ارومیه/

راه‌اندازی بازارچه کوزه‌رش سلماس در اولویت است

استاندار آذربایجان غربی گفت: راه‌اندازی بازارچه مرزی کوزه‌رش سلماس یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، وحید جلال‌زاده در جلسه‌ شورای اداری که در محل فرمانداری سلماس تشکیل یافت، اظهار داشت: راه‌اندازی و رونق دادن به بازارچه کوزه‌رش سلماس در اولویت است، به طوری که در استان و کشور در این راستا هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: مقدمات کار در این ارتباط در کشور ما فراهم شده است، که امیدوار هستیم کشور ترکیه نیز بسترهای لازم را فراهم کند، تا این بازارچه شکل بگیرد، چرا که باور داریم این موضوع در رشد اقتصادی استان‌های مرزی موثر واقع می‌شود.

جلال‌زاده با اشاره به اینکه راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس مصوبه دولت است، ادامه داد: این موضوع از تصویب مجلس شورای اسلامی نیز گذشته است، به طوری که از پروژه‌های ملی نیز محسوب می‌شود، بنابراین آمادگی لازم برای راه‌اندازی آن ایجاد شده است.

استاندار آذربایجان غربی به احداث سد دیرعلی سلماس، اشاره کرد و گفت: این پروژه از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است ولی به دلیل کمبود اعتبار، مدتی احداث آن کند شده بود، که به شرط فعال شدن کارگاه آن، 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی به این پروژه تخصیص پیدا می‌کند.

وی روند توسعه کشورمان در هشت سال گذشته را نسبت به سال‌های قبل پرشتاب‌تر، عنوان کرد و افزود: در این دوره نه‌تنها امور عمرانی و سازندگی با شتاب بیشتری دنبال شد، بلکه در حوزه فرهنگی و سیاسی نیز حرکت‌هایی مانند زنده کردن گفتمان امام خمینی (ره) صورت گرفته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.