جديدترين شيوه انگشت نگاري؛

فناوري كه به كمك پليس‌ها مي‌آيد+عكس

محققان به روشي دست پيدا كرده‌اند كه در آن حتي كوچكترين جرايم مجرمان در دايره جنايي قرار مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ اثر انگشت كه يك راه براي دستگيري مجرم است تنها 10 درصد موارد كيفيت مورد نظر را دارد ، دانشمندان روشي طراحي كردند كه ميزان كيفيت اثر انگشت را افزايش دهند. 

دانشمندان از يك فيلم در اين روش استفاده مي‌كنند اين تكنولوژي براي نمايان كردن اثر انگشت پنهان يا محو بر روي اشياي فلزي از قبيل اسلحه، چاقو يا گلوله به كار گرفته شد. 


به دليل اين كه اين اثرات انگشت با چشم قابل رويت نيستند كمتر احتمال دارد كه مجرم بتواند آن‌ها را پاك كند و اثر جرم را از بين ببرد اما به دليل اين كه دست عرق مي‌كند و پوست داراي چربي است اثر انگشت با روش ريختن پودر بر روي محل جرم از وضوح پاييني برخوردار است و اغلب بيش از حد تيره است. 

اما در اين روش جديد از فيلم پليمري الكترونيك استفاده مي‌شود اين فيلم نه تنها بر روي سطوح فلزي به خوبي جواب مي‌دهد بلكه زماني كه يك جريان الكتريكي به چنين سطحي اعمال شود كيفيت خود را از دست نمي‌دهد چرا كه اين فيلم كيفيت اثر انگشت را حفظ مي‌كند اين فيلم حداقل اثر انگشت به جا مانده بر روي فلزات (آلات جرم) را با بهترين كيفيت نمايان مي‌كند. 

اين فيلم پليمري حاوي مولكولي به نام فلور فور است كه با قرار گرفتن در معرض نور يا ساير منابع تابش الكترومغناطيسي رنگش تغيير مي‌كند و اثر انگشت را برجسته و واضع نمايان مي‌كند. 

محققان بر اين باورند كه اين روش جديد مكمل خوبي براي روش‌هاي قبلي براي يافتن اثر انگشت است و با اين روش نتايج بهتري را در دايره جرم شناسي مي‌توان بدست آورد./ح
برچسب ها: فناوری ، اثرانگشت ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار