حجم عظيم سرمايه گذاري دليل پرنشدن تخت هاي مراکز اقامتي است

پرنشدن تخت ها در برخي مقاصد با وجود خيل عظيم گردشگران را نشانگر حجم عظيم سرمايه گذاري در بخش تامين زير ساخت هاي اقامتي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانيان معاون گردشگري کشور در نشست خبري امروز که در مجموعه فرهنگي تاريخي سعد آباد با حضور معاونان و مدیران کل ستادی و استانی در راستاي ارائه گزارش عملکرد 8 ماه سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، با اشاره به اينکه از سال 84 تا به امروز سفر و گردشگري از کالاي لوکس و تفريحي  به عنوان کالاي اساسي در سبد کالاي خانوار ايراني جاي گرفته، گفت:‌ 1500 دفتر خدمات مسافرتي از سال 84 تا به امروز به 4200 دفتر خدمات مسافرتي رسيده که از اين تعداد 470 دفتر در 8 ماهه اخير راه اندازي شدند.
 
 وي رشد 180 درصدي دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي در کشور را نشانگر اهميت سفر و گردشگري و توزيع سفر دانست و افزود: با ورود علاقمندان و دانش آموختگان به صنعت گردشگري 2500 راهنماي گردشگري در سال 84 ، امروز به 6200 راهنماي گردشگري رسيده است.
 
وي ادامه داد: 120 هزار تخت  در مراکز اقامتي به 290 هزار تخت رسيده که با افزايش 40 هزار تختي در 8 ماهه اخير رشد 140 درصدي در اين بخش به ثبت رسيده است.
 
معاون گردشگري با اشاره به افزايش سرمايه گذاري در مراکز اقامتي گفت : اميد است در سال جاري اين  رقم به 400 هزار تخت افزايش يابد.
 
وي در ادامه، پرنشدن تخت ها در برخي مقاصد با وجود خيل عظيم گردشگران را نشانگر حجم عظيم سرمايه گذاري در بخش تامين زير ساخت هاي اقامتي عنوان کرد.  
 
**100 درصد هتل ها در کشور استاندارد سازي مي شود
 
وي در خصوص استاندارد سازي هتل هاي کشور گفت:‌از ميان 975 هتل موجود در کشور با پيشرفت 70 درصدي، 670 هتل استاندارد سازي شده است .
 
وي خاطر نشان کرد :‌ عمده فرايند استانداردسازي هتل ها در کشور در بازه زماني 8 ماهه اخير صورت گرفته که در شهريور ماه 92 به پيشرفت 100 درصدي استاندارد سازي هتل ها ثبت خواهد شد.

جهانیان در پایان گردش مالی حاصل از سفرهای نوروزی را 8 هزار میلیارد تومان اعلام کرد که به موجب آن 10 میلیون شغل موقتی در کشور شکل گرفته است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار