پنتاگون اطلاعات فاش شده توسط اسنودن را در شبکه هاي خود مسدود مي کند

وزارت دفاع آمریکا، "پنتاگون" اعلام کرد اطلاعات فاش شده توسط "ادوارد اسنودن"، مشاور سابق موسسه امنیت ملی آمریکا را در رایانه های خود مسدود می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "اسنودن" به اتهام فاش کردن اطلاعات محرمانه تحت تعقیب قرار دارد.

سرهنگ دوم، "دامین پیکارت"، سخنگوی پنتاگون، در واکنش به انتشار خبری در نشریه "گاردین" اعلام کرد: در صورتی که پایگاهی اینترنتی تصمیم بگیرد اطلاعاتی را که وزارت دفاع آنها را طبقه بندی تلقی می کند، در اینترنت منتشر کنند، مادامی که این اطلاعات طبقه بندی محسوب شوند، از شبکه های نظامی قابل دسترسی نخواهند بود .

روزنامه "گاردین" انگلیس و "واشنگتن پست" شیوه های موسسه امنیت ملی آمریکا را برای شنود مکالمات تلفنی و الکترونیکی که اسنودن فاش کرده است، منتشر کردند.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد:ارتش آمریکا هیچ پایگاه اینترنتی را مسدود نمی کند اما به شیوه ای نظام مند، برای جلوگیری از فاش شدن اطلاعات طبقه بندی غیر مجاز در شبکه های خود تدابیری را اتخاذ می کند .

"پیکارت" گفت پنتاگون از فیلترهایی استفاده می کند که به طور خودکار به اطلاعات پایگاه های اینترنتی که حساس محسوب می شوند، اجازه نمی دهد در رایانه های نظامی ظاهر شود.

وی با اشاره به اینکه مسدود کردن دسترسی عموم مردم به پایگاه های اینترنتی تعرض به زندگی خصوصی و آزادی های عمومی محسوب می شود، تاکید کرد: " پنتاگون دسترسی عموم آمریکایی ها را به پایگاه های اینترنتی مسدود نمی کند ".
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار