انديشه دليل مانايي شاعران بزرگ

دليل ماندگاري شاعران بزرگ ما، در وهله نخست به عظمت انديشه اين بزرگان بر مي گردد.

 كامران شرفشاهي شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: بعضي از آثار گرانسنگ ادبيات پارسي در روزگاراني خلق شدند كه علاوه بر زبان رعايت يك سلسله مناعت ادبي شاعران پديد آورندگان دخيل بود. 
وي افزود: بازنويسي اين آثار مي تواند پلي براي بر قراري ارتباط عامه مردم با اين آثار باشد. باز نويسي پيام بزرگان ادب پارسي را به نسل امروز و آينده منتقل مي كند و همچنين پلي براي مراجعه خوانندگان دوره هاي بعد به اين آثار است. 
وي تأكيد كرد: ادبيات به تمام بشريت تعلق دارد و تمام آثار مرتبط با وجدان بشري فراتر از محل خلق اثر متعلق به تمام مردم است. جامعه ما از ادبيات ساير ملل بعنوان يكي از گنجينه ها حق بهره برداري دارد. مخاطب ايراني، نخست به سراغ آثار ارزشمند متفكران داراي فرهنگ خودي بروند. 
وي ادامه داد: دقت و تأمل بيشتر در ترجمه آثار ديگر ملل جهان و خلق آثار عالي تر و با مفهوم تر بايد صورت بگيرد زيرا در سالهاي اخير آثاري به لحاظ فرم كيفيت پايين عرضه شده و هر اثري ارزش ترجمه ندارد. 
وي بيان كرد: به هر حال يكي از جلوه هاي ارزشمند سرزمين ما فرهنگ عامه است كه غالبا مورد توجه نويسندگان قرار مي گيرد. 
وي افزود: يكي از راههاي دست يابي به ادبيات فولكور (عاميانه) نوشته هاي بزرگان ماست كه از مثل ها و چيستان ها استفاده كردند و در بطن جامعه ما جاي دارد. 
وي ادامه داد: بي ترديد يكي اثر ادبي موفق، اثر ادبي با دو بال انديشه و احساس است و آثار با تفكر ژرف و ريشه دار ماندگار مي ماند. 
وي افزود: دليل ماندگاري شاعران بزرگ ما در وهله نخست به عظمت انديشه اين بزرگان بر مي گردد و لازن است شاعران و نويسندگان ما به منظور مانايي اثر شان به سمت انديشه بروند./ي2
برچسب ها: شرفشاهی ، شاعر ، اندیشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار