست.

در هر صورت مودم‌های Wireless و WIFI این سال‌ها مخاطبان بسیاری یافته و بهترین نوع مودم به حساب مي‌آیند. این مودم‌ها برای هر نوع کاربری به حساب مي‌آید و در حال حاضر بیشترین سهم فروش را در بازار دارد، به عبارتی هم کاربران خانگی و هم کاربران تجاری و... مي‌توانند از مودم WIFI بهترین و ساده‌ترین کاربری را داشته باشند.

در توصیف این مودم باید بگوییم همان‌طور که از اسم این نوع مودم پیدا است، با مودم وای فای چندین دستگاه (مانند لپ‌تاپ، موبایل، تبلت) مي‌توانند به صورت بی‌سیم و همزمان به اینترنت متصل شوند، البته تعداد دستگاه‌ها به میزان سرعت و پهنای باند اینترنت بستگی دارد.
 
اغلب مودم‌هاي wifi دارای ۴ پورت LAN هستند. در واقع ۴ تا سیستم PC یا لپ‌تاپ به صورت مستقیم مي‌توانند به مودم وصل شوند، البته مودم‌هاي وایرلس تک پورت هم در بازار وجود دارند که نسبت به مدل‌هاي ۴ پورت ارزان‌تر هم هستند. این را هم در نظر داشته باشید که برخی از مودم‌هاي وایرلس دارای ۲ یا ۳ آنتن هستند که برد بیشتری دارند؛ این نوع مودم‌ها (دو یا سه آنتنه) کمی گران‌تر هستند، اما برای محیط‌هاي بزرگ‌تر مثل شرکت‌ها یا خانه‌هاي بزرگ بسیار مناسب‌تر هستند.

انواع مودم ADSL
مودم‌هاي ADSL انواع مختلفی دارند که به دلیل کاربری‌هاي مختلف تولید و به بازار عرضه شده‌اند،
به طور کلی مودم‌هاي ADSL در دو نوع  
Ethernet modem و مودم بی‌سیم( Wireless)  یا مودم وای فای WiFi به بازار عرضه شده‌اند. مودم ethernet modem تک پورت، دارای یک پورت USB و یک پورت LAN است. مودم‌هاي سیمی یا همان مودم Ethernet تک پورت مي‌توانند فقط به یک کامپیوتر (یا لپ‌تاپ) وصل شوند و فقط به یک سیستم سرویس دهند.

در کل این نوع مودم‌ها برای مکانی که می‌خواهید فقط یک سیستم استفاده کنید و قرار هم نیست که سیستم دومی به اینترنت متصل شود مناسب است. مودم‌هاي تک پورت سیمی ارزان‌ترین مدل مودم ADSL هستند، اما از آنجایی که امروزه در هر خانه‌اي حداقل یک تلفن هوشمند یا تبلت پیدا می‌شود استفاده از مودم وای فای به صرفه‌تر است.

مودم WiFi نیز امکان استفاده از چندین دستگاه را فراهم مي‌آورد. این مودم‌ها خود به انواع گوناگونی تقسیم مي‌شوند که در این بخش ما به معرفی آنها مي‌پردازیم:

انواع مودم وایرلس (Wireless) یا مودم وای فای (WiFi)
همه مودم‌هاي وایرلس (و روتر‌ها) در محدوده فرکانسی 4/2 گیگا هرتز کار مي‌کنند. مودم‌هاي وایرلس به لحاظ برد (یا محدوده پوشش)، سرعت انتقال اطلاعات و همینطور کیفیت ارسال سیگنال با هم فرق دارند و از این رو به سه دسته کلی تقسیم شده‌اند:

1- مودم سری A و B
مودم‌هاي وایرلس سری A و B قدیمی‌ترین نوع مدم‌هاي وایرلس هستند که پوشش داخلی این مودم‌ها بسیار ضعیف‌تر از مودم‌هاي وایرلس سری G و سری N است و محدوده پوشش داخلی این مودم‌ها حدود ۵۰ فوت معادل با 24/15 متر و پوشش خارجی مودم‌هاي سری A و B حدود ۷۵ فوت معادل 86/22 متر است.

2- مودم سری G
حرف G  در مودم‌هاي وایرلس مخفف کلمه Good است. مودم‌هاي وایرلس سری G در حال حاضر در بسیاری از موارد قابل استفاده هستند و مي‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده خانگی باشند. پوشش داخلی مودم‌هاي وایرلس سری G حدود ۱۵۰ فوت معادل 72/45 متر و پوشش خارجی مودم‌هاي وایرلس سری G حدود 44/91 متر است که تقریبا بیش از ۲ برابر محدوده‌اي است که مودم‌هاي سری A و B  مي‌توانند پوشش بدهند! مودم‌هاي وایرلس  سری G مي‌توانند اطلاعات را با حداکثر سرعت ۱۲۸ مگابیت در ثانیه انتقال بدهند. مودم‌هاي وایرلس سری G نسبت به مودم‌هاي سری A و B گران‌تر اما نسبت به مودم‌هاي وایرلس سری N ارزان‌تر هستند.

3- مودم سری N
حرف N در مودم‌هاي وایرلس مخفف Newest generation به معنی «جدیدترین نسل» است. این مودم‌ها بهترین گزینه برای استفاده کاربران خانگی و کاربران تجاری و  شرکت‌ها و محیط‌هاي بزرگتر هستند. پوشش داخلی مودم‌هاي وایرلس سری N حدود ۲۵۰ فوت معادل با ۷۶/۲ متر و پوشش خارجی ۶۰۰ فوت معادل با ۱۸۲/۸۸ متر است که در قیاس با مودم‌هاي وایرلس سری A و B و حتی مودم‌هاي سری G محدوده بسیار بزرگ‌تری است! 

نکات قابل توجه
اگرچه این روزها با توجه به افزایش سطح اطلاعات و دانش خریداران و کاربران کالاهای حوزه آي تی، اکثر خریداران با چشم باز و اطلاعات کافی برای خرید اقدام می‌کنند، اما گاه پیش می‌آید که بنا به دلایلی چون تنوع بالای برند و مدل یا مسائل دیگر، خریدار هنگام خرید کالا دچار سردرگمی شود.

با توجه به این موضوع، ما در این بخش اشاره‌اي به برخی از نکاتی داشته‌ايم که هنگام خرید مودم باید مد نظر قرار گیرد که می‌خوانید:

1- نوع کاربری خود را مشخص کنید:
 این یک اصل کلی هنگام انتخاب و خرید هر نوع کالایی است. پس باید توجه داشته باشید که قبل از خرید یک مودم وایرلس نوع کاربری خود و فضایی را که قرار است تحت پوشش قرار گیرد مشخص کنید. به عنوان مثال برای کاربری که قصد دارد تنها با یک لپ‌تاپ در یک خانه کوچک به اینترنت متصل شود خرید یک مودم وایرلس چهار بانده با برد بالا چندان منطقی و مقرون به‌صرفه نیست. همانطور خرید یک مودم تک کابله با برد پایین برای کاربری که قصد دارد چندین کالای ارتباطی نظیر لپ‌تاپ، تبلت، گوشی موبایل و... را در یک فضای بزرگ به اینترنت متصل کند مناسب نیست.

2- تعداد پورت‌های مودم را تحت بررسی دقیق قرار دهید:
در حال حاضر اکثر مودم‌ها از پورت‌های LAN یا USB برای برقراری شبکه داخلی خود استفاده می‌کنند. مودم‌های معمولی معمولا مودم یک پورت دارند که برای کاربر خانگی کاملا قانع‌کننده است. مودم‌های چند پورت هم بیشتر به درد شرکت‌ها می‌خورند. LAN سرعت انتقال بالاتری نسبت به اتصال بی‌سیم دارد، پس در صورتی که از نظر فاصله مشکلی ندارید، بهتر است کامپیوتر خود را با کابل LAN به شبکه متصل کنید. قیمت مودم چند پورت تقریبا دو برابر مودم‌های تک پورت است. بیشترین تعداد پورت‌های لن در مودم‌های حال حاضر چهار پورت است.

