حاشيه برنامه سينمايي "هفت"؛

آتيلا پسياني: آموزش بازيگري در كشور ما غلط است/ مردان در فيلم‌هاي "تهمينه ميلاني" متفاوتند

بازيگر سينما تئاتر و تلويزيون در برنامه هفت گفت: سيستم آموزش بازيگري در كشور ما پخته و اصلاح شده نيست و پويايي در آن كمتر به چشم مي‌خورد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، شب گذشته برنامه سينمايي "هفت" در بخش مهمان ويژه با "آتيلا پسياني" بازيگر سينما و تلويزيون به گفتگو پرداخت.
"آتيلا پسياني" بازيگر سينما و تلويزيون در خصو كلاس هاي بازيگري گفت: اگر هر بازيگري تصور كند كه دوران يادگيري اش تمام شده در واقع به جاي بازيگر كارمند اين حرفه مي شود چرا كه بازيگر حتما بايد با ديد انتقادي به كار خود نگاه كند و با شلوغ كاري ضعف هايش را نپوشاند.
وي افزود: سيستم آموزشي هنري ما خيلي پخته نيست و هنوز خود را اصلاح نكرده و ساليان سال به شكل گذشته باقي مانده است، همچنين پويايي در جريان آموزشگاه هاي ما كمتر به چشم مي خورد.
"پسياني" تصريح كرد: سيستم آموزشي بازيگري ما يك مقدار پتانسيل نيروي محركت شدن براي بازيگري را از دست داده و اين مسئله حتي در مورد دانشگاه هاي هنري ما هم صدق مي كند.
اين بازيگر اظهار داشت: سيستم آموزشي در دنياي هنر به گونه اي كند شده كه حتي افرادي كه صلاحيت دارند و يا در كار شخصي خود پويايي دارند قادر به استفاده از استعداد خود در اين سيستم نيستند.
وي در خصوص همكاري خود با "ابراهيم حاتمي كيا" اينگونه گفت: "ابراهيم حاتمي كيا" از آن دسته فيلمسازاني است كه مقوله بازيگري برايش مهم است و بازيگري را به خوبي مي شناسد و علت وجود بازيگران در آثارش هم از اين مسئله نشأت مي گيرد.
"پسياني" در خصوص همكاري با "تهمينه ميلاني" عنوان كرد: همكاري خوبي با "تهمينه ميلاني" داشتم و بعد از فيلم "دوزن" در چند اثر ديگر هم با وي همكاري كردم، نقش مردان در آثار وي به گونه اي است كه مي توان بازي هاي متفاوتي را انجام داد.
وي در خصوص كارنامه كاري خود بيان كرد: من جزء آن دسته از بازيگراني هستم كه فيلم هاي بد در كارنامه كاري ام وجود دارد.
"پسياني" در خصوص همكاري با "بهروز افخمي" اظهار داشت: "بهروز افخمي" يكي از بهترين كارگرداناني است كه در سينماي ايران تكليف بازيگر با او مشخص است و شانس هر بازيگري است كه حداقل يكبار با او كار كند چرا كه او در سكانس با يك راهنمايي كليدي، پنجره اي را براي بازيگر باز مي كند.
"پسياني" خاطر نشان كرد: من به تئاتر بسيارعلاقمند هستم و بازي در تئاتر هيچ گاه براي من در تمام اين سالها تمام نشده است.
گفتني است،‌ برنامه سينمايي "هفت" با هدف بررسي مسايل سينماي ايران با اجرا و سردبيري "محمد گبرلو" و تهيه كنندگي "علي  قانع" هر هفته جمعه شب ها از شبكه سه سيما به روي آنتن مي رود./ي2

گزارش از: سميه مرداني.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار