رئيس شوراي رقابت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران‌:

خودروسازان ارز مبادله‌ای دریافت نکرده‌اند / منتظر اعلام تورم بخشی خودرو از سوی بانک مرکزی هستیم

شوراي رقابت همچنان منتظر دريافت جواب نامه خود از سوي بانک مرکزي است زيرا تعدادي از خودروسازها با ارائه مدارک به شوراي رقابت اعلام کردند که هيچ ارز مبادله‌اي تاکنون دريافت نکرده‌اند.

جمشيد پژويان رئيس شوراي رقابت اصل 44 قانون اساسي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: علي رغم پيگيري هاي انجام شده از سوي شوراي رقابت، هنوز بانک مرکزي در رابطه با ارائه تورم بخشي خودرو پاسخ نامه شوراي رقابت را نداده است.

وي تصريح کرد: در اين رابطه تعدادي از شرکت هاي خودروساز با ارائه مدارک و مستندات اعلام کرده اند تاکنون هيچ گونه ارز مبادله اي دريافت نکرده و تمام منابع ارزي خود را از بازار آزاد تامين مي كنيم.

رئيس شوراي رقابت ادامه داد: شوراي رقابت به هيچ عنوان معارض موضوع قيمت گذاري خودروهاي پيش فروش شده نمي شود زيرا خودرو پيش فروش شده براساس توافق بين مشتري و خودرو ساز قيمت گذاري پايه آن مشخص شده است و شوراي رقابت مسئول آن نيست.

پژوهان عنوان کرد: در بحث تعيين قيمت خودرو، خودروسازان همکاري خوبي با شوراي رقابت شده که نتيجه آن ارائه مستندات لازم از سوي برخي شرکت هاي خودروساز در خصوص عدم دريافت ارز مبادله اي بود که منجر به ارائه نامه به بانک مرکزي در خصوص پرداخت نکردن تسهيلات ارزي براساس نرخ مبادله اي به اين گروه از خودروسازان شد که هنوز بانک مرکزي هيچ پاسخي دراين رابطه ارائه نکرده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رقابت ، تورم ، شورای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۸:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۲
آیا قیمت خودرو کاهش میابد
آخرین اخبار