3- استانداردهای مودم را مد نظر قرار دهید:
در استاندارد a شبکه 802.11، بیشترین پهنای باند 54 مگابیت در فاصله 35 متری است. در استاندارد b شعاع قابل استفاده به 38 متر می‌رسد، اما نهایت نرخ انتقال اطلاعات به 11 مگابیت کاهش پیدا می‌کند. در مقابل در استاندارد g پهنای باند به 54 مگابیت می‌رسد، اما شعاع قابل استفاده بیش از 38 متر نیست. در استاندارد n نیز، هم شعاع فاصل و هم پهنای باند افزایش پیدا می‌کند.

در این استاندارد نرخ انتقال اطلاعات به 248 مگابیت و شعاع قابل استفاده به 70 متر افزایش می‌یابد. با توجه به این اطلاعات بستگی به حجم شبکه، دو استاندارد g و n برای استفاده در شبکه‌های بی‌سیم مناسب هستند و مودم‌های با این استاندارد برای استفاده در شبکه توصیه می‌شوند. اگر این اعداد برایتان پیچیده و گیج‌کننده به نظر می‌رسد، راه‌حل ساده‌تر آن است که به فروشنده بگویید یک مودم خوب برای استفاده در منزل می‌خواهید! بقیه کارها به صورت اتوماتیک
انجام می‌شود. 

4- مودمی خریداری کنید که مجهز به نویزگیر باشد:
معمولا مودم‌های ADSL مشکلی برای تلفن‌ها ایجاد نمی‌کنند. در مقابل تلفن‌ها با نویزی که روی خط می‌فرستند موجب از بین رفتن اینترنت ADSL می‌شوند. چیزهای دیگری مثل خطوط برق قوی یا نمایشگرهای شماره تلفن هم می‌توانند عامل دردسر باشند. برای پرهیز از این مشکلات معمولا توصیه می‌شود مودم را در مسیر اولین خروجی کابل تلفن قرار دهید یا روی هر دستگاه تلفن از یک نویزگیر Splitter استفاده کنید.

5- مودم را از شرکت معتبر و با گارانتی معتبر خریداری کنید:
اگرچه در حال حاضر اکثر شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت به مشتریان خود مودم نیز ارائه مي‌کنند، اما اگر قصد داشتید خودتان مودم را از بازار خریداری کنید حتما مودمی بخرید که دارای گارانتی باشد. همچنین از خرید این کالا از شرکت‌های بی‌نام و نشان خودداری کنید، زیرا کمی ارزان‌تر خریدن به دردسرهای بعد از آن نمی‌ارزد!

انتهاي پيام/
برچسب ها: راهنما ، خرید ، وایمکس ، مودم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایلار تشکری
۲۰:۲۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام من میخوام مودم بخرم اما خط خونم فیبر نوری هست میخواستم بدونم میشه مودمی تهیه کرد که به تلفن ثابت متصل نباشه و اینکه از کجا میتونم تهیه کنم ممنون میشم پاسخ بدید
United States of America
ناشیناس
۲۳:۰۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
ببخشین د روستا هم‌ کارمیکونه
Iran (Islamic Republic of)
علی آدینه یی
۰۹:۲۵ ۳۰ تير ۱۳۹۹
لطفا بهترین و پرسرعت ترین مودم رو بگین
بهترینشو میخوام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۲۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
چ مودل وای فای بخرم ک سرعتش بالا باشه تا 50مترم آنتن دهی داشته باشه به دوربینم بشه وصلش کرد
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۳:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
برای خرید مودم حتما باید دقت کنید که برای چه کاری میخواهید از آن استفاده کنید. ولی مودم های همراه که قابلیت 4G را هم داشته باشد مودم های tplink mr200 و tplink mr6400 واقعا مودم های خوبی هستند و میتوانند تمام نیاز شما را برطرف کنند .
با کمی سرچ در اینترنت این مدل ها را میتوانید بیابید .
موفق باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
از کجا بخرم
Iran (Islamic Republic of)
عالیه
۲۳:۵۲ ۱۰ تير ۱۳۹۸
از کجا مودم باید بخرم
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۳:۱۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام روز بخیر
من پیشنهادم اینه که برای خرید مودم خوب دنبال مودم tplink mr200 و یا tplink mr6400 باش و انرژی و وقتتو برای دیگر مودم ها نزار .
موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
میخوام یه وایفای ارزون خوب بخرم کودمشون خوبه
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۰:۳۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
متشکرم .عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
من به تازگى از ايرانسل مودم Lte خريدارى كردم اولا روز اول تعريفشو ميكردن وميگفتن بهترين ما هستيم بعد كارشناسان خودشان گفتند اگر خريد كنيد يك بسته ٣٠٠ گيگ هديه ميديم كه هر ١٠٠گيگ بايد توى يك ماه استفاده كنيد بعد اين كه خريدم اولا قطعى دستگاه زياد و هنگ زياد ميكنه دوما بعد ١٥ روز ١٠٠ گيگ بسته انقضا شد بعد با پشتيبانى تماس ميگيرى ميگن نه ١٥ روزه بوده . متاسفانه توى روز روشن دارن كلاه سر كردم ميزارن و هيچ كس هم پاسخگو نيست . پول كردم رو ميگيره اول بعد هر جورى بخوان طرف رو بازى ميدن .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۹ ۲۵ تير ۱۳۹۷
برای روستا های وب مودم خوبیه دارم استفاده میکنم برا دانلود عالیه حجمش زود تموم نمیکنه..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۹ ۲۵ تير ۱۳۹۷
برای روستا های وب مودم خوبیه دارم استفاده میکنم برا دانلود عالیه حجمش زود تموم نمیکنه..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۹ ۲۵ تير ۱۳۹۷
برای روستا های وب مودم خوبیه دارم استفاده میکنم برا دانلود عالیه حجمش زود تموم نمیکنه..
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۲۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام میخوام یه دستگاه وای فابخرم کدوم نوعش خوبه قیمت مناسب ومیخوام حدود ۵۰متردورترهم کارکنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۰۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
مطلب خوبی بود
Germany
omid
۱۲:۱۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
سلام
ممنونم از راهنمایی خیلی خوبتون
میخواستم یه مودم سیمکارتی خوب بگیرم واسه خونه آخه تلفن ثابت نداریم ،میشه لطفا راهنمایی کنید که چی بگیرم ،میخوام قیمتشم مناسب باشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۴۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
خوب بود. در موردوای فای سیارش بیشتر تو ضیح بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
میخوام مودم همراه بخرم باسرعت 1مگ چه مودمی بخرم که همه جا انتن بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
سلام میخام یه وای فای بگیرم شاتل بهتره یا مبین نت?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
عالی بود ولی چند تا مودم خوب روهم معرفی کنید و آیا مودم های تندا خوب هستند
Spain
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
عااااالی بود نمیدونستم وایرلس همچین سرعتی داره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
عاااااااااااااااالی بود ولی کاش خودتون چند برند معتبر هم معرفی می کردین با قیمت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
عاااااااااااااااالی بود ولی کاش خودتون چند برند معتبر هم معرفی می کردین با قیمت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
ممنون, عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
اسم برند های معتبر رو لطفا بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۷ دی ۱۳۹۴
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۷ دی ۱۳۹۴
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
سلام میشه روشی برای سرعت اینترنت معرفی کنید که نیاز به خط تلفن منزل نباشه ،آخه ما خط تلفن نداریم اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
بخدا خیلی بد بود اصلا من که بازیگر هستم همه چیزه اینترنت رو میشناسم چیزی تا حالا به این بدی ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
خیلی خوب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
خیلی عالی بودن مرسی.
Iran (Islamic Republic of)
مجید ابریشمی
۱۴:۳۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
بسیار جامع ومفید موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۲۱:۱۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
ممنون از اطلاعات بدردم خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
واقعا ب دردم خورد
.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۶ ۱۱ تير ۱۳۹۴
عالییییییییییییی بود ممنون از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۲۲:۲۳ ۱۰ تير ۱۳۹۴
خیلی خوب بود ولی یه کم گیج کننده بود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۱ ۱۰ تير ۱۳۹۴
عالییییییییییییی بود ممنون از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
اردلان
۱۸:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
مر30ممنون!
United States of America
امیر
۱۴:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
خیلی بد بود اه اه اه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۱:۵۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
خیلی سایت خوب و مفیدی.....ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فراز
۲۱:۰۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
سلام. تشکر از مطالب خوبتون. فقط اگر لطف کنید و بفرمائید که مثلاً مدل g یا A , B رو از کجای مودم متوجه بشیم ممنونم میشم . یا مثلاً از کجا به استاندارد مودم دسترسی پیدا کنیم . تشکر مجدد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۴
با سلام
مطالبتون خیلی عالی هستند.
United States of America
مسلم
۱۶:۰۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۴
عالی بود خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۴:۴۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۴
سلام،خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۳۳ ۰۵ فروردين ۱۳۹۴
سلام,ممنون استفاده کردیم . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۸:۰۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۴
لطفا قیمت هم بگذارید
United States of America
امیدفتحی
۱۷:۳۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
خیلی اطلاعات خوبی بود .ممنون از زحماتتون
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۰۹:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
عالی بود
Singapore
مجتبى
۲۲:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
عالى بود,مرسى
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۲:۳۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
با سلام اگه امکان داره برندهای معتبر رو معرفی کنید ممنون از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
سلام خسته نباشین چجوری میشه از مودم بدون وای فای برای موبایل استفاده کنیم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۲۳ ۰۸ دی ۱۳۹۳
عالی بود. ممنون از اطلاعاتتون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی 2
۱۳:۲۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۳
دمت گرم...
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۰۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۳
عالی بوووووووووود فقط قیمت بزارید لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۰۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۳
با اهداء سلام: عالی بود ممنون از راهنماییهای شما.
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۰۸:۴۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
ممنون از راهنمایی خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۰۷:۱۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۳
خیلی ممنون
Germany
سهراب
۱۸:۱۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
خیلی خوب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۱۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۳
سلام.عالی بود ممنون.اگر امکانش هست در مورد ضررهای امواج wifi مطلب بزارید.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۲۱:۵۷ ۰۴ مهر ۱۳۹۳
یاشاسین شکرا
Iran (Islamic Republic of)
وانیا
۱۷:۵۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
میشه از قیمتاشونم بگین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۳:۳۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۳
خیلی خوب بود تشکر میکنم من که رازی بودم خدا خیرد بده انشاالله .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۵۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۶:۲۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
واقعا سایت خیلی خوبی دارید واقعا از شما متشکرم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی
۱۰:۳۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۳۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
اطلاعات کامل وجامعی بود استفاده بردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۳
من دارم
Iran (Islamic Republic of)
عاشق ترك
۱۶:۲۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
سلام.مطلب جالبي بود.لطفا اگه كسي از مودم واي فاي همراه اطلاعاتي داره به من بگه.لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
دیوید
۰۲:۵۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
سایت خیلی خوبی هستش
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۰۸ ۲۸ تير ۱۳۹۳
با سلام خسته نباشید لطفا درمورد قیمت ها بگوید
Iran (Islamic Republic of)
حسین مردانی
۱۹:۵۴ ۲۳ تير ۱۳۹۳
عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی بود دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
kadar
۱۹:۲۸ ۲۳ تير ۱۳۹۳
ممنون از اطلاعاتی که در اختیار مردم گذاشته اید استفاده زیادی کردیم ..........خدا قوت.........
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۸:۵۸ ۲۳ تير ۱۳۹۳
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۴۶ ۱۷ تير ۱۳۹۳
مطالب مفیدی بود بسیار تشکر
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۲:۲۷ ۱۵ تير ۱۳۹۳
سلام
مطالب خیلی خوب بود. اطلاعات خوبی به یه غیر حرفه ای میده.
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمدصادق
۲۳:۰۹ ۱۴ تير ۱۳۹۳
خیلی مفید بود ممنون
لطفا نحوه خرید وفعالسازی وای فای را نیز بگویید
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۳ ۱۴ تير ۱۳۹۳
خوبه مرسی.لطفا بفرمایین درصورت استفاده ازوایرلس ایا هزینه ای جدا به خط همراه اول دایم اضافه میشه؟ میدونم سوالم غیرمعموله اما واس من قبضم زیادشد
Iran (Islamic Republic of)
جبریل
۰۳:۵۰ ۰۹ تير ۱۳۹۳
دست شما مرسی ولی من پول ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۷:۲۰ ۰۸ تير ۱۳۹۳
ممنون از اطلاعات کاملتون عالی بود
United States of America
حمید
۱۴:۵۴ ۰۸ تير ۱۳۹۳
سلام ببخشید من یه مودم وای فای دارم که بار اول با وای فای گوشی وصل شدم رمز خواست اما الان هروقت وصل میشم رمز نمیخواد!!به نظر شما مشکل نداره. کسی دیگه ای میتونه بدون رمز به مودم وصل شه!
لطفا راهنمایی کنید و نحوه رمزگذاری برای مودم را توضیح دهید. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سید بهنام طباطبایی
۰۳:۳۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
سلام. نه برادر. هیچ مشکلی نیست. در اکثر قریب به اتفاق دستگاه ها فقط بار اول رمز میخواد و فرد دیگری بدون رمز نمیتونه از اینترنت شما استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۱۱ ۰۷ تير ۱۳۹۳
واقعا عالی بود!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۵۲ ۰۱ تير ۱۳۹۳
اطلاعات خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۳:۴۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
خوب بود لطفا قیمت مودم راهم متذکر شوید
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۲:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
با سلام ممنونم از مطالب کاملتون فقط اینکه لطفا برند های معتبر رو برای رهایی از سردرگمی قرار بدید ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ملیحه
۱۰:۵۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
خیلیییییییییییییی عالی
واقعا ممنون
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۸:۰۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
باسلام ... من مودم جیبی رایتل دارم اما بی سیم نیست بصورت usb وصله ... میخواستم بدونم میتونم مودم وای فای رو وصل کنم و از نت توی گوشی استفاده کنم؟
ممنون میشم جواب بدید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
بابک
اللهم عجل لولیکل الفرج
عالی بود سایت بسیار خوبی دارید
بهترین مارک و مدل مودم را معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۲۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
Mishika
۱۹:۵۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
مرسی واقعا عالی و کامل بود تا حالا هیچ وقت جواب به این کاملی نگرفته بودم ممنون
Canada
tvihn
۱۵:۵۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
Hi very good
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۵:۱۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۳
خیلی خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۴:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
خیلی عالی بود و توضیحاتتون باعث شد تا در خرید مودم اطلاعات کافی را داشته باشیم تا درخرید مودم سرمون کلاه نذارن.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
ممنون. خیلی استفاده کردم
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۷:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
سلام. خوب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
با عرض سلام و خسته نباشید.خیلی خیلی ممنون.مفید،مختصر و عالی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
با عرض سلام و خسته نباشید.خیلی خیلی ممنون.مفید،مختصر و عالی
Germany
محسن
۱۰:۵۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
ممنون اطلاعات کاملی بود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۲۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
ممنون اطلاعات کاملی بود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
ممنون اطلاعات کاملی بود
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۵۱ ۱۲ دی ۱۳۹۲
عالی بود ممنونم کمی بیشتر توضیح دهید
۱۲
آخرین اخبار