سفير سابق ايران در مکزيک گفت: رئيس‌جمهور معزول مصر با ادامه روابط ديپلماتيکش با رژيم غاصب صهيونيستي، در اختيار قرار دادن زمام امور کشورش به آمريکا و غرب، همچنين حمايت‌ از تروريست‌هاي سوري و تحکيم روابطش با تکفيري‌هاي اين کشور به بحران سیاسی مصر دامن زد.

"محمد حسن قديري ابيانه" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات اخير مصر، گفت: اشتباهات و خطاهاي "محمد مرسي" موجب فراهم شدن زمينه انقلاب و تحولات اخير در اين کشور شد.
 
وي با بيان اينكه قدرت اخوان‌المسلمين نسبت به گذشته در مصر افزايش يافته است، افزود: با توجه به ديکاليزه شدن انقلابيون مصري در تحولات اخير اين کشور و همچنين به دليل اقبال عمومي از اين گروه به نظر مي‌رسد که انقلاب در مصر بي‌سرانجام نخواهد ماند.
 
قديري ابيانه تصريح کرد: مرسي خواستار ادامه تحولات داخلي مصر پس از سرنگوني "حسني مبارک" ديکتاتور سابق اين کشور از طريق رفرم درون نظام وي بود که در نهايت اين اقدام ناکام ماند.
 
وي با تاکيد بر اينکه مرسي بسياري از هواداران و انقلابيون مصري را با رفتارهاي خصمانه‌اش دلسرد کرده است، اظهار داشت: رئيس‌جمهور معزول مصر با ادامه روابط ديپلماتيکش با رژيم غاصب صهيونيستي، در اختيار قرار دادن زمام امور کشورش به آمريکا و غرب، همچنين حمايت‌ از تروريست‌هاي سوري و تحکيم روابطش با تکفيري‌هاي اين کشور به بحران سیاسی مصر دامن زد.
 
اين کارشناس عالي علوم دفاعي استراتژيک در پايان با بيان اينکه بايد کودتاي صورت گرفته در مصر را محکوم کرده و از حقوق بر حق مردم اين کشور دفاع کرد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر مصر و به طور کلي جهان اسلام در حال پيمودن سير تحولي اساسي  هستند که در اين مسير از افت و خيزهاي بسياري برخوردار هستند.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: مصر ، مرسی ، تحولات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار