حجت‌الاسلام والمسلمين صادقي:

ضرورت ارتقاء فرهنگ ديني در معاونت فرهنگي قوه قضائيه/ روحانيون پيشگامان نهضت اخلاق در قوه قضائيه هستند

معاون فرهنگي قوه قضائيه گفت: روحانيون بايد پيشگامان فضاي اخلاقي باشند تا ميزان نارضايتي در سازمان‌ها کاهش يافته و سطح رضايت همه کساني که به نوعي با دستگاه قوه قضائيه ارتباط دارند، افزايش پيدا كند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمين "هادي صادقي" در اولين همايش روحانيون دستگاه قضائي که ظهر امروز در مجتمع فرهنگي شهيد بهشتي برگزار شد، به ايراد سخن پرداخت.

وي با اشاره به مسئوليت سنگين روحانيون در عرصه قضاوت، اظهارداشت: مردم ما و همه روحانيون را به عنوان سرباز امام زمان(عج) و سخنگوي حجت خدا مي‌شناسند، بنابراين همه ما روحانيون بايد در مسندي که مسند خلافت الهي است، وظيفه خود را به خوبي انجام دهيم.

معاون فرهنگي قوه قضاييه ادامه داد: اهميت جايگاه روحانيت در مسند قضا بر کسي پوشيده نبوده و به خصوص بعد از انقلاب اسلامي روحانيون داراي مسئوليت سنگيني هستند.

وي با تاکيد بر اينکه روحانيون در مسند تبليغ دين خدا هستند، تصريح کرد: مسئوليت اول روحانيون در دستگاه قضا، اين است که آنها پيام آور و حجت خدا براي مردم هستند و اين مسئوليت داراي عظمت و کرامت است.

حجت‌الاسلام والمسلمين صادقي در ادامه افزود: يکي از دلايل مهم برگزاري اين همايش، توجه به اين جنبه اصيل روحاني در دستگاه قضا است، بنابراين يکي از خواسته‌هاي ما از روحانيون اين است که اين مطلب اصيل را به رسميت شناخته و آنرا احيا کنند.

وي اظهار داشت: هدف والاي معاونت فرهنگي قوه قضائيه، ارتقاء فرهنگ ديني و اخلاقي در سازمان است، به طوري که سطح رضايت شاکي و متشاکي، همکاران،‌ مسئولين، قضات و همه کساني که به نوعي با اين دستگاه در ارتباط هستند، فراهم شود.

اين حقوقدان تصريح کرد: يکي از علل نارضايتي از سازمان‌ها بدرفتاري و نبودن اخلاق است، بنابراين روحانيون بايد پيشگامان فضاي اخلاقي شده و ميزان رضايت را افزايش دهند.

معاون فرهنگي قوه قضائيه، در پايان با تاکيد بر اهميت برگزاري اقامه نماز خاطرنشان کرد: اقامه نماز در تمام سطوح دستگاه قوه قضائيه، بايد به طور جدي و پررنگ وجود داشته باشد، چرا که هيچ مرجع رسمي واگذاري نماز را تائيد نکرده و اقامه نماز يک الزام شرعي و اخلاقي است، بنابراين روحانيون بايد به عنوان مبلغان دين اين فريضه را ارتقاء و گسترش دهند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صادقی ، معاون ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار