اراک/

خطرات ابتلای به آبله مرغان مادر در دوران بارداری برای جنین

ابتلا به آبله مرغان در دوران بارداری به ویژه در نیمه دوم بارداری می‌تواند برای جنین خطرناک باشد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، در مورد آبله مرغان اظهار کرد: آبله مرغان که به آن واریسلا هم گفته می‌شود نوعی بیماری ویروسی و مسری شایع کودکان است که در اثر ویروس واریسلا به وجود می‌آید.

این بیماری از طریق قطرات موجود در سرفه و عطسه فرد مبتلا، به وسیله هوا انتقال می‌یابد و همچنین ممکن است از راه تماس مستقیم با بثورات و تاول‌های پوستی منتقل شود.

ابتلا به این بیماری می‌تواند در دوران بارداری برای جنین خطرناک باشد و یا حتی موجب سقط یا ناقص به دنیا آمدن نوزاد شود.

معمولا علایم این بیماری یک تا سه هفته بعد از ورود ویروس به بدن ظاهر می‌شود این علایم عبارتند از تب خفیف، سردرد یا علایم شبیه آنفولانزا، بثورات جلدی که به شکل دسته‌هایی از نقاط قرمز کوچک تظاهر می‌یابند که این دانه‌ها خارش‌دار و پر از مایع و سپس طی 24ساعت خشک و دلمه‌دار می‌شوند.

این دانه‌ها در ابتدا در پوست تنه تظاهر می‌یابند و سپس به صورت و اندام‌ها انتشار پیدا می‌کنند.

شایع‌ترین عارضه آبله مرغان، ایجاد عفونت میکربی تاول است که در اثر خاراندن بثورات روی می‌دهد و ممکن است کاهش تعداد پلاکت‌های خون که با خونریزی به داخل پوست و غشای مخاطی مشخص می‌شود، روی دهد.

با فراهم آمدن امکان استراحت کودک، مرطوب کردن بدن کودک به وسیله پارچه خیس شده با آب سرد، دادن مقدار زیادی مایعات سرد به منظور پیشگیری از کم آبی بدن، خودداری از دادن غذاهای حاوی قند زیاد و دادن شربت استامینوفن در کودکان بالای سه سال برای تسکین تب و رعایت مسائل بهداشتی می‌توان به بهبود این بیماری کمک کرد/س
برچسب ها: آبله ، مرغان ، بارداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.