کارگر پیشه:

قانوناً باید کوبا را ببریم / نباید در امتيازات حساس، احساسی بود

پیشکسوت والیبال کشورمان گفت: تیم ملی کوبا در طول مسابقات لیگ جهانی امسال با ترکیبی جوان قابل دسترس حاضر شده است.

یداله کارگر پیشه کارشناس والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تیم والیبال کوبای جوان تا کنون یک برد خوب مقابل تیم روسیه با نتیجه سه بر یک کسب کرده است، مهمترین فاکتور آنها در لیگ جهانی امسال کم تجربگی است چون از ترکیب کنونی کوبا فقط 2 الی سه نفر آنها در لیگ جهانی سالهای گذشته شرکت کرده اند.

وی گفت: اگر بخواهیم بر اساس نتایج کسب شده و چگونگی حضور تیمها در مسابقات اخیر لیگ جهانی پیش بینی کنیم ، قانوناً تیم ایران باید تیم کوبا را شکست دهد ، اما نباید فراموش کرد که والیبال کوبا به طور کلان از تجربه زیادی در خصوص حضور در این رقابت های برخوردار است.

وی یاد آور شد : خوشبختانه درحال حضار بازیکنان ایرانی به بازی خود ایمان و اطمینان کامل پیدا کرده اند و می توانند با اعتماد به نفس زیاد مقابل حریف بازی کنند.

کارشناس والیبال گفت: اگر بخواهیم بازی را از نظر فنی آنالیز کنیم ، باید گفت که بازی کوبایی ها تا حدودی شبیه به ایران است به طوری که آنها هم در دریافت اول مشکل دارند ولی کوبایی ها د ر زدن سرویس ها ی پرشی دارای تبحر زیادی هستند. حضور یک پاسور چپ دست بلند قامت که از حملات بسیار خوبی برخوردار است ،‌نقطه قوت کوبایی ها محسوب می شود.

کارگر پیشه تصریح کرد: شاید برخی ها معتقد هستند که کوبایی ها چون از نظر جثه و جسمانی از ما برتر هستند برای تیم ایران مشکل ساز می شوند در صورتی که اینگونه نیست اگر دریافتهای اول ما خوب باشد و توپ به دست سعید معروف برسد به طور قطع با دفاعهای بی نقص موسوی حریف را در خانه خود می بریم.

وی گفت: به نظر من تنها مشکل تیم ایران در کوبا ساعت برگزاری دیدار است، بازیکنان ایرانی به انجام مسابقه در ساعتها ی اولیه صبح عادت ندارند امیدوارم آنها از نظر جسمانی دچار مشکل نشوند ، این اتفاق برای تیم ایران در دیدارهای قهرمانی جهان مقابل کوبا درگذشته افتاد.

وی تصریح کرد: از دیگر نکاتی که بازیکنان باید به آن توجه داشته باشند نوع اجرای تاکتیک ها و داشتن تمرکز بالا در ست پنجم است ، به طوری که شاهدیم در بازی دوم مقابل ایتالیا ملی پوشان به خاطر برخی خطاهای فردی و بازی احساسی نتیجه را به حریف واگذار کردند./آق
برچسب ها: کوبا ، حریف ، فاکتور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار