کاهش مشکلات بخش مسکن مهر به 2 درصد /تفکیک وزارت راه وشهرسازی به صلاح کشور نیست

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: تمهیدات لازم دولت طي دوسال گذشته مشکلات مسکن مهر را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، مهدی هاشمی در نشست خبري با بیان اینکه پروژه مسکن مهر از سال 85 یکی از بهترین پروژه های عمرانی کشور به شمار می رود ، گفت: مسکن مهر بزرگترین و و پراکنده ترین طرح به شمار می رود به طوريكه جدا از مزايايي كه براي اقشار كم در آمد جامعه داشت دارای اشکالاتي هم بوده است.

وی  در ادامه افزود: طي دو سال گذشته 85 درصد از ساختمان های مسکن مهر استانداردهای لازم ساخت و ساز را كسب اما در كنار آن 15 درصد نيز با مشکلات و نواقص درگیر هستند.  

هاشمی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم دولت طي دوسال گذشته مشکلات مسکن مهر را کاهش داد،افزود: افزایش کیفیت ساخت وساز مشکلات این بخش را به 2 درصد رساند.

رئیس سازمان  نظام مهندسی کشور با بیان اینکه مهم ترین اقدام در بازار مسکن الویت قرار دادن بخش خصوصی است ،افزود: بخش خصوصی ظرفیت های زیادی را در رشد اقتصادی و بخش گسترده ای از اقتصاد کشور ايجاد كرده است. 

وی درادامه یادآور شد: تا کنون بخش مسکن به طور کامل از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده نکرده است.

هاشمی مخالفت خود در خصوص ادغام وزارت راه و شهرسازي را اعلام كرد و گفت : ادغام وزارت راه وشهرسازی بسیار هزینه بر و غير كارشناسي بوده بنابراین تفکیک یکباره آن به صلاح نیست .

ریس سازمان نظام مهندسی کشور در ادامه توضیح داد: طرح تفکیک وزرات راه وشهرسازی تاکنون به کمیسیون عمران ارائه نشده و تفکیک آن به مصلحت کشور نیست.

وی در ادامه  خاطر نشان کرد: در آستانه تشکیل دولت یازدهم  تغییر روش در مدیریت پروژه های عمرانی  و تغییر دولت موجب ایجاد بحران در بخش های عمرانی کشور می شود.

هاشمی در ادامه یادآور شد: افزایش بودجه عمرانی امسال به 56 هزار میلیارد تومان نیازمند مدیریت صیحی برای موفقیت بیشتر در پروژه های عمرانی است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مسکن مهر ، کاهش ، تفکیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار